Darrere la porta - ARC A LA RÀDIO - Novembre - Vermell - terror

Un relat de: Galzeran (homefosc)
Obro els ulls i tot segueix fosc. Estic assegut en algun seient, tinc els peus lligats a les potes i les mans al darrere. Miro de desfer-me’n. Res, el llaç és ferm i fort, no s’escorre el nus.

Escolto l’arrossegar de peus més enllà d’una porta dibuixada per una fina escletxa de llum. Tot és un malson, repetit i fatigós, però sé que estic ben despert.

M’agradaria que fos un somni i obrir els ulls a la llum, i deixar de banda aquesta remor dels peus arrossegant-se, cada cop més a tocar de la porta. Sé que venen a cercar-me i sé que quan obrin el pestell i el batent cedeixi, no m’agradarà veure què s’acosta.

L’olor de podriment omple els meus narius. Tinc mal de cap. Noto un petit fil de sang pel front. Sembla que m’han colpejat amb algun estri contundent. No comprenc perquè m’han lligat, no retinc cap episodi on algú m’hagués atacat.

Una boira obscura m’encalça l’enteniment, no ho entenc. Sols sé que estic lligat en aquest seient, de fusta vella i bruta. I que sagno d’una manera lenta, com el temps que s’escola en aquesta foscor.

S’han aturat les passes just a l’altre costat de la paret, a tocar de la porta. Una respiració entretallada, dues, tres. Hi ha més d’una persona, o animal. Diria que no saben com obrir, sento que toquen el pany, que l’apamen, però no poden obrir. Ha de ser una broma, no entenc com em poden tenir aquí lligat, gent que no sap badar una porta, glaçant-me d’inquietud tot el cos. No goso cridar, seria pitjor, segur. Però igual els faig patir un ensurt i surten en una altra direcció, i no tornen més. No semblen intel•ligents.

Se senten trets d’escopeta disparant! Els de fora grunyen aterrits, cauen al terra. Tot queda en silenci dins la fosquedat, fins que se senten noves passes, més decidides, s’aturen quan la porta cedeix; ara sí. Lentament, entra algú darrere d’una escopeta carregant-se, el contrallum amaga la persona que m’apunta al cap.

Veig un flaix seguit d’un cop sec. M’ha disparat!

—Ho sento Pau, tu no seràs un altre mort vivent.

Comentaris

  • Invitació[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del IV Concurs ARC a la Ràdio 2013-2014
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "Colors"

    T'esperem el dissabte 11 d'octubre de 2014, a les 12 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)



  • Excel•lent relat[Ofensiu]
    Naiade | 15-12-2013 | Valoració: 10

    Fas viure la por de tan a prop que la sents a la pròpia pell. M’ha agradat molt, ben portat. Mostra una gran riquesa de mots, acurades descripcions. Cada dia escrius millor.
    Una forta abraçada

  • He mogut els peus...[Ofensiu]

    He mogut els peus mentre llegia. Necessitava saber que els tenia lliures...
    Ja n’arribes a ser de fosc, Home Fosc!
    —Joan—

  • Moltes felicitats![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 02-12-2013 | Valoració: 10

    Enhorabona per la selecció!! Un relat de terror com déu mana!! Ens veurem les cares amb de ciència-ficció ;) Algun de les Ter-Cat hem de guanyar també ^_^
    Una abraçada,
    Edgar

  • Enhorabona![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 30-11-2013

    Un relat per al festival de Sitges! Enhorabona per la selecció!

  • Enhorabona!![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:



    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Colrs” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.



    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.



    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça(concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ PECATS CAPITALS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.



    Cordialment,



    Comissió Concursos





    TEXT AUTORITZACIÓ



    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZA a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual és autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2014 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.



    Data .......................................

  • Buff... [Ofensiu]
    Eloi Miró | 28-11-2013 | Valoració: 10

    Carai, quin relat. M’agrada la intensitat en què escrius. Transmet molt bé la sensació del moment... és fàcil imaginar-s’ho i fins i tot desconnectar del lloc on ets per transportar-te a l’espai d’aquesta sorprenent història.
    Salutacions:
    Eloi

  • Zombis[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 27-11-2013 | Valoració: 10

    Mmmmm... Tot i que el relat és d'autèntic terror dins la temàtica zombi, jo em pregunte: Quants morts vivents viuen en la nostra societat? No és que es meresquen un tir, però sí una espenta que els espabilàs no els vindria gens malament XD

    Molt bon relat, Ferran!

