Combats d'amor

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

I no és que ho digui, entre altres, Margarit:
l'amor que compartim ja no té pressa
i es va nodrint d'arrels d'una certesa
confusa al pas dels anys i de l'oblit

d'allò que ens ha passat o que ens hem dit.
Amb més o menys esforç, fem la despesa
prevista en el contracte que, a despit
de tot, ens manté vius en la contesa.

I, combatents distants amb prou freqüència,
anem arreplegant tremp. L'experiència
que ens dóna el propi temps: silencis breus

no oculten que sovint el fred i els dubtes
s'arrengleren als límits de les culpes
amb què hem de despertar l'enuig dels déus.

Comentaris

  • Esplèndid sonet[Ofensiu]
    hipocrates | 05-06-2009 | Valoració: 10

    M'inclino, amic, al davant d'aquest sonet bellíssim, que fa que es posin de manifest les meves mancances, motiu que fa que ja gairebé no escrigui.

  • Equilibri subtil[Ofensiu]
    Anagnost | 13-03-2009 | Valoració: 10

    Les meves visites a aquesta pàgina ara són esporàdiques, molt esporàdiques, però no m'hi podria atansar sense passar pel teu racó. Com aquesta vegada, en què em trobo aquesta meravella de sonet, una mostra més del teu ofici de poeta, de la teva capacitat de traçar camins a través de la paraula -travessant les paraules, diria-, i a més mantenir una estructura perfecta, en què tot s'aguanta en un equilibri subtil, perquè els lectors anem gaudint, i aprenent.

  • Re-llegit[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-03-2009 | Valoració: 10

    De nou i motivat, torno a llegir aquest poema i descobreixo de bell nou aspectes no trobats en una primera lectura.
    A vegades, a mi em passa, la primera lectura juga amb el meu jo subjectiu amb mancança d'objectivitat (el que escriu l'autor de l'escrit).

  • Amor i Combat no lliguen[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-03-2009 | Valoració: 8

    Escrius: les arrels també demanen...
    I també el tronc, i les branques, i les fulles, i...
    Apreciació conceptual: Discrepo.

  • Com sempre...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 08-03-2009 | Valoració: 10

    quan em trobo davant d'un poema teu, sembla que vegi imatges al mateix temps que gaudeixo dels versos. Tens raó, i Margarit també la té. El poema sempre s'adreça a l'amor.
    Una abraçada

  • Breus silencis[Ofensiu]
    franz appa | 18-02-2009

    me'ls imagino entre les línies dels versos tan clars, les estrofes tan polides, la amtemàtica rigorosa d'aquests metres i aquestes rimes tan depurades. me'ls imagino, en les ments rumiadores dels comabtents, que al capdavall estimar és un combat -contra un mateix, segurament, contra tant ocult egoisme-. Silencis que s'escolen entre les paraules cridant amb més força encara que la del verb.

    Salutacions,
    franz

  • Un Sonet "casalenc"[Ofensiu]
    F. Arnau | 05-02-2009 | Valoració: 10

    Amic Antoni!
    Haure'm de donar a aquests Sonets teus D.O. com els vins del Priorat...
    M'ha agradat la cita envers el Joan Margarit, un poeta que admire com escriu, i com explica la seua filosofia vital.
    I sens dubte tens raó, tot poema és d'amor, pels altres i per les dèries de cadascú...
    Això sí! Un amor de combat, de guerra, de sobreviure...
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!!!
    FRANCESC

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144417 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).