com una flor de seda a punt de ser podada

Un relat de: donablanca

No se perquè sempre t'has de gratar l'orella amb tanta força. Em fa mal nomès de mirar-te.
-Doncs no em miris, ves que fàcil és...Jo tampoc entenc perquè sempre estàs damunt de tothom observant-li el que fa o deixa de fer. No veus que l'únic que aconsegueixes és agobiar al personal.
-potser tens raó.
-Mira no t'ho dic amb mala fé. Però imaginat als demès que no tenen confiança per dir-t'ho. Els hi semblaràs un plom de dona.
De fet tenia tota la rao del món. Així que no li he dit res més. Hem continuat caminant carrer avall fixant-nos en els aparadors, i de tan en tan, ha tornat a gratar-se l'orella amb ganes. Li agraeixo que hàgi intentat disimular, però de totes formes li he vist fer-ho.
-T'en recordes d'aquell amic del teu germà. Me'l vaig trobar ahir pel carrer.
-Mira, aquestes sabates són les que estava buscant,... i estàn bé de preu. Entrem. A quin amic et refereixes?
-Aquell que'l va venir a buscar el dia que ens vam quedar totes a sopar a casa teva. Un que duia una samarreta de la Mafalda.
La dependenta li ha donat les sabates i desprès de possar-se el plàstic al peu se les ha emprovat.
-T'agraden?
-molt, són molt maques.
-Caram , si que t'enrecordes. I que t'ha dit?
- Poca cosa, ens hem saludat i prou.
- Treballa d'instal·lador de parquets.
M'ha fet una mirada que he interpretat com si ja s'haguès adonat del perque li he preguntat.
Desprès de pagar, hem continuat carrer avall, mirant més botigues. En silenci.
No he trobat res que m'agrdès. Tampoc tenia un dia gaire inspirat; pensava en altres coses.
Quan ha arribat l'hora, ens hem acomiadat.
-No et preocupis, si el vols veure, aquest dissabte ve a casa a sopar.- M'ha dit cridant des de l'altra punta del carrer.
No li he dit res, nomès m'he possat vermella com un pebrot.
De fet, tinc tota la setmana per decidir-me.

Comentaris

  • Oh..![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 02-09-2005 | Valoració: 10

    Un altre cop.. que maco! m'encanta m'encanta com escrius realment, ho trobo tot tant real que és com si ho estigues visquent jo mateixa, q fort!
    Bé no m'estiro massa.
    Com veus et segueixo llegint!
    I em penso llegir tots els que tens publicats!
    Abraçades!*

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Llibre | 09-08-2005

    ...per la resposta.

    Així que pugui aniré a llegir-la (em vas deixar ben intrigada... hehe...).

    Per cert: per a quan el teu nou lliurament? Continuo esperant!

    Fins aviat,

    LLIBRE

  • És un reflex...[Ofensiu]
    Llibre | 03-05-2005

    ...ben portat d'aquella típica situació en què vols parlar d'una cosa però no aconsegueixes trobar les paraules apropiades. I en aquest joc d'ambivalències, jugues amb l'esperança que l'altre, l'etern altre, entengui les demandes que es clamen de sota veu.

    Tenia curiositat, mentre anava llegint, per saber on em portaries.

    Semblava, en un punt concret del relat, que la història girés cap a un possible enfrontament entre els dos personatges... però després es veu que no és així.

    El final, que pot sembla precipitat, el trobo plasmat amb coherència. Avança al tempo. S'acomiaden, i l'altre, l'etern altre, al final reacciona, o deicideix reaccionar, i crida les paraules que feia estona la prota estava esperant.

    I és clar... malgrat l'espera... a la prota allò li sobta, i no contesta, perquè "No li he dit res, nomès m'he possat vermella com un pebrot.
    De fet, tinc tota la setmana per decidir-me."

    Ens veiem=Ens llegim!

    LLIBRE

  • Molt bé[Ofensiu]
    Linkinpark | 08-03-2005

    Com ja han dit tots la història està molt bé, i sincerament m'està agradant molt. Ara revisaré les faltes d'ortografia q en l'anterior n'he fet moltes!

  • Shu Hua | 14-02-2005 | Valoració: 8

    Donablanca, perdona que hagi trigat tant a contestar-te i que et comenti els dos relats en un. De fet, és la mateixa història. Et volia agrair el comentari tan exhaustiu al meu poema, no se m'hagués acudit mai mirar-m'ho així. De fet, quan escric poesia (prosa també, però em passa més amb la poesia, suposo que perquè és més curta) aboco els sentiments sense parar esment de res. No entenc de mètriques ni de res. Però sempre es pot aprendre.
    Jo no et comentaré com tu. Només remarcar-te les faltes (que ja t'ho han dit), que pots arreglar amb el corrector de català.
    El relat és interessant is'agraeix la brevetat. Sembla una història per capítols. No expliques res d'especial, no passen gaires coses. Aquests tipus de relats són agradables de llegir.
    I ja està. Ja t'he avisat que les meves crítiques no van mai més enllà de les faltes ortogràfiques.

    Glòria

  • Per què...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-01-2005

    ... et tinc de dir que ets una "bona escriptora"? Que tot està genial, molt bé... No. Vull ser sincer... i el primer que se m'ocorre, rellegint els textos, és una lleugera mostra de la teua joventut... Sí. sí... I els clars errors ortogràfics...
    S'hi veuen, tot cal dir-ho, ambients i tocs concrets d'ofici, més al primer, esquemàtic, que a la continuació més elaborada... És un bon començament...
    Ànim, sense vergonya... i a per totes!!!

  • dos bons relats[Ofensiu]
    iong txon | 27-01-2005 | Valoració: 10

    Felicitats per tots dos relats. Penso que te fusta d'escriptora. Aquest diàleg amb la Clara ha quedat brodat. Enhorabona

  • Un moment que ve seguit d'un altre moment...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 13-01-2005 | Valoració: 10

    I jo que em pensava, després de llegir l'anterior, que era un relat pretesament autònom! Ja veig que no, que pot donar joc, la història.

    CONTINGUT: la història pren cos. la trama s'entreveu. La cosa es posa interessant...

    REDACCIÓ: tot i que no té l'agilitat de l'anterior, aquesta m'ha semblat molt més elaborada, d'aquí el 10. Efectivament, si Capdelín t'ha comentat que eres molt detallista ja en Com una flor de seda, aquí encara ho ets més. I això s'agraeix moltíssim (és a dir, no deixar de banda el context per desgranar la trama).

    De nou, benvinguda a RC!

    Vicenç

Valoració mitja: 9.67