Curs filosòfic per correu: Tercera entrega

Un relat de: pseudo

Hem vist que si no podem canviar el nostre futur, és absurd tenir consciència... La gràcia de ser conscients, ens permet adonar-nos de la existència dels diferents punts de vista.

Quan emprens una acció, hi ha moltes parts implicades, probablement més de les que podries imaginar. Això no ens ha d'emporuguir a l'hora de caminar. Doncs les pors sovint ens deixen perdre situacions úniques. Tot i que aquesta afirmació tampoc implica que el bon camí sigui viure al límit, doncs sovint la corda és més fluixa del que sembla.

L'equilibri com sempre és la mesura adequada. Però que és l'equilibri? O com el trobem? És un dels misteris amagats en els kinder sorpresa, així si el trobeu aviseu a la resta...

Seria maco poder trobar un món equilibrat. Poder alguns em direu que ja n'està (Desperteu!!! hi ha coses més importants que el futbol!!).

Comentaris

  • Molt bó![Ofensiu]
    Arbequina | 19-07-2006

    Un gran relat de filosofia pràctica. He gaudit llegint-lo.
    Sé que durant un temps pensaré en això:

    "Hem vist que si no podem canviar el nostre futur, és absurd tenir consciència."

    No ho veig gens clar. El condicional del "si no podem... absurda la consciència". No m'acaba. A part d'això el relat és bó.

    Una abraçada i fins aviat.

    Arbequina.

  • Excel.lent![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 22-12-2005 | Valoració: 10

    M'ha entusiasmat! Et poso un 10 perquè no puc posar-te un 11.

    Està molt bé l'article. Ara, trobo que podries haver mentat a Nietzsche, Plató, Aristòtil... No sé, hauria quedat com a més perfecte.

    Està molt bé fer reflexionar, i encara més mentant la filo.

    Et recomano l'Auca de la història de la filosofia, publicada per mi a Relats en Català.

    Felicitats de nou. I salut.

  • hola de nou![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 22-12-2005 | Valoració: 10

    He tornat per aqui, com ja et vaig dir ,per continuar (i acabar) amb la lectura. I la veritat és que no m'ha decebut gens! Trobo que està força bé. Però, saps què? Són masses frases que porten a grans reflexions i no tinc temps per pensar en perquè penso. ejjejeje
    M'hagués agradat que, al final, haguéssis formulat alguna mena de teoria o almenys ens haguéssis donat alguna de les teves opinions al respecte. En canvi, he de dir que el teu final m'ha agradat molt i m'ha fet riure jeje crec que l'has encertat!
    Petons.

  • Ostres, pseudo![Ofensiu]
    Leela | 17-10-2005

    M'ha encantat la frase:
    'Les pors sovint ens deixen perdre situacions úniques'... molt bona, i per reflexionar llarga estona.

    Sobre l'equilibri i el punt mig llegeix a Aristòtil si no ho has fet ja....

    Gràcies per aquestes reflexions...

    Leela

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de pseudo

pseudo

48 Relats

256 Comentaris

81271 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:
Vaig néixer el 22-10-1984 a Barcelona, tot i que des dels 4 anys visc a Girona.

Doctor en tecnologia.

Al setembre del 2006, vaig tenir la sort de publicar el meu primer llibre: 'Primeres Poesies', amb l'editorial Emboscall, algunes de les quals es poden trobar en aquesta plana (Ulls d'infant per sant Jordi, Mirada en Flama, Sonets XIX i IX, Flor de Tardor). El llibre es pot trobar a les principals llibreries gironines i en algunes de Barcelona, també mitjançant les webs totllibres ,
Llibreria Ona
i
Casa del Libro


Al setembre de 2007, he vist publicat el meu segon llibre, també amb l'editorial Emboscall, sota el títol Escrivint entre deliris el qual conté alguns relats que podeu trobar en aquest web, encara que els hi ha calgut una bona repassada.

Torno a voltar per aquestes planes després d'una temporada d'abstinència...


Per qualsevol dubte: albert.trias@gmail.com