Carta cap a una centenària

Un relat de: Ullsblaus1

Estimada Mercé Rodoreda i Gurguí,

des del meu cor i ànima et desitjo uns feliços cent anys,
anyoro la teva presència i les teves lletres repletes de misteri i inquietut, tu que has sigut més que una bona escriptora, has sigut la literatura en persona, en ésser viu, faré reviure't a tu i a les teves obres aquest any que ets
centenària, per poc temps, i recordar-te en la ment de tots els bons catalans que sempre tan admirat a tu i als teus mots. I encara que haguis suportat el trist exil·li, i t'haguis anat cap a altres terres, no has deixat mai la teva llengua.
Et dedico aquest poema a tu perquè te'l mereixes, Mestra de la llengua catalana:

Mercé Rodoreda

Tu, sent centenària,
fabricant de mots i paraules,
tu, figura literària,
que et llegeixen a totes les aules,
tu, sense ser imaginària,
també lletrejen tes faules.
Tu, sense ser vell record,
escrius mostrant l'art de la cultura,
com si fossis un acord,
musicalitzant la literatura,
ens ensenyes el teu fort,
com sent nostra natura,
conreant ben bé l'hort,
de frases poètiques amb sultura.

Comentaris

  • És tan l'amor [Ofensiu]
    Xantalam | 16-09-2008 | Valoració: 10

    que mostres cap a la literatura, els escriptors, també cap a nosaltres, els aprenents, els aficionats a l'escriptura, que és totalment encomiable, sobretot en una edat tan jove com la teva..
    Una forta abraçada i continua millorant,

    Xantalam

    PS: El títol hagués estat millor "Carta a una centenària"

  • Homenatge a una gran mestressa[Ofensiu]
    F. Arnau | 10-09-2008 | Valoració: 10

    Marc!
    Aquesta carta diu molt al teu favor. Has complert amb escreix una de les principals premises dels aspirants a lletraferits; Rétre-li un homenatge als nostres clàssics, als mestres de la Llengua i la Literatura... I la Mercè ha estat una fita important en la narrativa catalana. La Plaça del Diamant és una icona de les nostres lletres.
    Gràcies per les teues lloances.
    Una forta abraçada!
    ... I endavant!
    FRANCESC

  • Estic llegint la Mercè Rodoreda com si m'haguessis llegit el pensament. [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-09-2008 | Valoració: 10

    Ets un encant i tens un potencial tremendo per endavant. Que un xavalot com tu escrigui a una centenària, només perquè l'han fet vibrar els seus mots, la seva ànima, les seves vivències, és un cas tan poc corrent que crida l'atenció. M'agradarà dir que t'he conegut quan siguis un mag de les lletres. Molts petons.

  • Ets el rei dels darrers comentats[Ofensiu]
    copernic | 09-09-2008

    Et felicito perquè escrius molt bé, però no t'oblidis de fer un petit repàs als textos. Hi ha alguna falta que es podria haver evitat. de tota manera, t'encoratjo a seguir escrivint, a polir la teva tècnica i per sobre de tot a deixar-te anar i vessar-te en el text. Tot el demés al que aspires ja arribarà, no pateixis.
    Mercè Rodoreda. Segur que has hagut de llegir alguna cosa d'ella a l'escola, no? Ara estic llegint una edició de tots els seus contes. Com tu dius la seva prosa està plena de misteri. Tots tenim una part fosca a la nostra ment i la Rodoreda la va saber captar a la perfecció. La creació d'atmosferes és genial.
    Ànim, doncs i a escriure que, com tu dius, et porta a un estat d'aïllament especial que només nosaltres, els que escrivim, sabem valorar.
    P.S. Crec que el títol millor seria "Carta a una centenària"

  • Si...[Ofensiu]
    rnbonet | 09-09-2008

    ...només la meitat dels xicons dels nostres Països foren com tu, quasi viuríem a un paradís.
    Salut i rebolica!

  • relat amb r de rodó[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-09-2008 | Valoració: 10

    Gràcies. Relat rodó. Tendre i sensible i de reconeixement. Gràcies amb "a" de....admiració.

  • M'ha agrada molt...[Ofensiu]
    MarBlava | 09-09-2008 | Valoració: 10

    que valoris l'obra d'aquesta insigne escriptora, m'ha emocionat el teu poema, tan tendre i sensible, un gran homenatge a unav gran dona.

    T'he de dir que segur que ha estat un despiste, però no t'oblidis mai que escriguis de vigilar l'ortografia i la puntuació, ja que aquest cop has tingut un parell de faltes que desmereixen l'escrit.

    De totes formes he gaudit molt de les teves paraules i de l'originalitat del relat, adreçant una carta amb un poema in memoriam.

    Petonets...que be que s'està a la piscina!
    MarBlava

  • Just a l'época[Ofensiu]
    JOANPG | 09-09-2008 | Valoració: 10

    Molt bé, ullsblaus1, L'has encertat de ple i amb un poema molt ufanós. Ets cada vegada millor i això em satisfà moltíssim. Segueix així.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82227 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats