Daurada

Un relat de: Aleix de Ferrater
Amago els dits entre tu
i tot el tu que et vesteix
els cabells daurada.
I t’apropo, i m’apropo lent
atret de tanta mirada excitada.
Iman de sentits ardent,
coll a la fí, clatell d’arribada
sense fí, passeig
de tots els dits embriagats
per aquell puntet que s’allarga
de present, de presència daurada.

Comentaris

  • Què encant de delicadesa...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-12-2018 | Valoració: 10

    És senzill, és saborosós, és fi, és delicat... què més... doncs, un poema molt bo per a la teua esposa, que s'ho mereix.
    M'ha agradat molt. Aquest no t'ho havia llegit.
    Una salutació cordial...
    Perla de Vellut

  • No tinc la sort[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-09-2012

    de conèixer la teva esposa però penso que deu ser daurada per fora i d'or per dins.
    Una abraçada , amic Aleix.

  • una mussa al teu costat[Ofensiu]
    magalo | 15-09-2012


    Moltíssimes felicitats Aleix per aquest preciós poema i per la vida que comences al costat de l'Olga; la causant d'aquests sentits versos; la musa que et pot inspirar cada dia i ajudar a que junts trobeu la felicitat.

    Molts petons
    Marta

  • Felicitats[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 04-09-2012 | Valoració: 10

    Bonic poema, Aleix de Ferrater! He llegit que estàs a punt de casar-te? Mil felicitats i una abraçada ben forta!

  • Hola Aleix[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 03-09-2012 | Valoració: 10


    Gràcies pel teu comentari i també et dic que possiblement t’agradaria llegir l’anterior, ENS IMPORTA CASA NOSTRA? – Tant MARE com aquest, els vaig escriure sentint veritable rebel•lia per com som tots plegats.
    He llegit DAURADA i l’he trobat preciós. Per la teva manera d’expressar-te en tot el que escrius, crec que ets una persona encantadora i si l’Olga i tu heu decidit casar-vos, només et puc dir que moltíssimes felicitats i que us desitjo de tot cor que podeu tenir una bona sort a la vida i podeu tirar endavant sense masses dificultats. No cal viure “a lo grande”, el que cal és viure bé amb el que es té, administrant el capital que sigui, de la millor manera possible.
    Repeteixo, moltíssimes felicitats parella!
    Una forta abraçada.

    Gemma

  • bombetadellum | 12-01-2012 | Valoració: 10

    Bellesa en tot l'estat pur
    este poema aconsegueix fer vibrar
    és ben intens,
    de nou Felicitats

  • Instant ple de caliu [Ofensiu]
    Naiade | 12-01-2012 | Valoració: 10

    Amb poques paraules ens mostres un instant màgic, ple de tendresa, dolçor i sensibilitat.
    Una forta abraçada

  • Aleix,[Ofensiu]
    free sound | 08-01-2012 | Valoració: 10

    com sempre amb boniques paraules.
    Gràcies pels teus comentaris,
    són com poemes pels calendaris.
    Sensibilitat i tendresa,
    sincera bellesa.

  • Intens[Ofensiu]
    bombetadellum | 05-09-2011 | Valoració: 10


    L'essencial de les coses es diu amb senzillesa, com deia algú.
    Sí que hi ha eixa relació que proposes entre el falcó i la cova.
    Felicitacions per la trajectòria i per l'escrit.

    Una abraçada dolça

  • caram quin poema![Ofensiu]
    magalo | 24-07-2011

    A rel del teu comentari he trobat aquest poema tan maco, tan tendre, escrit des d'els dits del cor. Amb un "Tot el tu que et vesteix" expliques mig poema. Per això amb poc, dius molt.
    t'agraeixo molt els comentaris al meu relat "Passant del temps", és el segon que publico que no sigui un poema.Tinc molt per aprendre. Encara reviso molt el català que escric. No fa pas massa temps que soc a RC i pensava que trobaria també gent que em diria el que no faig bé. Això no ho veig gaire. Trobo bastants elogis i paraules d''anim i és d'agrair, això anima a no deixar-ho ,però jo em pregunto: millorarem així? A tu que et sembla?
    Ens seguim trobant per aquí Aleix!
    un petó desde Terrassa
    Marta

  • Una meravella[Ofensiu]
    Josep Ventura | 10-07-2011 | Valoració: 10


    això son els teus poemes, em poques paraules
    omples de poesia cada lletra, i per mi es un grandíssim ple
    poder-los llegir
    Abraçades
    Josep

    gracies per els teus comentaris que valoro i agraeixo moltísim


  • Un dolç poema.[Ofensiu]
    free sound | 30-05-2011 | Valoració: 10

    Gràcies pels teus mots,
    regalant tendreses,
    entre dits no hi ha presses...
    Senzilles promeses.
    Curt, però ple de sentiments,
    vivències als quatre vents...
    Felicitats!!!

  • M'agrada[Ofensiu]
    Materile | 26-05-2011 | Valoració: 10


    Sí, m'agrada! Sembla que no pugui ser que un poema curt sigui tan gran. En poques paraules transmets molts sentiments: dolcesa, tendresa, passió, sensualitat... fins i tot, olor, l'olor dels cabells, l'alè, l'escalfor de la pròximitat del cos, de la pell, la calidesa d'aquests dits. Tens el do de contagiar sentiments.

    Gràcies Aleix per poder gaudir de la musicalitat de les teves paraules...és tot un regal.