    Una abraçada.

  • Un relat veritablement esfereïdor![Ofensiu]
    Gemma Matas | 20-11-2013 | Valoració: 10


    A mida que el llegeixes vas sentint el fred que t’inspira el tema, apart de la claustrofòbia que al menys a mi m’ha anat envoltant i a sobre, deu ni do el final!

    Terrorífic però molt ben escrit, aconsegueixes fer estar totalment enganxat des de la primera paraula.

    Aquí hi veus a L’HOME FOSC... amb totes les lletres!

    Una abraçada Ferran.

    Gemma

  • Black in black[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Redéu, quin relat més negre; talment sembla escrit per algú també fosc. Fa poc he llegit dues novel·les negres, una de Hammet i una altra magnífica de William Irish. M'hi recordes molt. Reuneix tots els requisits d'un bon relat de por. Fantàstic Ferran! Una forta abraçada.

    Aleix

  • Desassossegant...[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Un relat angoixant i desassossegant. Narrat amb primera persona, per proporcionar-li més força, i amb tots els elements imprescindibles: foscor, incertessa, olors, sorolls inquietants, desconcert... El final, que semblava un alliberament, es converteix en tot el contrari: una comdemna.

    Pobret!

    Felicitats, Ferran!

  • M'ha agradat molt ![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Si alglú que estimes et fa mal, és ben horrorós. Si és per bé, jo diria gràcies.
    Per cert, t'agraeixo molt la teva benvinguda, i més encara el teu comentari... segur que, com a la nena, Frankenstain també t'inspira tendresa.

  • El meu fill gran[Ofensiu]
    allan lee | 17-11-2013

    que és tot especial i molt guapo, va escriure de jovenet un tractat sobre la supervivéncia a la terra en cas de ensombis. En tot cas una mica en sé, de les lleis dels caminants, o sigase, que el darrer tret és realitzat gairebé segur per un amic, i la ferida és mossegada, i el qui el va lligar era un sicópata o enemic molt malvat, perquè sabia el què li esperava. A banda aquests magnífics coneixements que tinc, i que m'han ajudat a llegir entre línies- o entre udols de walkingdeads- l'he trobat boníssim, un relat per rellepar-se el pèl de angoixa, dolor i terror abismal. Mèèèu.

    a

  • Ple d'incògnites no resoltes.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 17-11-2013

    Una història que manté l’atenció fins al final, ple d’incògnites que no es resolen, cosa que el fa més terrorífic. No hi ha res més paorós que la falta de respostes, que augmenta el dramatisme i ens trasllada al lector del relat l’angoixa de la situació que no comprenem.
    Molt bon relat.

  • Angoixant, terrorífic![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 16-11-2013

    Si pretenies que el lector passés un estona angoixant i terrorífica ja et ben asseguro que amb mi ho has aconseguit, Home fosc. Un final inesperat que ha reblat el relat, escrit impecablement. Destaco l'ambient que has sabut transmetre: tètric, claustrofòbic, inhòspit amb un munt de detalls que "guarneixen" de ple aquesta història fosca, fosca.
    Una abraçada, Ferran!

  • Era fosc , malgrat aquest fet...[Ofensiu]
    Annalls | 12-11-2013

    ... tens prou sensibilitat per saber que la cadira es "vella i bruta"... ?
    Us homes llops que no saben obrir la porta , no poden haver-te lligat a la cadira, això tan sols ho pot haver fet algú que no et vol bé, i a més t'hagi drogat el suficient per deixar-te al cau on espera que les llops o el que sigui , et treguin del mig, dels humans al menys. No ha comptat amb la poca traça dels sers en qüestió i que un amic sobre la "pista" et salvi a darrera hora, de la pitjor manera possible doncs el més factible es que encara no estesis contaminat... o potser si!!!
    Intrigues força !

    Anna

  • Un relat molt interessant Home Fosc![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 12-11-2013 | Valoració: 10

    Casualitats de les casualitats em coincidit amb la idea aquesta de la porta ;) I de fet, també amb la temàtica zombi. Però, ambdós relats són ben diferents. Et felicito Ferran, per la teva feina ben feta, amb un final que et deixa sense paraules. I moltes preguntes? Què ha passat? Per què? Et desitjo molta sort en la present convocatòria ;) Gràcies per passar-te pel meu i donar-hi la teva opinió.
    Edgar

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

264412 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A