Cinc impressions fugisseres

Un relat de: rnbonet

1.
El meu món es desfà
en arbre de freda sorra
als braços de les ones.

2.
Direm adéu
al refugi de sempre.
Però, no tot acaba
perdent geografies.

3.
Sóc abisme.
I núvol enlairat
al cim de la muntanya.

4.
Un gemec del vent
i un lladruc
omplin de sentit la tarda.

5.
Mots de ferida oculta.
Tot és un plor de llums.
Acaba el dia.

Comentaris

  • Voldria fer un aclariment [Ofensiu]
    Màndalf | 26-02-2009

    Al meu comentari de més avall a aquests renglons curts.

    Quan vaig dir "carallot d'aquí a sota" estic convençut que no hi era l'allan lee, hi havia un ximplet que havia fet un comentari de molt mala educació. Segurament l'han tret posteriorment, i em sembla bé, però la Sílvia ara ha quedat encarallotada per mi i no era la meva intenció ni molt menys.

    I ara que els torno a llegir, els que m'agraden més són els parells, ves per on, el dos i el quatre.

    Reboliquem, reboliquem que millor cara farem!

    M

  • 'GRÀCIES PEL TEU COMENTARI AL FÒRUM' : Pregària[Ofensiu]
    rnbonet | 11-01-2009

    Marededéu d'Agres, quanta ignorància i cap quadrat hi ha pel món! Feu un miracle i torneu a aquesta bona gent, si més no, el trellat!

  • Poden ser[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 11-01-2009 | Valoració: 10

    fugisseres però, al mateix temps, són profundes. Precioses totes però , si en trio alguna, em quedo amb la 3 i la 4.
    Rectifico. També amb la 1, la 2 i la 5.
    Gràcies per fer-me arribar el concurs d'haikús d'Olot però no em presento a concursos.
    A reveure.
    Nonna_Carme

  • Comentari als comentaris de 'Rapea444' [Ofensiu]
    rnbonet | 10-01-2009

    Així ja en tinc un altre, de 'propina'! He arribat al capicúa 1001!!!

    Oh, senyor! Òndia, tu! Dos comentaris al mateix escrit, el primer valorat amb 1 i el segon amb 6. Qui parla de ser "conseqüent" (amb dièresi,amic/ga).

    Més 'cumentaris':
    1. El que hi ha dalt no són haikús.
    2. Qui ha dit que no hi ha haikús irònics? Ni eròtics?
    3. Recollons! Per què no corregeixes els escrits? Fan mal als ulls d'un vellet els 'errors ortogràfics'!

  • Pot petit[Ofensiu]
    bocidecel | 09-01-2009 | Valoració: 10

    Poques paraules en pot petit. Admiro aquesta capacitat d'extreure l'essència de les sensacions, dels sentiments. No en sabria triar només un. Ja se sap, al pot petit hi ha la bona confitura, i jo em quedo tots cinc.

    Una abraçada.

  • Preciosos, amic[Ofensiu]
    Màndalf | 09-01-2009


    Mira-te'l com ve de cara
    ens trobarà ben juntets
    aquest any nou

    Qui és el carallot d'aquí a sota?

    Potser és aquell boletaire a qui li vas prendre el rovelló!

    Molta salut i rebolicamenta!

  • FANTÀSTIC!!![Ofensiu]
    perunforat | 04-01-2009 | Valoració: 10

    m'encanta bonet, és genial, genial de veritat. La veritat és que el vaig llegir l'altre dia i em va inspirar un munt de versos (estan a la meva biografia). Deprés vaig haver de marxar i no te'l vaig comentar. A vegades salto d'un lloc a un altre i acabo sense dir el que penso del que he llegit. Llegir aquestes cinc impressions fugisseres amb va com donar una empenteta, em va donar un revolt de mots que vaig intentar donar sentit.
    Per cert, el Toll Blau és un lloc molt bonic!I aquell tan petit, qui és?jajaja!Et confons amb el color de la roca!!!

  • Ram(b)onet![Ofensiu]
    F. Arnau | 02-01-2009 | Valoració: 10

    Veig que estàs emolant la ploma (com deia la gitaneta en un poema seu) per als haikus d'Olot.
    Espere que enguany també presentes algun recull. Jo també ho faré, encara que sense massa esperança...
    Rep una forta abraçada de:

    FRANCESC (el teu company i paisà)

    ... I que tingues un FELIÇ ANY 9!!!

  • Curt, concís, bellíssim.[Ofensiu]
    Xantalam | 31-12-2008 | Valoració: 10

    Els teus renglons curts cada vegada són més densos; paraules que condensen l'essència de la saviesa i de la natura. Una visió nítida, diàfana com la d'un nen.

    Et desitjo un any 9 preciós!

    Xantalam

  • Cinc delícies[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 31-12-2008 | Valoració: 10

    poètiques que deso dins meu per acomiadar l'any.
    Que tinguis un meravellós i saludable Any Nou rebolicant com fas sempre.
    Una abraçada ben cordial del Nord cap al Sud.
    Mercè

  • Molt bons. [Ofensiu]
    Alberich | 30-12-2008 | Valoració: 10

    M'agrada aquest vers breu i concís, on amb tres mots dius molta cosa: Metàfores ben trobades.
    "Un gemec del vent
    i un lladruc
    omplin de sentit la tarda".
    Noi, aquest em sembla especialment bo.
    Un any nou ben feliç.
    Ramon

  • Vincent | 28-12-2008

    m'agraden especialment el 3. i el 5.

    Salut

Valoració mitja: 9.63

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357228 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!