CASINO DEL CENTRE DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT

Un relat de: Antonio Mora Vergés
No consta el mestre d’obres i/o arquitecte autor del projecte, pensem que per pura desídia de l’administració local, perquè l’edifici es feia en un lloc cèntric – ja l’any 1873 – i per part de persones de tot honorables.

Descartem explicacions de tipus mític – tot i que el diable, sobretot al segle XX, s’ha trobat a l’Hospitalet, com a casa, és a dir, com al infern -. Sou pregats d’explicar-nos a l’email coneixercatalunya@gmail.com aquesta i altres dades interessants de la història d’aquest edifici del que la fitxa tècnica ens diu :

Edifici a quatre vessants que consta de planta baixa, un pis i terrat. A la planta baixa s'obren cinc obertures, la del centre més ample, les dos següents una mica més estretes i les dels extrems encara més estretes. Totes són d'arc rebaixat i estan emmarcades per unes motllures decoratives. Als extrems del primer pis, l'arrebossat fa la forma de carreus. Una cornisa motllurada separa la planta baixa del primer pis. En la planta noble s'obren tres portes allindades que donen pas a tres balcons; les obertures estan decorades amb un frontó semicircular. En aquest pis hi ha quatre pilastres d'ordre jònic que aguanten un fris amb tríglifs i mètopes. Per sobre hi ha el mur que fa de barana del terrat, amb la part central sobrealçada, emmarcada per pilastres, i amb l'emblema del casino pintat al centre. Al costat esquerra hi ha una petita ampliació que trenca la simetria de la façana. A l'interior hi ha un cafè i unes sales de teatre.



A l'exterior, davant la façana principal hi ha un petit pati.



I a la part posterior unes instal•lacions esportives.

Comentaris

  • I s'hi menja molt bé![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-05-2013

    Dono fe que el restaurant és molt interessant. Fant petites delicatessen que són molt d'agrair. El centre de l'Hospitalet és un gran desconegut, preciós i amb molta història. Coneixes el carrer Xipreret? No te'l pots perdre! Una abraçada.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6913 Relats

1201 Comentaris

5423674 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com