CUBISME

Un relat de: F. Arnau

Hi ha els punts per fer-nos les robes,
hi ha línies dels mitjans de transport,
hi ha angles de triangles rectangles,
isòsceles, escalens i equilàters,
hi ha la utòpica quadratura del cercle
que cercaven alquimistes i místics,
hi ha polígons, les ciutats de les fàbriques,
el quadrat, com el cap dels germànics,
el Pentàgon, que dissenya les guerres,
hi ha els Cercles de les Arts i les Ciències,
les esferes de planetes i estrelles,
les el·lipses de les òrbites dels astres,
les espirals de galàxies llunyanes
i també les dels codis genètics,
hi ha el prisma de les roques basàltiques,
hi ha els cilindres de cotxes i màquines,
hi ha rombes, trapezis, piràmides...
Hi ha molts més elements geomètrics
per poder enllestir aquest quadre.

***

Comentaris

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 15-04-2008

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt voldria donar-te les gràcies per la participació en aquesta Segona Edició de Poemes il·lustrats.

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema ha estat escollit per a ser il·lustrat.

    I també informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    De mentre, les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

  • Enhorabona![Ofensiu]
    Unaquimera | 03-04-2008 | Valoració: 10

    Ei! La meva esperança es va fer realitat, ja que els artistes van trobar, efectivament, inspirador el teu poema: Enhorabona, Francesc, aquest cop ( per compondre el poema ja te la vaig donar en el seu moment! ) per haver estat seleccionat!

    Saps que hem compartit il·lustrador il·lustre? En Joan Pasqual és el president de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt. Vam estar parlant una estona i em va explicar parts del procés que havia seguit. És una persona agradable i entusiasta, que es demostrava il·lusionat amb el projecte i interessat per la nostra reacció davant la seva obra.

    T'envio per correu diferents imatges que vaig recollir el vespre de la inauguració a Premià.

    I aprofitant el comentari, adjunta et faig tramesa d'una abraçada ben primaveral,
    Unaquimera

  • M'ha agradat moltíssim[Ofensiu]
    llamp! | 02-04-2008 | Valoració: 10

    Per això et poso un 10. I és que el cubisme s'inspira en totes aquestes figures geomètriques que tú dius. Quan la naturalesa, la física, química i matemàtica s'infiltren en els pinzells solen sortir quadres a l'estil cubista. Molt bé, m'ha agradat moltíssim.

    Infinites gràcies pel teu comentari al meu poema del quadre "Ja vénen els reis". Malgrat no haver-hi referències al quadre en sí, crec que em vaig deixar inspirar per els símbols que aquest quadre duia en sí mateix. És a dir, els reis mags, el naixement, etc. en uns dies tant assenyalats com Nadal i les festes nadalenques.

    Fins un altre!

  • Pintant amb paraules[Ofensiu]
    Naiade | 11-03-2008 | Valoració: 10

    Encara que expressat d'una altre manera si que hi trobo un quelcom de similar amb el meu poema.
    Sé que jo puc entendre'l millor que qui no ha vist el quadre, però deixes intuir tan bé l'essència que encara que no el vegis, no costa d'imaginar.
    No trobes que dels reptes surten veritables obres d'art?.

    Una abraçada ben forta gran poeta

  • Magnífic![Ofensiu]
    desideri | 08-03-2008 | Valoració: 10

    Espèndid. Extraordinari. Resumidor. Plasmador. Imagines el quadre llegint el teu poema, estimat Francesc.

    Gràcies, d.

  • M'imagin el quadre[Ofensiu]
    Anagnost | 01-02-2008 | Valoració: 10

    Veig que en els quinze dies que he estat absent d'aquesta pàgina -per raons tècniques-no has perdut la traça de bon poeta. Tanta sort!
    Sempre és un gustàs llegirte, Francesc. I mira que et dic, no sé quin és el quadre de Kandinsky que li dóna peu (tampoc el conec tant), però amb els teus versos gairebé puc imaginar-me'l.
    Una abraçada.

  • Cubista[Ofensiu]
    Julen | 01-02-2008 | Valoració: 10


    La literatura també té la seva correspondència del cubisme pictòric. amb tantes figures, renoi, això sí que és transformar la realitat en figures geomètriques. van lligades

    molt bo

  • Matematiques[Ofensiu]
    Somni | 30-01-2008 | Valoració: 5

    i poesia. Complicat

  • Cubisme tant ple[Ofensiu]
    Kanoa | 24-01-2008 | Valoració: 10

    que mareja.
    Fa poc que conec Relats, avui passejo i te trobo i m'agrada aquesta poesia tant plena.

  • Formes i més formes[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-01-2008 | Valoració: 10

    Veig que, amb una mirada atenta i curosa, has trobat de tot i força!
    I com sempre, ho has fet mantenint aquell punt d'ironia, de socarroneria tan nostra...

    Feliç esguard, el teu! Espero que els artistes hi troben una font generosa d'inspiració en els teus versos!

    T'envio una abraçada cubista, és a dir, ben plena de formes, per a què triïs les que més t'agradin,
    Unaquimera

  • Comentari del repte....[Ofensiu]
    Bruixot | 21-01-2008

    Certament, aquest quadre conté esbossos, conté traces, conté llavors de tot això que dius. I de res. Doncs és el que és i res més. Però és també el que en veiem: i veure és interpretar, i interpretar és crear. I tu crees en aquest poema. Crees el continent que conté les traces. Crees al nostre cap les robes, els metros, ciutats, fabriques, cotxes, màquines. I impossibles, com les quadratura impossible, alquimistes i òrbites de galàxies. Abans no hi eren, i ara ja hi són, al quadre: tu els hi has posats, i ara ja no podem no veure-les. Però sempre podem mirar de nou el quadre: segur que encara hi ha molt més, dins el que no hi és....

    X

Valoració mitja: 9.45

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339717 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------