COLORS DE BOSC

Un relat de: brins
Aquest matí sense boires que alenin entre cel i muntanya, m’endinso dins d’un paisatge idíl•lic, per aturar la mirada en el verd de cada fulla i en el gris de cada roca. Una mallerenga blava em mira, però emprèn aviat la seva vida, s’envola.

M’agrada entrar dins del bosc en aquest temps, quan una primavera novella ablama els sentits...Observo en un pla el fum de la xemeneia d’una casa de pagès, i unes feixes d’hort ben regades; un home cepat, amb galtes de color rosa, hi feineja mentre taral·leja una cançó, treu les males herbes i fica en un cistell un ull de col tendre, tres cebes i un ram de julivert. M’apropo a l’aigua d’un rierol per poder beure’n un glop, i després m’aturo en una esplanada perfumada de bolets. En alçar la vista, contemplo com la neu desdibuixa la majestuosa silueta d’una muntanya, i com que en aquest moment la llum m’esdevé nívia i dolça, em proposo coronar-ne el cim. Faig un pas, ara un altre, i enmig d’un silenci eixordador, passo per una cresta afilada i estreta que, formant un angle sortint, separa dues vessants; admiro les dimensions d’unes roques cendroses, i camino per un corredor estret que em facilita el pas; poc després, ja puc tocar un cim cobert de blanc de gasa.Plovisqueja, el cel ara és gris i baix i la llum és més incerta;sobre els camps que fa una estona eren nítids, ara hi ha una fina capa blavosa. Tapo tots els tubs de pintura i dissolc l’excursió. Començo a protegir els colors amb un vernís brillant, mentre em pregunto a qui seduiran... Hauran de romandre exposats en una galeria fins que algun desconegut se n'enamori, perquè necessito vendre'ls, però Inventaré qualsevol pretext per esbrinar on van a viure.

Em doldrà desprendre’m d’ells, com sempre, però sé que aviat podré tornar a perdre'm dins la claror d’una balma o en la foscor d’un bosc espès, per crear, novament, verds suaus d’herba tendra i coures vermellosos de terra mullada...

Comentaris

  • Gràcies per aquest bosc...[Ofensiu]
    Romy Ros | 17-03-2020

    tant ple de colors i aromes fresques. Un bosc hivernal de bonança i fresca fragància... Serà que el confinament m'obre els sentits per la llibertat relatada i la natura intuïda. He vist el quadre i el bosc que ens has relatat. Una delícia!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del X Concurs ARC de Microrelats "Aniversari" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL ANIVERSARI, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ......................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Aniversari” que s’editarà a finals de 2020.
    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat al concurs).
    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................





  • L'he vist[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 29-01-2020

    Quin quadre tan bonic t'ha sortit, Brins!

  • Precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 27-01-2020 | Valoració: 10

    M’ agrada mokt en particular aquest relat perquè es ple de sensibilitat,
    Geacies pels teus comentaris m’ afalaguen molt de veritat

  • Olors[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-01-2020 | Valoració: 10

    Llegint el relat sento les olors de la muntanya, els bolets, l'herba, la pluja. Has donat vida al quadre amb les paraules i els sentits. M'hi he sentit molt identificat. Una forta abraçada, Pilar.

    Aleix

  • Exquisit[Ofensiu]
    Josep Ventura | 22-01-2020 | Valoració: 10


    aquest bany de bosc com en dirien avui dia, un pler admirar aquest quadre, i una experiència meravellosa caminar per els recons que ens dibuixes.
    Salut

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-01-2020 | Valoració: 10

    M’ ha agradat molt. es ple de sentiment i brllesa

  • Gràcies Brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-01-2020

    Gràcies, pel teu comentari "Una composició exquisida", on el meu sentiment va dirigit a la meua amada. Doncs sí, per a mi que m'ha exit un sonet amb prou qualitat... això espere...
    Una abraçada i bona nit...
    Perla de vellut

  • Montseblanc | 18-01-2020

    Gràcies, una vegada més, per compartir la teva mirada d’artista. M’has transportat als paisatges que tan bé descrius, m’has fet gaudir amb els colors, el perfum dels bolets, el glop d’aigua que jo també he begut i... el silenci. No és fàcil fer gaudir a un altre del silenci de la creació de l’artista, i tu ho has aconseguit. És cert que pintar és tornar a viure el que ja hem experimentat abans, el mateix que escriure; i compartir-ho és un acte de generositat per part de l’artista, encara que en el cas de les lletres escrites és més fàcil; però m’imagino com de difícil ha de ser desprendre’s d’un quadre com el que tu acabes de pintar.

  • Palestra de colors...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 18-01-2020 | Valoració: 10

    Per la meva feina, al llarg de ma vida, de cultivador de la terra i de jardiner, els colors de la natura tostemps han impactat en les meves pupil·les. Llegint el teu relat m'he sentit reflectit en cadascuna de les sensacions i percepcions que descrius amb tanta emoció i poesia. Un realisme que palesa el teu detallisme, la teva sensibilitat d'artista i no cal dir la teva destresa en plasmar-ho damunt aquest exquisit llenç literari que és el teu relat Colors de bosc. Enhorabona, Nil.

  • Gairebé he vist...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 17-01-2020 | Valoració: 10

    Gairebé he vist els paisatges que descrius. I m`has recordat una pregunta que m’havia fet en més d’una ocasió... Ha de costar molt desprendre’s d’una obra que ha sortit de les teves mans encara que, aquesta, sigui ben pagada...
    —Joan—

  • Quin quadre![Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-01-2020 | Valoració: 10

    El quadre que has fet al final romandrà fixe en aquella galeria, on serà fruit de molt gent... ÉS difícol de desprendre d'ells. Molt ben descrit. Què formosa prosa poètica més dolça...
    Salutacions...
    Perla de vellut

Valoració mitja: 10