Cançoneta a dos fills perduts

Un relat de: Dolça Parvati

Un cop i un altre cop
se'm va caure un fill a terra.
Era un regueret de sang,
pobre fillet, pobra filleta.

Se m'endugué joventut
i les aletes del cor,
de son pare i de sa mare
s'emportà part de l'amor,
i la seua germaneta
no pogué ser la major.
S'escolà cuixes avall
acaronat pels meus plors.

Un cop i un altre cop
se'm va caure un fill a terra.
Era una deu de sang.
Pobre fillet. Pobra filleta.

Comentaris

  • I et sembla que ho has perdut tot[Ofensiu]
    Rita O'Neal | 07-02-2009 | Valoració: 10


    La nostra cultura no ens prepara pel dol. Ni tan sols per quan no saps quina cara té aquell fill o filla pel qual plores, ¿eh?
    Però saps que l'has estat estimant un temps. I ha format part de tú.

    I tot son plors
    i gemecs.

    Ningú t'entén.
    I, si hi ha algú,
    tampoc el sents.

    Estàs perduda,
    pensant,
    què hagués passat
    si les coses
    haguessin seguit el seu curs.

    Fins demà!

  • De la mà d'en franz arribo a tu[Ofensiu]
    deòmises | 03-04-2008 | Valoració: 10

    Massa gent i molta qualitat amagada entre milers d'escrits. He d'agrair al teu company de batalles la seva mà guiadora i a tu els teus poemes.

    Aquesta cançó és senzilla però sentida. Trista i alhora desenfadada pels versos curts. Gràcies per descobrir-te'm indirectament. d.

  • Cançonassa[Ofensiu]
    Anagnost | 17-02-2008 | Valoració: 10

    Amb gran humildat et refereixes a aquest poema com una cançoneta, però d'això res, és una cançonassa, d'aquelles que et commouen fins al moll de l'os. I la llegeixes i la tornes llegir i sens que no podries parlar, perquè se t'ha fet un nus a la gola. I finalment, des del més profund de tu mateix, en silenci, agraeeixes infinitament que algú tengui prou sensibilitat per a escriure aicí.

  • Errada[Ofensiu]
    franz appa | 17-02-2008

    Volia dir "trobar els mots", no "torbar", que no té sentit aquí.
    Afegir una coseta més: aquest poema ens connecta amb sensacions primitives, potser per l'aparent senzillesa del'estructura i la rítimica, però conté en si mateix la força expressiva que proporciona el treball ben sedimentat amb el llenguatge.
    Abraçada de nou, i peró...
    franz

  • és preciósa[Ofensiu]
    ANEROL | 17-02-2008 | Valoració: 10

    aquesta cançó, senzilla i sensible

  • La primera veu...[Ofensiu]
    franz appa | 17-02-2008

    ...de la humanitat va ser la veu cantada, sembla ser.
    Sembla que així vam aprendre a parlar, i així, doncs, amb la música als llavis, vam iniciar el camí per dotar-nos d'un aparell logístic tan potent com el llenguatge per indagar en els nostres sistemes de relació, entre nosaltres i amb tot el que ens envolta. I no solament indagar, perquè així van aparèixer segurament coses que abans del llenguatge no podien exisitir.
    Existia l'amor, la compassió?
    Tal vegada, però calia torbar el nom, calia oferir-li una marca indeleble a la primera música nostàlgica que va iniciar el lament per a un fill mort, per a un projecte de fill que no va arribar als braços de la mare.
    Llàstima que alguns no sàpiguen escoltar, encara avui. Llàstima que vulguin apropiar-se de les paraules, les facin normes, sancions penals, dogma... llàstima, perquè es perdran, segur, poemes tan aclaridors i tan profunds (tant com la música de l'espècie, vaja) com aquest poema teu, Dolça Parvati.
    Una abraçada commoguda,
    franz

  • Avui [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 16-02-2008 | Valoració: 10

    he fet un recorregut per els teus relats, m'alegro d'haver-ho fet i aquest darrer m'ha commogut, m'ha solcat el cor i m'ha recordat una experiència viscuda, m'ha saltat una llàgrima.
    J. Lluís Cusidó

Valoració mitja: 10