Catalanistes?

Un relat de: JoanaCarner

Qui de l'actual govern de la Generalitat de Catalunya és verament catalanista?
És clar que no ho és el president del govern espanyol, Rodríguez Zapatero encara que sigui del Barça.
Òbviament, tampoc ho és el rei d'Espanya de catalanista.
No n'és tampoc el seu antic ministre Aznar, encara que parli català en la intimitat.
No n'és la gran burgesia catalana, que no el parla ni tan sols en la intimitat.
No és catalanista la vella aristocràcia que de fa segles menysprea el català.
L'Església, que ha abandonat els catalans de la Franja, i propietària de la COPE tampoc no n'és.
No són catalanistes els jutges, notaris i advocats que ignoren l'actual cooficialitat del català.
No en són els industrials que etiqueten llurs productes només en castellà.
Ni els compradors que no opten decididament pels productes presentats en català.
Tampoc no en són els botiguers, taxistes, restauradors, etc. que ofereixen mercaderies i serveis usant tan sols el castellà.
No són catalanistes -ai las!- els usuaris i clients que es passen servilment al castellà.
Els immigrants dels anys seixanta -que ja tenen avuí una segona residència- no semblen ser catalanistes.
El proletariat actual -de procedència més llunyana- potser no troba cap motiu per ser catalanista.
Comptat i debatut, doncs, amic lector, resulta que de catalanistes, potser només en som tu i jo.
O tampoc?


!


Comentaris

  • Hola Joana[Ofensiu]

    No sé amb prou detall què passa a Catalunya, o a cap dels Països Catalans, perquè no hi visc, tot i que sempre estic llegint sobre la meva terra. Jo sóc catalanista, com tu, encara que visqui al Canadà des de fa anys i panys. I et puc dir que hi ha canadencs que han après català i alguns fins i tot són catalanistes : tinc un estudiant canadenc que té la senyera a la finestra, un altre va anar a una universitat de Catalunya i es va barallar perquè volia les classes en català, una altra parla català SEMPRE quan va a Catalunya -tot i que sap castellà- i els meus estudiants de Cultura Catalana tenen molt clar que la llengua de Catalunya és el català i que Catalunya és una nació. Vinga, anima't que no estàs sola. Si vols trobar gent que pensa com tu, mira aquest enllaç:
    http://groups.google.com/group/catala-sempre

    Shaudin

  • Clar i català[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-03-2009 | Valoració: 10

    D'això se'n diu parlar clar... clar i català, evidentment!
    Parles d'un sentiment que, inicialment identificat amb una llengua, inclou a més altres senyes diferents però bàsiques d'identitat: Terra, cultura, tradicions, tarannà, ... però sobre tot voluntarietat, sense la qual tota la resta és roba d'un dia.

    Et desitjo, tal com dic a la Dedicatòria que aquest esperit insubornable et resideixi per sempre al cor, que siguis capaç d'enfrontar-te a la por, a les mentides, als perills, i cap provisionalitat faci mai presonera la teva autèntica identitat.

    I t'envio una abraçada de les boníssimes,
    Unaquimera

  • onatge | 01-12-2008

    Volia dir
    Salut camarada.
    onatge

  • Un més...[Ofensiu]
    onatge | 01-12-2008 | Valoració: 10

    Sóc i em sento català.
    En aquests moments no gosaria dir que hi hagi algun catalanista a la generalitat de catalunya. Només veig gent amb afany de poder diners i assegurar el cul a la cadira...

    Rebem moltes bufetades de tot arreu i no veig que ningú aixequi una mà per nosaltres. No veig que cap polític digui que a Catalunya hi va haver el primer parlament d'Europa, o que la primera impremta va estar a Montserrat, en fi no et vull avorrir, la llista és llarga.

    Ja ho he dit alguna que altra vegada, a mi allò de: és català tot aquell que viu i treballa a Catalunya, no em serveix. Pots viure i treballar a Catalunya i ser un mal nascut.

    Salut camaradaonatge

  • Catalanistes?[Ofensiu]
    anita | 16-04-2007 | Valoració: 8

    Doncs molt bé, t'he llegit i ‘animo a que fases mes relats com aquest, es fantàstic que quedin gent com tu, jo soc molt gran, i no se expressar-me gens de bé, però quant veig gent com tu, que escriu tant bé el català amb dona goig. I tens tota la raó amb el que dius, endavant continua així, jo també soc mol catalana .

  • Un altre!![Ofensiu]
    iaieta_ | 16-04-2007 | Valoració: 9

    Roger...io tmb defensu el k es nostre...o el k em pensu k es nostre! Vivim en una terra propia,, k ens lestimem,, som pokes les persones k ens lestimem, po poks k som estimemla i kunservemla!
    No som kom els de "telemadrid",, k ens posem en el seu territori pk ensenyin katala a espanya,,si no els hi agrada katalunya pk entren a kritikarla,,almenys k es kedin alla... en fare un eskrit i u llegiu iam si su agrada!! NO HI HA DRET!

  • Ja som tres[Ofensiu]
    Seny i Rauxa | 16-04-2007 | Valoració: 10

    De ben segur que hi ha més! Jo no soc mallorquina però tinc amics que ho són, i que també se senten desplaçats a la seva societat.
    Puc dir-te que per a mi és molt bonic que tu no fotis cas del desplaçament o marginació social o polític.
    ||*|| Oprimits||*||
    ||*|| Terra lliure||*||
    ||*|| Visca Països Catalans||*||

  • Roget | 16-04-2007

    Sempre hi haurem els qui defenguem allò que és nostre

  • Jo sí, suposo...[Ofensiu]
    Anagnost | 16-04-2007 | Valoració: 9

    A Mallorca encara és pitjor, perquè tenir sentiments catalanistes, per raons de llengua i cultura, és a més considerat per molts com una traïció a la terra mallorquina. Però els qui ens acusen de traïció mai n'han volgut saber res de les nostres arrels. La fidelitat al país es fa costa amunt, però no hem d'afluixar. Està bé que, com fas tu, se'ns recordi com de difícils s'estan posant les coses.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de JoanaCarner

JoanaCarner

22 Relats

124 Comentaris

34325 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig néixer fa un temps. Estimo les paraules. RC és un bon lloc per escoltar i per dir.
Els meus amors?
De cada autor, de cada poeta preferit, tinc una obra, una poesia preferida. De cada obra preferida, tinc un bocí preferit. De cada compositor preferit, tinc una simfonia, una cançó preferida...

=======

Ves-te'n

Ves-te'n. Però ja sento que, des d'ara,
a la teva ombra m'estaré.
Mai més, solitària al llindar d'aquesta vida
reclosa i meva, no seré mestressa
dels viaranys del cor, i no alçaré la ma,
serena, al sol, com altres dies,
sense el record d'allò que jo estimava:
la teva mà en la meva.
L'ampla terra amb què el Destí ens separi
em deixa el teu cor en el meu,
amb batec doble.
Tot el que jo somnio i faig t'enclou,
com serva el vi gust de raïms.
I quan a Déu prego per mi,
també el teu nom escolta
i veu les nostres llàgrimes
mesclades als meus ulls.

Elisabeth Barrett Browning (1806-61)