COM UNA PARAULA (ESPIRITUAL)

Un relat de: PERLA DE VELLUT
COM UNA PARAULA
(ESPIRITUAL)


En la meua esperança humil
solament existeix com una paraula.
Àngels pel mar l’estan salvant,
quan se n’anava a afonar,
l’estan alçant,
calfant-la en les seues ales;
i la plenitud eterna
la col•locaven en el cel.
És el pèlag que classifica
el meu silenci,
que cerca aqueixa promesa
acomodant-se a tot un misteri.
Així canten els àngels
aquest mot,
que sanglotegen absorts
diuen que és teua.
Tota teua, canten els ocells,
i l’embruixen en el teu nom,
també la canten els peixos
i en l’oblit de l’or incandescent ,
en les aigües del mar
la paraula es fa ferma.





Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Desagraïda?[Ofensiu]
    MariaM | 18-01-2020 | Valoració: 10

    No t'ho creguis pas, és el pitjor que em podrien dir. Soc lenta en contestar, ho sé i em sap greu; valoro i molt la teva constància en llegir.me. També jo ho he fet Novembre i Desembre; m'han agradat més que d'altres, la prova és que estàs molt ben valorat.
    Una abraçada. MariaM

  • Gràcies...Helenabonals...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-12-2019

    Gràcies per la teua visista i per analitzar molt bé el meu poema espiritual.
    Doncs aquest sí que em va entretindre a comprondre'l.
    M'encanta que t'haja agrada.
    Perla de vellut

  • La teva, de paraula[Ofensiu]
    helenabonals | 06-12-2019 | Valoració: 9

    Aquest costa més d'entendre, perquè deu ser molt espiritual, tot el poema.

    "Àngels pel mar l’estan salvant,/ quan se n’anava a afonar": sempre hauria de ser així, que algun àngel impedís que ens enfonséssim del tot.

    "Tota teua, canten els ocells,/ i l’embruixen en el teu nom", un nom que no sol sortir en cap poema, com es fa en poesia tradicionalment.

    Aquest "en les aigües del mar/ la paraula es fa ferma" em fa pensar en com en la profunditat la superfície guanya.

  • Gràcies... Atlandis...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-11-2019

    Pel teu amable comentari. Sí, es així, en aquest poema he anat més enllà de la espiritualitat i està amb ella tot el que hi ha alvoltant del món. Realment ho has plasmat com jo ho he compost.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • àngels, peixos i ocells[Ofensiu]
    Atlantis | 24-11-2019

    Entro molt poc, per això no t’havia comentat. M’agrada d’aquest poema que anomenes espiritual, les figures dels àngels, però també dels ocells i dels peixos. No serà que tot el que és espiritual està també al nostra voltant? Escriure sobre l’amor, més enllà de lo físic, que és el silenci que duus en tu. M’ha agradat. Tens un do poètic, centrat sobretot en l’amor.
    Una abraçada

  • Gràcies... Naide...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-11-2019

    Per la teua amabilitat i les teues paraules, per al meu poema. Sí, és un espiritual amb molta dedicació, o siga que li vaig tirar moltes hores per a compondre'l, on he arribat a fer-li metàfora darre metàfora.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Gràcies Nil...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-11-2019

    Gràcies Nil, pel teu extens comentari, en el qual em dius que hauria de ser més explícit, i no ho entens molt bé. En realitat he fet aquest espritual amb molta paciència i observant minusiosament vers per vers fins abastar tota la unió que el fa sentir-me en plena espiritualitat.
    Perla de vellut

  • Bon poema[Ofensiu]
    Naiade | 21-11-2019 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest poema ple de metàfores, que he hagut de llegir i rellegir per copsar-ne l'essència.

  • Pèlag[Ofensiu]

    Em passa sovint que quan llegeixo els teus poemes, d'entrada, no entenc ni un borall! i això m'obliga a rellegir-los dos o tres cops més. I que ho fa això? Doncs que resto tant encaterinat de la sonoritat i bellesa poètica del poema, que no paro esment en la seva significació. I és que tens un do, una sensibilitat poètica innata. Tal volta, ja que estàs agraciat en aquest aspecte que molts que es fan dir poetes ja voldrien tenir... Hauries de trobar la forma d'ésser més explícit....Perquè llavors si que llegir-te esdevindria un clímax poètic. Nil.

  • Gràcies... Pinya de rosa...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2019

    Gràcies per la teua visita al meu portal i pel teu amable comentari, de que és esponja de rosa.
    Veig que poses "Pinya de rosa" i el teu nom és Olga Cervantes.
    M'alegre molt de conèixer per aquest mig.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • Gràcies... Aleix.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2019

    Gràcies per la teua visita i pel teu amable comentari, en el qual em dius que té espiritualitat divina. Amb el cor el vaig compondre.
    Perla de vellut

  • Entre peixos i àngels![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 20-11-2019 | Valoració: 10

    La teva és una poesia que esponja el cor.

    Gràcies

    Pinya de rosa

  • Espiritualitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-11-2019 | Valoració: 10

    Un poema que va més enllà de la poesia, que entra en aquell camp màgic de l'espiritualitat, allò més profund que el que podem captar amb unes paraules. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Gràcies...Aleshores...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2019

    Gràcies, pel teu amable comentari i tot el que dius és així... he intentat fer un poema espiritual per a elevar a l'altíssim Déu, tota una pregaria.
    Salutacions.
    Perla de vellut

  • Gràcies... Sr.Garcia...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2019

    Gràcies pel teu amable comentari. Em dius que no surt la paraula que en la meua poesia no la he posat, doncs és així, és precisament: "amor".
    Esrpiu, un gran escritor, encara que no haja llegit, però em sona molt.
    Perla de vellut

  • Gràcies Montserrat...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2019

    Per la teua visita i per dir-me que és molt bonic i també per dir-me que ets del 7 d'agost del mateix any que jo... Així què som de la mateixa edat.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Tens el do[Ofensiu]
    aleshores | 19-11-2019

    de fer-nos elevar, sospirar mirant amunt, són le simatges i les paraules que empres. I aquesta finalitat d'eternitat en el sentiment.

    Torno al que et deia, hi haurà llocs on la mètrica ajuda, fa alegre i sosté i li dona coherència i gruix al poema, però en altres emprenya.
    Tot és relatiu.

    Tan realtiou que ahir mateix llegia un periodista que li deia a Joan Margarit, cursi. Jo li vaig comprar un petit llibre de poemes (en castellà) fa gairebé fa 50 anys. T'has de creure al poeta. A l'artista en general. Perquè poc o molt crea normes.

    També m'agrada quan vaig a la biblioteca obrir algun llibre de Rosa Leveroni.
    Però de debó, de debó jo només he llegit a Miguel Hernández Gilabert.

    I gràcies per "teuladí".

  • Paraula[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-11-2019

    Tota la poesia es basa en una paraula que, precisament, no surt.
    Cadascú hi podrà posar la seva.
    A mi em fa recordar els versos d'Espriu:
    "No convé que diguem el nom
    del qui ens pensa enllà de la nostra por."

  • Agost[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-11-2019 | Valoració: 10

    Mira quina casualirat de la vida jo vaig néixer el 7 d’ agost del mateix any que tu.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-11-2019 | Valoració: 10

    Quin escrit mes tendre i bell, ets ina perdona especial perquè sempre em toques la fibra sensible del cor.
    Gracies per valorar al meu relat tot hi havent un error garrafal, en aquell temps no jo havien patates i mira que ho sabem tots això !

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112061 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael