Clarobscur

Un relat de: Xantalam

En la solitud de la penombra,
un raig erràtic de saba roja.
L'ombra subtil d'un parpelleig,
l'aleteig gràcil de les parpelles
deslliuren voladissa la mirada

En la penombra de la solitud,
la saba roja d'un raig errant.
Parpelleig de llum i d'ombra,
aletegen les parpelles, lliures,
intersequen les seves volades

En un bes s'entreobre la crisàlide,
en el clarobscur lluc de l'ésser,
iridescent, trèmul reflex metàl·lic.
Es despulla del motlle que l'empresona,
es desclosa immortal papallona



Comentaris

  • Ara si.[Ofensiu]
    Epicuri | 01-04-2009

    Era aquest.

    Pot ser com parles fluixet i a Manlleu, ens envoltaven sorolls...

    Però no, emb va quedar un record cristal.lí i cercava títols de cristalls, però en el fons el que feia era el papellona, pot ser en mancaba un bes com ara...

    En un bes s'entreobre la crisàlide,
    en el clarobscur lluc de l'ésser,
    iridescent, trèmul reflex metàl·lic.

    Au! quan tornem a recitar?

    ho veig mitjanament "clarobscur..."

  • Tremebund de bonic[Ofensiu]
    llamp! | 26-02-2009 | Valoració: 10


    No hi queia que havies guanyat el Melo del "Blade Runner". Has de reconèixer que tenies molts números si el teu marit proposava el repte.

    Tot i així el poema és bell i tremebund de bonic, no de por. Pq t'esplaies amb el llenguatge com un nen de colònies, és a dir, dóna la sensació que disfrutes escrivint poesia, frueixes creant frases amb molta traça i bé, això és tot.

    Salut!

  • Avui, ni solitut ni penombres: una Festa plena de llum![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    M'alegra coincidir amb tu en mig d'aquest dia especial!

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Molt bell[Ofensiu]
    Naiade | 11-11-2008 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest joc de paraules en que descrius el més lleu minut de la seqüència,
    donant sentit a cada moviment, cada canvi, cada instant.

    Una abraçada poetesa

  • Tot molt impressionant![Ofensiu]
    joanalvol | 11-11-2008 | Valoració: 10

    He vist el vídeo, la solitud i la saba roja. La música m'ha agradat molt, encomana la sensibilitat com ha estat inspirada. Les escenes, la dificultat de no saber posar-se en la pell de l'altre. Egoisme i sentiments en pugna.
    El poema ho descriu perfectament. M'agrada sobretot, el joc que fas amb les paraules en les dues primeres estrofes.

    Una abraçada
    Joanalvol

    Records per a tots

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140360 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic