Conte per anar a dormir

Un relat de: Cirerot

Era Nadal. Les cançons provocaven diabetis i feia una fred del carall; malgrat tot, jo no odiava el Nadal.
Treballava en una botiga de discos i en aquelles dates la feina ens desbordava. Era obvi que la resta de l'any la gent no escoltava música.
Devia ser dilluns perquè l'amo no hi era. Per la porta va entrar un individu amb qui havia coincidit feia algun temps. Un bon dia li vaig deixar 40 pàfies per raons que no vénen al cas i no l'havia tornat a veure d'ençà de llavors. Potser feia un any, però ara estava palplantat davant meu i em deia bon dia mentre m'allargava la mà amb dos bitllets de 20: això és teu, em va dir. Després d'intercanviar unes paraules ens vam desitjar bones festes i va tornar a desaparèixer.
Mai no havia posat en dubte el fet que hi hagués gent honrada, però tampoc no ho havia constatat de forma directa, tenia bones raons per estar content.
Una part dels calés va anar a parar a mans d'un dependent de licoreria i l'altra, m'agradaria pensar-ho, a les butxaques del bo de Chris Hillman. Calor reconfortant a l'estómac i els Flying Burrito Brothers amenitzant la vetllada.
Demà em llevaré i hi hauran 50 milions d'habitants disposats a saltar-me al coll si abaixo la guardia. Mentrestant la nit continua fent camí, llarga i serena. A fora bufa la tramuntana. Bona nit.

Comentaris

  • Genial[Ofensiu]
    Curculla | 04-11-2005 | Valoració: 10

    Hola Miquel,

    Ja havia llegit alguns relats teus, però n'hi ha molts que no. Tots tenen qualitat literària. Aquets m'ha encantat. Continua escribint (m'has fet venir ganes de publicar l'únic relat que he escrit fins ara).
    Marta.

  • Hola Slash![Ofensiu]
    Viatger | 09-05-2005 | Valoració: 9

    Sóc l'Aitor.
    He llegit la majoria dels teus relats i m'has fet animar-me a enviar algo. M'agraden; n'hi ha de preciosos. Aspres, breus, melancòlics, mordaços,... ;)
    A reveure!

  • flying[Ofensiu]
    donablanca | 24-04-2005 | Valoració: 10

    oh ,burrito brothers, feia molt de temps que no els escoltava.el meu germà tenia un disc.he posat lazy days i m'he animat força

  • Amb un estil...[Ofensiu]
    rnbonet | 24-02-2005 | Valoració: 10

    ... molt peculiar i idees concentrades -quasi com la llet en pot-, has fet un excel·lent i original exercici literari, amb els c... ben posats, un al costat de l'altre -però sense fer-se'n nosa, mútuament-.
    Ben poques coses així "naveguen" per aquestes pàgines!

  • Bon dia[Ofensiu]
    subal | 19-02-2005

    Ave, Cirerot!

    Fantàstic, aquest petit relat. trobo, ja t'ho he dit en alguna altra ocasió, que les teves idees i la teva redacció són molt bones. Aquest relat es molt bo, m'ha agradat. Potser juntament amb Oli en un llum són els que més m'han cridat l'atenció. Esperava un relat teu desde fa temps, i heus ací que ja el tenim . tan de bo d'altres sàpiguen apreciar el teu treball i tu continuis regalant-nos aquestes petites reflexions i la teva peculiar manera de relatar-les.

    Tu només escrius quan val la pena fer-ho.

Valoració mitja: 9.8