Capritxosa nit

Un relat de: filladelvent

Ara -capritxosa nit-,
plou,
i m'agrada sentir
l'aigua forta com cau,
i m'agradarà adormir-me
sota el diluvi,
sense espai.

Sí, l'alcohol encara
es remou per dins
però jo ho sóc i sé que ho sóc;
ni tinc pare
ni sóc ni tinc
nit de dissabte!
A qui enganyar?
em fan fàstic.

I tot i que l'alcohol
m'enganya, m'emborratxa i
m'enreda,
intueixo que la vida
no és més que fi,
per molt que vulguem negar-ho,
per moltes nits reals
en les que vols anar per allargar els moments.


Comentaris

  • Sol_ixent | 13-12-2005

    Certament, l'alcohol no és la millor solució, però ajuda en alguns moments a oblidar les penes i a desmelenar-te!
    Si és ben cert, les millors composicions surten quan estas deprimit o borratxo! -o les dues coses-.

  • M'agradaria adormir-me[Ofensiu]
    Leela | 12-12-2005

    sota el diluvi i ni tenir ni ser
    i nedar en alcohol, de vegades,
    per oblidar que la vida és mort
    i deixar d'enganyar-me amb nits
    reals, amb capritxoses ombres
    que igual que vénen se'n van.

    Fdv, no sé si m'agraden més els teus poemes o tota l'explicació que poses com a introduccions, que sempre em fan reflexionar.

    Molt bó aquest també. M'ha produit aquella sensació coneguda de voler deixar de ser (si és que això vol dir alguna cosa).

    Un petó!

  • Abans no acavi el dia[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 22-11-2005

    et vull

    FELICITAR!!!!!!!!

    (El poema és un xic estrany, però ja ho té aixó l'efecte de l'alcohol. De vegades acavem sorpresos amb nosaltres mateixos quan escrivim sota segons quins efectes).

  • Pluja àcida[Ofensiu]
    Fionn | 03-11-2005 | Valoració: 10

    Es despren del teu crit poetic, aquesta certa angoixa i desencant existencial que tot el que fa augmentar el seu volum d'alcohol en sang experimenta:

    [..."sota el diluvi,
    sense espai..."]

    Veig aquesta frase com una brutal ironia, com una contraposició, si vols, el plaer de la pluja acaronant, fen pessigolles al teu cos, i el buit de un estar al mig del no-res existencial encara estant a la plaça mateix del teu poble...

    ["..A qui enganyar?
    em fan fàstic."]

    Admeto, amb no poca vergonya, que m'ha costat donar interpretació als versos centrals, i a ben segur que no és la que tu volies, però la sensació que em transmet és el fàstic per la gran malaltia de la nostra societat: la hipocresia.

    ["...I tot i que l'alcohol
    m'enganya, m'emborratxa i
    m'enreda,
    intueixo que la vida
    no és més que fi.."]

    Aquest fragment d'estrofa em torna a agradar per el contrast que provoquen les paraules "enganya" i "enreda" amb "intueixo"; i es que intuir implica cert seny, certa claredat de pensament, saber on s'esta i es mes, intueixes algo que es terriblement cert, ja que el fi dona sentit a la existencia.

    M'ha agradat xica, i aqui tens per que. (i comentat al teu estil!!)

  • Crua va ser la teva nit[Ofensiu]
    Gica Casamare | 26-10-2005 | Valoració: 10

    Emborratxar-te, a vegades, és un mètode suggerent per la ploma (o boli).
    Suggereix a la teva ment desimbolta davant una realitat que es presenta amb cruesa. A vegades, amb fanfàrria, d'altres amb flors de mitjanit.
    Crua va ser la teva nit, quan s'encongia el gaudi fins arribar al renéc intern.
    Fins i tot en estat d'excés etílic tens un escriure serer. Puc veure't, sentint (amb tots els senits) la pluja molla i ben molla com t'envolta i tu, amb la mirada emboirada però alhora clarivident... etílicament clarivident.
    Els dissabtes frustrats... l'endemà segur que el segueix un diumenge ressacós de mal humor, veritat? potsertambé t'hauries d'aficionr a treure el millor de tu, tot un repte, quan la boca encara sigui agra i pastosa.
    Filladelvent, tens una calitat que ni l'alcohol la deforma, un estil sòlid, malgrat experimentar en formes i/o substàncies.
    Ja et trobavem a faltar... maleïts examens!
    "Vull destacar:
    I tot i que l'alcohol
    m'enganya, m'emborratxa i (pausa sublim, que fa de porta de realment com et sents: enredada)
    m'enreda,
    intueixo que la vida
    no és més que fi,
    per molt que vulguem negar-ho,
    per moltes nits reals
    en les que vols anar per allargar els moments" (realment l'has allargat aquest vers final que no vols que s'acabi...)

  • ambre | 25-10-2005

    Has demostrat que l'alcohol ingerit en dosis suficients produeix tots els efectes de l'embriaguesa. Dit d'un altre manera no he entès res.