Només vull un petó II/ Cita a cegues III

Un relat de: Massagran

El cap li bull.
Té massa coses a dir, massa coses a pensar.
Avui necessita començar un nou llibre o acabarà engegant al primer que em passi per davant a fregir espàrregs.

-Perdona, busques un llibre en concret? Potser et puc ajudar.- Se li dirigeix el noi que li ha indicat on era la llibreria fa uns minuts.

És un noi més aviat prim i alt, amb els cabells llargs i uns ulls enormes que se li han quedat clavats a la mirada d'ella i una boca bastant grossa, ara mateix badada.

-Encara ets aquí? Pensava que havies marxat. No, no crec que puguis ajudar-me estic buscant bàsicament un llibre que expliqui fil per randa com assassinar un home.

La boca d'ell, que semblava que no podia badar-se més, ha arribat a una dimensió considerable com per a que un fil de baba se li escapi, tan llarg com és, fins a terra. Sortosament per a les seves intencions, el sistema nerviós ha actuat a temps per evitar el que hagués sigut l'adeu definitiu a l'àngel que fa setmanes que veu passar pel mateix carrer a la mateixa hora i al qui avui, per fi, s'ha vist amb cor de dirigir-se.

-Bé... jo també volia mirar-me uns llibres... No precisament d'assessinats però també és una opció.
-Doncs els llibres normalment són a les estanteries, el que tu estàs mirant són els meus pits i ara mateix no estàn en venda. Mira, noi... et seré sincera, no tinc cap mena de ganes d'aguantar a ningú avui. Estic cremada, emprenyada i tinc la regla.
-Ah... va bé... jo també... o sigui que a mi també em passa això de... No t'estava mirant els pits és que duus unes molles de pa o alguna cosa aquí...

Fa el gest aproximatori a l'escot però amb la mirada ella li perfora la mà i s'atura.
Els somnis de les últimes setmanes s'han acostat molt més a aquests pits rodons que semblen treure el nas per damunt de la samarreta groga i dir-li "Guaita, tu què formosos i tersos som, quin goig que fem!!"

-Mira, com-et-diguis...
-Curt, em dic Curt - respon amb un somriure i allargant la mà que encara s'estava a tres dits de l'escot en posició per a ser encaixada.

Ella li pren la mà amb les seves dues i canvia la seva expressió fent un lleu somriure i ulls de nena petita, talment com una mongeta, de les d'hàbit, no la verdura, es disposaria a engegar una sèrie de bons consells i disposicions per complir amb la Paraula de Déu.

-Mira Curt, moltes gràcies per ajudar-me a trobar la llibreria. Moltes gràcies per advertir-me de les molles de pa i moltes gràcies per oferir-te a ajudar-me a buscar un llibre però ara m'agradaria estar sola i distreure'm una mica.

L'ha tocat.
Sota el melic, una punxada que el fa encorbar una mica el cos cap endavant per intentar apagar el dolor.
A l'espinada un calfred que li recórre l'esquena de dalt a baix.
Al cor una acceleració sobtada del ritme cardíac.
Un buf de sang que ha pujat coll amunt fins al cap i tracta de sortir per la mateixa conca dels ulls que obren les pupil.les per demanar auxili.
S'escalfen les orelles, les galtes i el front.
Sua l'esquena, suen les mans, sua l'entrecuix. Suor freda.
A l'estómac una retracció. Totes les ganes de pixar que tenia fa uns segons s'han esvaït.
Comença un lleuger tremolor a la cama dreta.
A l'esquerra.
Entorna els ulls i empal·lideix.

Ella li deixa anar les mans i busca a un cantó i a un altre una mirada còmplice que li digui com s'ha de reaccionar en aquests moments però no hi ha ningú a la vora.

-Ei, tu, Curt, ei! - Li va donant copets a l'espatlla primer, després li agafa els braços amb força i el sacseja.

En Curt cau a terra de genolls ben bé damunt d'ella mentre l'aprenent de la botiga ja ha reaccionat i a cridat l'amo per a que truqui una ambulància.

-Eps, noia - diu l'amo- agafa la motxilla del teu xicot i aparta't que el nano i jo ens n'ocupem - i li fa un senyal de cap a una senyora per a que tingui cura d'ella mentre s'abraona damunt de'n Curt - Tranquils, que vaig fer un curset de primers auxilis i això no és res.

Ella s'ho mira tot amb una cara barreja de fàstig, sorpresa i incredulitat mentre la senyora li explica que han trucat a una ambulància i que ja està, que no passa res, que el seu xicot se'n sortirà, que ja ho veurà.

En uns quinze segons la botiga s'ha omplert de curiosos que opinen, fan i desfàn.
Alguns s'ho miren des de fora.
N'hi ha un que aprofita per endur-se un diccionari Català-Rus sense pagar.

La sala d'espera de l'hospital és freda i blanca. Hi ha malalts per tot arreu. S'han endut el Curt i ella s'ha quedat amb la seva motxilla.

Truca a sa mare.

- Escolta, mare, que no vindré a sopar... sí, sí estic bé, ja t'explicaré...

Comentaris

  • Massagran[Ofensiu]
    Gemma34 | 22-05-2007

    Jajajaja. Tens camí lliure per fer aquestes coses. Jo vaig fer el mateix amb el relat del foster.

    Petons.

    Gemma

l´Autor

Foto de perfil de Massagran

Massagran

18 Relats

34 Comentaris

21042 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Qui sóc no té importancia.
Què sóc, m'ho diràs tu.
Com sóc, amb el temps canvia.
Per què sóc, això sí és fotut.

Però et dono quatre pistes de les que solem donar:

- Vaig nèixer amb la "democracia", el 6 de Desembre del 1978.
- Aficionat, entre d'altres coses, al cant, la literatura, el teatre, les llengües i les persones.
- La motivació per escriure me la va donar la incapacitat familiar de mantenir les coses al cap més de tres segons. El pare duia sempre un llàpis a la butxaca i algun paper i jo el vaig imitar.
- Escric quan estic molt content o quan estic ben desanimat. La resta de mesos sóc gairebé l'home més feliç del món.
- No tinc parella...i els meus amics no entenen perquè...jo tampoc.
- Per davant de tot: Gràcies.
- Per darrera: Ho sento.
- I mentrestant: un somriure.

El meu correu:
socasterix@hotmail.com