Cap de setmana a Espot. (Equívocs)

Un relat de: Jere Soler G

-Que sí, papa... és la teva vida...
-Ho dius per dir...
-La mama ja no hi és... si pogués parlar, diria que fas bé.
-La Marta només té dos anys més que tu...!
-Però és una tia genial...!
-Hi ha una altra cosa...
-Què?
-Estaria bé que ens coneguéssim més tots plegats...
-I?
-Podríem sortir algun cap de setmana...
-Qui?
-En Miquel, tu, la Marta i jo...
-De parelletes? -la Núria enrogeix.
-No pot ser... ja ho veig...
-Que sí, home...
-Segur?
-Serà genial...

*

-Amb el teu pare i la seva nòvia? -en Miquel es posa les mans al cap.
-Té la nostra edat.
-Que cru...!
-És important per a mi.
-Si és que no et puc negar res... -quan diu això, els ulls li brillen.

*

Arriben a Espot al migdia. La Marta i la Núria pugen l'equipatge a les habitacions mentre els homes aparquen el cotxe; es retroben amb les noies a la recepció.
Comencen a caminar. A mitja tarda, ja són als estanys. A la baixada, es remullen en un còdol del riu.
De tornada a l'hotel ja és de nit, i sopen al bufet. En acabar, la Marta i la Núria estan rendides, i se'n van a dormir.
-Tu i jo parlarem d'home a home -diu el pare de la Núria al Miquel.
Beuen, s'expliquen acudits, riuen... En Miquel ha d'escoltar, també, un sermó sobre la vida de parella.
Després de cinc cerveses, se'n van a dormir.
En Miquel entra a l'habitació a les fosques, es despulla i es fica al llit. Acarona els cabells suaus de la noia, i fan l'amor amb un èmfasi gairebé animal.
El pare de la Núria tampoc no encén el llum, i recorre amb el cap dels dits la pell sedosa i nua del seu jove amor. L'envesteix pel darrere; després hi torna pel davant; acaba rendit.
De sobte, se li glaça la sang quan escolta la veu de la seva filla que li diu:
-Ets una màquina, Miquel...!






Comentaris

  • Genial![Ofensiu]
    F. Arnau | 06-12-2006 | Valoració: 10

    És el millor relat de l'apartat "Equívocs" dels que he llegit, i n'hi ha de molt bons. No vull esplaiar-me més amb les lloances per si de cas enrogeixes, però sí vull dir-te que et considere tot un mestre.
    Salut, sort!... i endavant!
    Una forta abraçada.
    FAiX

  • Un final sorprenent[Ofensiu]
    copernic | 01-12-2006

    Vas portant el lector al teu terreny per capgirar les seves expectatives al final. Molt ben escrit, Jeremias. La veritat és que aquest apartat d'equívocs dona molt joc i et permet a partir d'una idea teixir tot el relat en flaix-back. Una abraçada.

  • Ze Pequeño | 01-12-2006

    He vist la recomanació de l'Alícia al forum, i m'ha agafat curiositat. La veritat és que no m'esperava això...

    Trobo que és un relat original per la manera en que l'has escrit. Tres moments que lentament van situant als lectors en la situació i va presentant els personatges a través de les seves converses.

    El final és de luxe! Et ben prometo que no m'ho esperava. I només de pensar en la cara del pare quan sent la veu de la fila...

    Un bon relat!


    Salz.

  • Ostres noi![Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 01-12-2006 | Valoració: 9

    Aquest equívoc és excel.lent... té molt de ganxo... una temàtica molt dura, i al hora ben portada. Saps mantenir la intriga fins al útlim moment, i fer comprendre el gir en pocs instants.

    M'ha agradat molt.

    I gràcies pel teu comentari, de fet si que és un dels primers reptes que vaig participar.

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

262065 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA