Cops de records

Un relat de: Xantalam

*


La flama crema l'espill
que travessa dret l'espelma.
Daga de llum en els ulls
-se m'acluquen els records-
i em rosseguen com els cucs;
cops afamats d'escalpel
en conques de calavera.




Comentaris

  • Els cops ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-07-2009 | Valoració: 10

    Un poema suggerent, suaument esmolat.
    I coincideixo. En el món dels records reps cops per totes bandes. Enhorabona !

  • Bravíssim!![Ofensiu]
    angie | 15-07-2009

    No vaig tenir temps (de fet continuo en crisi) per comentar els meravellosos poemes que es van escriure en el repte poètic de "Magdalena Penitent", però acostumo a comentar-los quan puc si es pengen a la plana de cadascú.
    El teu poema és curt i ras, senzill i alhora complexe, com el mateix quadre. La llum del teu poema és l'eix central, com la de la pintura : el tenebrisme no té sentit sense aquesta petita i gran il.luminària que surt del centre (tant de l'obra pictòrica, com de la veu poètica).
    M'agrada molt com has emprat els objectes, els has donat una força important, imitant el pintor : el mirall, la calavera... genial, de debó!.
    I el vers "-se m'acluquen els records-" és d'aquells que em guardo a la memòria, perquè és una bona síntesi de la primera ullada que es fa d'aquesta Magdalena. No li veiem els ulls, però el poeta els imagina clarament...

    L'enhorabona Xantallam!. A veure si podem coincidir de nou algun dia!.

    Petons!!

    angie

  • Molt bé![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 08-06-2009

    Res millor que fusionar dos arts. la pintura i l'escriptura en unitat harmònica.
    Els elements tètrics i obscurs deixen ferides les cavitats del ulls que miren amb l'ànima uns versos ben escrits.

    Besets!

    Amira

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140822 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic