Cassandra

Un relat de: Edgar Cotes i Argelich
Vociferava als quatre vents la inevitable profecia. Era un vaticini carregat de mort i devastació. Tanmateix, els embruixos d’Apol•lo feien del seu clam, paraules buides. Els incrèduls soldats la ignoraren, bo i considerant-la com a vençuda per la bogeria. No comprenien la realitat de la situació.

Aleshores, els troians menaren el cavall de fusta dins de la ciutat, en aparença innocu.

Comentaris

  • Història i mitologia...[Ofensiu]
    deòmises | 19-12-2014

    ...I tot allò que es vulgui sorgint de la teva ment, Edgar. Perquè condensar no vol dir empitjorar. En la brevetat també hi pot haver formes d'escriure prou vàlides, i en el teu cas, sempre ho brodes. És el meu parer d'entès aficionat. Un detall que, a mi, personalment m'agrada: deixes la pinzellada de la història però cal saber de què parles, que ens fas "currar" perquè s'entengui la informació que ens deixes...

    No apte per a lectors drópols ;)


    d.

  • Invitació[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del IV Concurs ARC a la Ràdio 2013-2014
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "Colors"

    T'esperem el dissabte 11 d'octubre de 2014, a les 12 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)



  • Enhorabona ![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Colors” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça (concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COLORS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió Concursos

    - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COLORS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement .....................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................
    seleccionat del mes de MARÇ 2014,
    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2014 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................

  • El cavall de Troia [Ofensiu]
    Eloi Miró | 29-03-2014

    Un petit i breu relat però molt ben redactat!
    Quantes vegades ens hem quedat meravellats per la misteriosa Grècia que sense voler fer-hi més ens absorbeix dins la màgia de la seva cultura...

    Salutacions. Ens llegim!
    Eloi

    (ja que ho demanes, el meu nom vertader és Francesc Eloi Marginedas)

  • Ai, la Mitologia![Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 22-03-2014 | Valoració: 10

    Ai, la Mitologia! Per a mi es un món fascinant que reflecteix les experiències humanes amb pinzellades màgiques incomparables. El mite de Cassandra per a mi és la del visionari en qui ningú no creu però que després el temps acaba donant la raó i la Història acaba col·locant-los en el lloc adient. Per exemple, quantes Cassandres van albirar aquesta crisi abans que vingués i ningú no li va fer ni cas? La por és que de suposats "profetes" d'avui, quants endevindran sent Cassandres?

    Un relat, el teu, molt inspirador :)

  • Intensitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-03-2014 | Valoració: 10

    Un relat intens, concentrat i contundent. Com la batalla de Troia. Un micro relat de primera, darrerament molt de moda amb tanta pel-lícula a la televisió. Però et felicito per la concreció. Una abraçada Edgar.

    Aleix

  • Micro[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 12-03-2014

    relat. Un MICRORELAT amb majúscules, Edgar! Que de pressa n'aprens!

  • M'encanta![Ofensiu]
    plusbellelavie | 12-03-2014 | Valoració: 10

    No es pot dir més en menys paraules! M'ha cridat l'atenció el títol però em pensava que trobaria qualsevol cosa i la sorpresa ha sigut quan, efectivament, el relat tracta sobre la Cassandra antiga. Magnífic!

  • Em continues sorprenent...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 09-03-2014 | Valoració: 10

    Em continues sorprenent Edgar.
    Ets, per a mi, una capsa plena de sorpreses. Veritablement no sé què dir.
    —Joan—

  • Excel·lent relat[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 08-03-2014

    on jugues a dir el mínim possible i, alhora, explicar molt.

    M'agrada sobretot com el títol pot llegir-se com inici del relat i construir una frase que dona sentit a la història.

    Felicitats per un text molt ben treballat.

  • tenies raó[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 08-03-2014

    quan ens deies que era un relat que a tu mateix t'agradava. I tens raó, la concisió, el detall exacte i les paraules no dites omplen els espais amb molt de tacte.

    Et felicito, un gran micro!

    Ferran

  • Princesa de Troia[Ofensiu]
    rautortor | 05-03-2014

    Sempre resulta interessant –si més no per mi, professor jubilat de llengües clàssiques– que un jove escriptor rescati la màgia de la mitologia greco-llatina. I si, a més a més, ho fa amb la mestria i concisió que ho has fet tu, encara més. Tots aquests mites acostumaven a anar embolcallats de mil i una històries amb què els poetes enriquien cada un dels personatges. Aquest fet ennobleix encara més la teva sobrietat. Del relat en destacaria l’encert en la tria dels adjectius que ens expliquen sense paraules sobreres el drama de Troia: inevitable profecia, vaticini carregat de mort, paraules buides, incrèduls soldats, vençuda per la bogeria, en aparença innocu.

    La concisió amb què presentes el teu relat demostra que domines la història, tant que no et cal dir-nos ni qui era Cassandra, ni el perquè de la seva dissort, ni la trama laberíntica de la guerra de Troia. Així i tot, algun detall més hagués ajudat a la comprensió del relat, ja que no hi ha massa gent que sigui capaç de comprendre el què, el com i el perquè de la situació.

    De totes maneres, qui sóc jo per desvetllar tot allò que tu, intencionadament, no has volgut dir?

    L’enhorabona, Edgar.

    Raül

    P.S. A propòsit del relat, permet que et recomani un petit llibre –no sé si el coneixes–, es tracta de Ilíada d’Alessandro Baricco, editat per La Magrana.

  • Gran![Ofensiu]
    Carles Ferran | 04-03-2014

    Gran relat, més encara per la concisió. Totalment d'acord amb la Mercè. De moment, un dels meus favorits per a ser seleccionat.

  • Concís i efectiu![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 04-03-2014

    No es podia dir més amb menys paraules sobre la predicció de Cassandra. Has recorregut a la mitologia grega com a temàtica històrica, i a mi m'ha semblat de meravella ja que sempre m'ha agradat tot el que té relació amb la cultura grega.
    Felicitats, Edgar, per la concisió i el cop d'efecte, alguns del valors, junt amb el títol, que configura l'essència d'un microconte. Bon treball! I molta sort!
    Una abraçada!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Edgar Cotes i Argelich

Edgar Cotes i Argelich

38 Relats

324 Comentaris

50408 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
(Balaguer, 25 de juliol del 1997)
Aprenent d'escriptor i traductor, amant del microrelat i enamorat dels genères fantàstics (ciència-ficció, fantasia i terror).

Em podeu seguir al meu bloc

Edgar Cotes

O al meu Twitter:

@Edgar_Cotes