Confessions III: Violència

Un relat de: Bonhomia

Confessions III


La violència en pantalla
és creació autèntica.
I ho és més
si s'exagera i s'arriba

on no hi ha límits per violentar.
Violència,
tendra flor
que mai et marceixes;

tu ets la meva guia,
i t'adoro com a germana petita.
Tu ets el que s'ha enganxat
a la pell dels més honrats,

i la que ha habitat
en els cervells més rebuscats,
com el meu,
com la carrera d'un dictador,

com qui es tira pel balcó
a la recerca de les virtuts
més enllà de límits i regions.
Ets el teatre del més gran drama,

i les notícies de la televisió
endureixen fortament, fortament...
el cor dels qui viuen soterrats.
No em cridis,

et porto a la mà,
et porto al cotxe,
et porto al vagó,
et porto al mòbil;

i el meu rellotge
em regala fonts del teu llinatge,
fins a convertir-me en rei,
en rei de tu, que mai podràs amb mi.

Ara tinc, doncs,
la poció que no cura,
la poció que no mata,
la poció per dominar,

a manera meva,
la situació,
creada o no creada,
viscuda o no viscuda.


Comentaris

  • Mai podras amb mi...[Ofensiu]
    Naiade | 15-11-2007 | Valoració: 10

    Perquè serà? que per arreu on ens movem trobem violència. No puc entendre com ens bombardegen els mitjans de comunicació alimentant-nos contínuament d'algo que s'hauria d'eradicar. La societat esta malalta i sembla que als dirigents se'ls escapa de las mans i no poden controlar els espectacles esgarrifosos amb que ens obsequien els periodistes. Ens mortifiquen amb escenes horripilants que personalment crec que en lloc de fer-nos reaccionar, inciten als més dèbils a voler emular-les.
    M'agrada la teva estofa:
    " i el meu rellotge
    em regala fonts del teu llinatge,
    fins a convertir-me en rei,
    en rei de tu, que mai podràs amb mi."
    Mai podràs amb mi un lema que tindríem que seguir tots.
    Una braçada

  • Per tot arreu...[Ofensiu]
    rnbonet | 06-11-2007

    ...la trobem, a hores d'ara!
    Sempre n'hi ha hagut, però ara se'ns mostra descaradament. I, fins i tot, presentant-la com un 'art'.

  • em costa [Ofensiu]
    ANEROL | 04-11-2007 | Valoració: 9

    una mica entendre-la; crec que és una manifestació amb una mica de ràbia del què és latent en la nostra societat.

  • Puntualitzacions[Ofensiu]

    Hola Sergi,
    t'escric aquí perquè no tinc manera de saber el teu correu electrònic ja que no crec que l'apartat de comentaris sigui on hem d'intercanviar opinions d'aquesta mena. Per tant seré molt breu: un pot dir que la poesia d'un altre no li agrada, que no suporta la mètrica, el ritme o la rima, quan n'hi ha. Un pot opinar, i lliures som tots de fer-ho, sobre tot i de tots. Per tant no hi ha ofensa possible en l'opinió. I jo opino que t'equivoques perquè no entens el que escric: ni el que dic, ni les metàfores que utilitzo.. No, amic, en la meva poesia no hi ha drama en la solitud i penso que no hi ha manca de suc. L'altra cosa és que no t'agradi o no ho entenguis. Perdona'm que t'ho escrigui aquí, normalment aquests tipus de comentaris els envio al correu electrònic personal. Som molts que el tenim penjat, i t'aconsello que ho facis. És molt enriquidor perquè ens permet opinar els uns dels altres i de les nostres obres amb més tranquil·litat, més enllà de les artificioses valoracions a què de vegades ens sotmetem.
    Gràcies per haver passat pels meus poemes (per cert, que amb un sol comentari i una sola valoració n'hi sol haver prou!) i ens seguirem trobant per aquests camins.

    Antoni

  • Només volia respondre't[Ofensiu]
    Queca | 03-11-2007 | Valoració: 10

    i em trobo amb un talent en potència.
    Nin, m'han agradat molt els comentaris que m'has regalat. Crec que hi has deixat un bocí de tu... el cuidaré com si fos meu.
    Gràcies per trobar-me, perquè m'ha permés descobrir-te.

    Cuida't moltíssim!
    Mil besades i una infinitud de somriures per a tu!!

  • tardors | 03-11-2007

    responent a la teva pregunta...

    potser és més aviat el saber que hi h algú que et marca el rumb, que et fa anar per on tu vols, només veus una direcció possible, però tot i així saps que el destí a que vols arribar és inexistent...



    m'ha agradat el teu poema!


    salut!

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

514082 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.