Cercle negre

Un relat de: Naiade

A l'ombra dels arbres de la plaça vaig a buidar el llastra que últimament m'aclapara; observant rostres anònims que viuen altres vides, millors i pitjors.
Els meus fantasmes que m'atrapen dins un cercla negra, fosc i tancat, van perden força i la cadena de ferro que em lliga a la esclavitud no volguda, però de la que no puc escapar-me'n; va afluixant-se i poc a poc a cada alenada d'aire pur d'aquesta plaça, vaig tastant la llibertat i el cercla negra sobrevola l'epicentre, el punt neuràlgic de l'opressió; ja lluny de mi, encara que la vida m'hi lliga irremissiblement. Sé que quan i torni experimentaré el mateix, però també sé que fora d'aquelles quatre parets i ha una vida esclatant d'alegria i sempre puc trobar-la quan l'ofec m'asfixií; i senti com em prem el coll estrenyent ben fort. Sempre puc fugir i a estones venir a aquesta plaça, a altres places, a altres llocs on poder ser feliç i viure amb mi. Veure gent, veure món i absorbir l'energia del sol; els arbres i el vent faran de ventall per alleugí les meves penes i un dia em serà possible tenir força per fondre aquest núvol opressor que m'aclapara.

Comentaris

  • Cercle de foscor[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-12-2009 | Valoració: 10

    En entrar al teu espai i repassar els relats que havien quedat sense llegir o comentar, he tornat a veure els dos cercles negres que m'esperaven a la llista dels teus textos: davant les possibles lectures, he optat per aquest publicat en primer lloc, sense xifra darrera, que sembla ser el primer del duet.
    Prenc nota de què hi ha una segona entrega, que queda per a una propera entrada.

    Resulta aquesta breu instantània una narració dramàtica, realment, i molt personal.
    Tota la reflexió del narrador o narradora ( no desvetlles en cap moment el sexe de qui medita ) és fruit d'una mirada introspectiva, que observa un estat d'ànim molt determinat.
    Tot i que no hi ha cap pista definitiva sobre la persona que s'examina, jo he vist de seguida una dona asseguda en un banc d'una plaça, i el quadre m'ha resultat molt familiar, molt estimat... Faig referència a Mirades i miratges, un relat meu amb un marc semblant al teu: tu i jo gaudim d'una connexió innegable, Naiade!
    Només desitjo que ni tu ni jo ens trobem mai (més) en una situació d'angoixa semblant a la de les nostres protagonistes... perquè aquí també és una dona, oi?

    I ara t'envio una abraçada de les que apropen malgrat la distància,
    Unaquimera

  • tot un poema[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-09-2009

    de principis i desitjos que cerca sortir del cercle negre i no hi ha res millor per foragitar els fantasmes que trobar-los i lluitar-los cara a cara.


    Et felicito.



    Ferran




    PS
    Vigila això del "negre" o el "negra", com tu ho escrius, hi ha dues o tres errades més de tecleig, però res important.

  • Sempre...[Ofensiu]
    onatge | 23-08-2009 | Valoració: 10

    Podràs anar a aquesta plaça o a aquella... Però no podràs enganyar-te a tu mateixa. Quan de temps podràs respirar dins del cercle negre...?
    Surt enfora i trenca el cercle. Si, ja ho sé, no hi ha res fàcil...

    Salut.
    onatge

  • hola, poetessa[Ofensiu]
    ANEROL | 15-08-2009 | Valoració: 10

    aquest petit relat poètic, ple d'angoixa i d'esperança. L'he llegit en veu alta i és quan he sentit la musicalitat i la veu en off que narra els sentiments dins d'una escena descrita amb molta claredat
    He llegit en un comentari que tens records d'Arenys de Mar; la meva segona infància i la pubertat la vaig viure en aquest poble. Una abraçada, delicada i preciosa flor en el desert(això m'ho ha inspirat el teu relat)

  • Cercle verd[Ofensiu]
    nuriagau | 31-07-2009 | Valoració: 10

    Un relat que ens ofereix la possibilitat de fugir del cercle negre que ens angoixa. M'has fet pensar... No sé fins a quin punt és lícit o no el voler escapar de la nostra pròpia realitat, malgrat que, segurament en moments de crisi personal és necessari.

