Connexió

Un relat de: Naiade

Submergida en la densa atmosfera de la canícula estival, camino amb pas feixuc, amb esforç arrossego el cos que la mandra somnolenta fa pesant. L’escena es desenvolupa tal i com si tot l’entorn formes part de la tramoia d’un teatre qualsevol.
L’aldarull que m’envolta queda apaivagat, aïllant el meu jo intern que barrina pensaments de fluir sinuós.
Com cada dia, m’ajec al mateix racó, sobre l’arena d’una platja perduda.
Al darrera s’alça el penya-segat, formant plecs de roques comprimides i esquarterades. Entremig del mur, siluetes deformes de troncs de pi, recargolades pels forts vents costaners.
Concentrada, amb els ulls clucs, m’arriba el so de la mar. Fluctuen les idees a ritme d’ona, sorgeixen embravides i algunes esclaten com escuma marina. D’altres prenen forma i s’alcen cap el sol de migdia. L’escalfor les esperona i creixen cap el cel com branques d’arbre posseïdes pels llamps.
En comunió s’estableix el intercanvi d’energia, sincronisme realitzat.
Curulla de vitalitat: Em sento terra i em sento vent. Sóc foc i sóc aigua.

Comentaris

  • A ritme d'ona[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 07-11-2013 | Valoració: 10

    Un relat de gran valor poètic on les paraules descriuen els elements de la natura que formen part d'un paisatge costaner. El recer, allunyat de la gent, permet el fluir de les idees, acompanyat pels sons de la mar rítmic i embravit. Molt ben expressat, Naiade, ets una molt bona escriptora.

  • Els quatre elements...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 07-11-2013

    interconnectats, finalment, com a esclat d'un estat d'ànim molt ben descrit que t'arrossega des del primer instant, talment com les ones que et porten allà on elles volen. M'ha encantat l'ambient que has sabut transmetre, Naiade, molt aconseguit!
    Una abraçada!

  • montse...[Ofensiu]
    joandemataro | 29-10-2013

    MOLTÍSSIMES FELICITATS PEL LLIBRE QUE ACABES DE PUBLICAR !!! Segur que serà una gran satisfacció per tu i pels que et llegim
    una abraçada ben gran !
    joan ;-)

  • gràcies !!![Ofensiu]
    joandemataro | 25-10-2013

    un petonet !!!! ;-)

  • Fondre's[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 21-10-2013 | Valoració: 10

    Delicada i sensual descripció d'un d'aquells moments en que podem sentir com ens fonem dins la natura i som lliures. Llàstima que d'aquests no n'hi ha gaires!

  • Vertaderament[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-10-2013

    i com et diuen en els anteriors comentaris és una preciosa, detallada i acurada descripció. Et felicito, estimada Montserrat.

    Espero que hagis rebut bé el mail que t'he enviat.
    Petonassos.

  • Poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-09-2013 | Valoració: 10

    Una narració preciosa d'un estat d'ànim, d'un indret. Unes paraules ben trenades, aquelles precisament, fruit de la serenitat estival. Calor, olor de pi, gigales remoroses, ones de serenor. Una prosa poètica magnífica. Una abraçada.

    Aleix

  • com sempre...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-09-2013 | Valoració: 10

    molt bonic Montse, descrius amb mestria la comunió amb la natura, un primer pas emprescindible per tornar a ser humils...

    una abraçada ! ;-)

  • Uns segons[Ofensiu]
    Josep Ventura | 17-09-2013 | Valoració: 10


    de solitud per fondre’ns en les meravelles que ens envolten, una sensació plena de vida que es un goix experimentar.
    Una abraçada
    Josep

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275386 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com