Davant d'una tassa de cafè

Un relat de: Juan V.

Mmm! Deliciós. Com cada matí. La cafeteria era plena com sempre, i les calmades conversacions dels seus ocupants s’entrecreuaven convertint-se en un remor que m’adormilava lentament, abraçant-me amb parsimònia junt amb el xapoteig dels cotxes que passaven a prop, surcant l’aigua que persistia a la superfície del terra, burlant l’efecte de la cafeïna. Personalment m’agrada més el cafè una mica endolçat, però no gaire. Això sí, devia estar fumejant, calent, ardent. Preferia cremar-me la leringe que pendre-me’l fred. Em vaig fixar amb l’enorme tassa que saborejava la dona de la taula contigua. La dona era róssa i més bé jove, bebia una tassa de cafè espumejant que es portava als llavis amb continuitat. De ben segur que aquell cafè seria impensablement asquerós per a mi. Després em vaig fixar en el seu acompanyant. Un home alt, corpulent i molt més jove que la dona a la que l’acompanyava. Ell bebia un cafè amb caramel. Mai avans l’havia vist, però resultava, de ben segur, molt dolç, dolssísim, no hagués provat allò ni per un grapat d’euros. Quan només em quedaven alguns glops, vaig veure una jove estudiant una mic frustrada en un cantó de la cafeteria mentre bebia un cafè amarg, molt amarg, pràcticament negre, i mirava amb preocupació els seus apunts. Vaig acabar el meu cafè i vaig fer una repassad a tots els altres assistens. Diuen que el rostre és el miral lde l’ànima. Jo crec que és el cafè qui defineix la personalitat de les persones i es que no hi ha res més personal que un cafè.

Comentaris

  • La Banyeta del badiu | 28-11-2005 | Valoració: 10

    Renoi !!, què en saps de cafè !!. A mi també m'agrada molt, abans el prenia negre i consistent, ara també... eh !!, (sóc molt nerviosa) ara el prenc ..."descafeinat " amb un "nuvulet" de llet "descremada", aixó sí, un pensament de sucre, res de sacarines ... uf!! només em faltaria això !!!.
    Unn petonet.

l´Autor

Foto de perfil de Juan V.

Juan V.

10 Relats

2 Comentaris

9759 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Jove que es dedica a escriure, poesia, novel·la i, especialment, es deleix per escriure articles d'opinió a diaris.

Es passa mitja vida admirant la mar que el seu poble li ofereix.