Catalunya és una cultura, Espanya una altra!!

Un relat de: SomriureXsobreviure

La nostra muntanya:
-El Pedraforca.
La nostra dansa:
-La Sardana.
La nostra terra:
-Catalunya.
La nostra literatura:
-Miquel Martí i Pol.
La nostra llengüa:
-La catalana.
El nostra desig:
-La LLibertat!
El nostre símbol:
-La Senyera.
La nostra diada:
-L'onze de Setembre.
La nostra llegenda:
- Sant Jordi.
La nostra música:
-Lluitadora.
El fundador de la nostra nació:
-Guifré el Pelós.
La nostra història:
-Lluís Companys.
El nostre futur:
-Tots nosaltres.
El nostre amor:
-Per Catalunya!

Comentaris

  • Tens tota la raó[Ofensiu]
    Carme Dangla | 02-08-2006

    Per respectables que siguin totes les altres cultures, la nostra és la nostra, i tenim el deure de conrear-la, d'accceptar aportacions, però voluntàriament i sempre que no la perjudiquin.
    M'alegro molt d'haver trobat una altra persona, més jove que jo, també de poble, que tingui les coses clares, que escrigui, que estimi la cultura.
    Em pregunto per què hi ha tanta gent que no es mou, tant mestre que no transmet cultura, o ho fa amb una de forana, als seus alumnes, com és que tenim una sociatat tan aliena a la seva essència…
    Per cert, a mi també m'encanta la música, i dins de les meves possibilitats, he anat estudiant cant, ara ho hauré d'interrompre un any, però és per un bon motiu: no es poden fer massa coses a l'hora.
    Continua escrivint, continua escampant les teves idees i sentiments, no sé si serem moltes les persones que ho llegirem, però t'ho agrairem.
    Si vols, escriu-me, a la biografia hi ha el correu, que aquestes setmanes d'agost estic una mica aïllada.

  • fosca | 02-08-2006 | Valoració: 10

    Per la nostra cultura, llengua, tradicions i manera de ser, per tot això i més, estic orgullosa de ser catalana.

    Visca Catalunya!

    Un beset i enhorabona pel relat

    Anna

  • Tornarem a vèncer [Ofensiu]
    gericat | 01-08-2006 | Valoració: 9

    Gràcies per fer ús de l'arma més poderosa: la paraula, per una lluita que continua.

    Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer.

    gericat

  • Visca la terra[Ofensiu]
    Reguitzellera | 01-08-2006 | Valoració: 8

    I aquest desig fervent de tornar quan et trobes lluny d'ella fa sentir-me orgullosa de ser d'aquesta terra... I aquesta mala hostia que t'entra quan de sobte sents un comentari malsonant sobre ella... I aquest amor inexplicable que sents quan la veus creixer...
    Visca Catalunya!!

    Un peto!!

Valoració mitja: 9