    Una altra cosa: Més gràcies pel comentari que m'has fet d'"Els controladors". És per a mi molt important tenir els vostres comentaris per poder anar millorant i estimulant, que al mateix temps, també em donen peu a llegir els vostres escrits.

    Una abraçada, t'espero aviat.

    Materile







  • Preciós![Ofensiu]
    Núria Niubó | 23-05-2011 | Valoració: 10

    Sensualitat i exquisida delicadesa de paraules que són fets, que són sentiments purs.
    Tot el poema és presència d’amor.
    Llegint-lo he sentit aquell dolç calfred d’unes mans amoroses que acaricien.
    Poema que fa vibrar, que fa sentir, senzillament intens.

    Gràcies Aleix per compartir-lo.

    Una càlida abraçada des de la Terra Ferma,
    Núria

  • Màgic[Ofensiu]
    Igor Kutuzov | 18-05-2011

    El que més m'ha agradat del poema és l'embolcall, el regust, el que quan acabes de llegir-lo tens la sensació d'haver deixat alguna cosa enrere. Com quan s'escapa un peix. Daurada i màgica.

  • Vull ser la teva musa[Ofensiu]
    Narcis08 | 08-05-2011 | Valoració: 10

    pesada ;), please...!!

  • sols volia[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 08-05-2011

    dir-te que l'he trobat delicat i preciós, de paraules justes i agradables que descriuen un moment d'íntima sensibilitat.
    M'agrada.

    Ferran

  • Molta sensibilitat[Ofensiu]
    elenam | 03-05-2011 | Valoració: 10


    Un poema molt bell que desprén una gran sensibilitat i delicadesa.
    M'encanta
    Abraçades

  • Sensibilitat a flor de pell[Ofensiu]
    Naiade | 02-05-2011 | Valoració: 10


    Una tendre poesia, que et transporta a aquells moments en que gaudeixes de l’amor i tan sols et deixes dur pels sentits.

    Una abraçada

  • Sensibilitat a flor de pell[Ofensiu]
    joanalvol | 02-05-2011 | Valoració: 10

    Més sensible que sensual. Un poema que al meu veure expressa amor en majúscules filtrant-se entremig de voler percebre les sensacions pels sentits.
    M'ha agradat, Aleix
    Una Abraçada
    Joanalvol

  • gafarró[Ofensiu]
    T. Cargol | 01-05-2011

    Sí que es un ocell, crec que no és molt molt hermós! però sonava millor que gamarús. Xoriguer era massa noble.
    Altrament hagués hagut de canviar el vers sencer i em feia mandra.
    Moltes gràcies pel comentari,...

  • Molt bé...[Ofensiu]
    AVERROIS | 01-05-2011 | Valoració: 10

    ...Aleix, poeta sensual, tendre, recopiladorl de sentiments i vivencies.
    Una forta abraçada.

  • Sensible[Ofensiu]
    Filalici | 01-05-2011

    Fantàstic, dius molt amb molt poques paraules. Una intensitat que gairebé es toca. La sensació que em fa és que està molt treballat, d'això n'hauria d'aprendre perquè jo sóc molt d'escriure a impulsos.

    Per cert, em sembla que "fi" s'escriu sense accent.

    P.D. Del que em preguntaves fa uns dies. Sí, vaig anar a l'Estadi Lluís Companys a veure l'USAP i em va agradar molt, un ambient fantàstic i el partit sobre el camp de molt bon veure. A mi aquest club m'està fent descobrir el rugbi, que gairebé no coneixia.

  • uff!!..[Ofensiu]
    panxample | 01-05-2011 | Valoració: 10

    noto la presencia, la companyia, la tendresa. Els teus mots fan present la sensibilitat, la sensualitat, la delicadesa .
    Daurada, m'agrada molt i molt.
    Avant

  • poema delicat i sensual[Ofensiu]
    joandemataro | 01-05-2011 | Valoració: 10

    amb un llenguatge mesurat i ben treballat que tot ell transporta al món dels sentits
    et felicito i t'agraeixo molt els teus amables comentaris als meus poemes
    fins la propera aleix

    una abraçada mataronina
    joan

  • Quanta delicadesa![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-04-2011 | Valoració: 10

    Quanta tendresa i elegància ens transmets amb aquest poema!
    No deixis mai d'escriure!
    Una carinyosa abraçada, Aleix.

  • que bonic. Que delicat...[Ofensiu]
    teresa serramia | 29-04-2011

    preciós, Aleix!, una passada de relat...
    Una música suau i intensa alhora. Un perfum de menta i jetzamí...Una carícia de ventijol prop l'aigua sedosa i blava a la platja dels somnis...
    Preciós!
    gràcies pels comentairs tan generosos...
    Una gran, immensa abraçada, Aleix.

  • Sensual, tendre, lluminós poema[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-04-2011 | Valoració: 10

    El poema, fidelíssim al títol que el presenta, és un autèntic regal per a la sensibilitat.

    Ple de sensualitat i tendresa, es manté en tot moment ferm damunt la corda de la delicadesa.
    I damunt aquesta línia fina, fa jocs malabars amb els mots, amb les concordances, amb la semàntica, amb la imaginació de la lectora, que queda il•luminada pel reflex breu però potent de cada vers en la imaginació que l'absorbeix amb llepolia...

    Un autèntic regal, tal com deia... i un autèntic plaer llegir-ho!

    T’envio una abraçada rodona com una Mona de Pasqua,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191218 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).