    Enhorabona per aquest relat!

    Núria

  • Naiade, Naiade...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 30-07-2009 | Valoració: 10

    Naiade, Naiade, aquest relat l'he llegit un munt de vegades, i a cada cop em dóna més la sensació d'angoixa, i sento la necessitat d'acabar-lo... si pot ser fora del cercle.
    - Joan -

  • A mi també em passa això...[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-07-2009 | Valoració: 10

    Si, clar que si, Naiade. La vida ens posa barreres i dificultats a tots, però hem de ser optimistes, encara que la vida no ens prometi res, doncs la felicitat és amagada dins nostre, no creus? És important que confiem en nosaltres.
    Feia temps que no et comentava! Encantat de tornar-ho a fer!


    Sergi

  • L'acció positiva de buidar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-07-2009 | Valoració: 10

    Bon relat. M'agrada i estimula la teva frase: "Buidar el llastra".
    Buidar invita a omplir o experimentar de bell nou.

  • Es podria fer...[Ofensiu]
    - | 28-07-2009 | Valoració: 10

    una llarga llista enumerant distintes formes d'esclavitud…
    El teu relat no precisa de qui o de què és esclau el protagonista (...una por, una malaltia, un record, una culpa, una obligació... qui sap?), però la sensació de neguit, d'opressió, d'ofec... és comú en tots els casos, sigui el que sigui allò que ens empresona... Per sort, ha trobat una petita evasió provisional, molt necessària...

    A tall de curiositat...
    Avui, precisament al passar per la plaça, m'ha cridat la atenció un full enganxat a una paret, on hi deia, amb lletres grosses de colors:
    "Cantar esponja el cor i ajuda a estimar" Xesco Boix

  • Trist i alhora esperançador relat.[Ofensiu]
    brins | 27-07-2009 | Valoració: 10

    Ser conscient que, quan ho desitgem, podem accedir a una vida esclatant d´alegria, fora del cercle negre que ens oprimeix, ja és el primer pas per aconseguir-ho, ja tenim la clau que ens pot obrir la porta de la felicitat.

    T´envio molts petons, Naiade, i et desitjo que passis molt bon estiu.

    Pilar

  • En el fons, és bastant bon relat.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 27-07-2009 | Valoració: 9

    Hola Naiade. Gràcies per visitar-me i comentar-me la meva auca d'Epicur. Ets genial.

    El teu relat està bastant bé, es nota que tens algunes qualitats com a escriptora. Li trobaria a faltar alguns punts febles tot i que sé que és un bon relat.

    Crec que la part tenebrosa de la vida, la presó, la foscor, la maldat, està bé que estiguin, almenys, en alguns relats. Tu l'inclous en el teu, doncs molt bé.

    Ens anirem veient per aquí. Records!!

  • va de cercles![Ofensiu]
    Nyanga | 22-07-2009

    Sempre és bo poder fugir del cercle...encara que el més important no és poder sino saber sortir-se'n!
    Gràcies pel comentari! :)

  • No tanquis mai el cercle ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 22-07-2009

    He començat a llegir aquest relat amb el desig de trobar un desenllaç feliç , però, és lògic , no és un conte , és segons em sembla a mi, una explosió d'un estat d'ànim.
    M'alegra descobrir en ell , el desig de trencar les cadenes que ens posem nosaltres mateixos.
    L'esperança de llibertat no és perd en tot el relat , i aquesta és sens dubte la porta que ens obre el camí , el nostre.
    Si has pogut arribar a la plaça, a qualsevol plaça, has rebut l'abraçada del sol i la serenor d'un silenci en companyia, si has sabut gaudir de tot això , de ben segur que ets lliure.
    Tothom tenim etapes, dies o moments en que ens aclaparen les situacions que hem de viure, però recorda, no perdis mai la clau de la porta, per tenir sempre el retrobament amb el teu camí.
    M'agradaria saber que aquest relat només és una ficció, si no és així, et brindo la meva comprensió.
    Una càlida abraçada,
    Núria


Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274349 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com