Cancó del silenci

Un relat de: rnbonet

A Conxa F. i J. Bonnín, recordant el temps passat a Mallorca.

(Va ser quan la Conxa tenia 18 anys...
L'any que el Josep escrivia el seu primer poema...
Quan en Miquel (pare de T. i A.) segurament encara festejava...
Sota el "govern" d'un tal F.F...
Que vaig escriure, de Ciutat estant, aquest poema jovenívol...)

CANÇÓ DEL SILENCI

Aquest silenci...
És desesperant aquest silenci.
És desesperant aquest silenci de pedra muda
que cau
lent,
pesat,
pesant...
Com si tot ja tot foren
paraules no dites
i silencis repetits dintre el silenci.

Aquest silenci
desfet de silencis,
trencat de silencis,
compost de silencis.

Aquest silenci de ferro.
D'homes amb boca tapada
per silencis.

Aquest silenci de vius i de morts,
d'immobilitat i de silencis.

Aquest silenci
quiet,
callat;
aquest silenci sense cap remor.

Contingut,
quiet, callat.
Aquest silenci obligat.

Sols el silenci.

(Ciutat de Mallorques, nov.1966)

Comentaris

  • Un silenci[Ofensiu]
    kispar fidu | 07-04-2005 | Valoració: 10

    amb molts noms que el descriuen. Un silenci que no diu res, però podem sentir-ne moltes coses d'ell. Un silenci callat, amagat,. però que deixa entreveure molt. Un silenci que a primer cop de vista no explica res, però que ho diu tot. Parlant del silenci, que sense fer
    soroll, "xiuxiueja" a cau d'orella.

  • en silenci[Ofensiu]
    Shu Hua | 29-03-2005 | Valoració: 9

    he llegit el poema, àgil degut a la repetició de la mateixa paraula, que ens fa entendre molt bé la idea d'aquells anys amargs que, per desgràcia, s'estan oblidant.
    I en silenci només trencat per la pluja que cau forta i alguna parauleta que encara va dient la meva filleta, penso que encara et comentaré una mica més.

  • NO ET CONEIXIA![Ofensiu]
    Capdelin | 24-12-2004 | Valoració: 10

    Primer, he llegit la teva biografia ( una exhibició culta de literatura, de vocabulari selecte, culte... jo sóc més senzill, m´avergonyeixo... )
    Segon, he llegit el teu poema, en silenci... fantàstic, reïvindicatiu, un clam a la llibertat, en silenci...
    Tercer, l´he tornat a llegir ( és la millor crítica a un escrit ) i encara l´he trobat més punyent...
    Felicitats... seré, des d´avui, un nou lector teu...
    Bon Nadal!

    gràcies pel teu comentari... ( ets generós )

  • Demane...[Ofensiu]
    rnbonet | 21-12-2004

    perdó al Miquel per haver estacat la pota fins el genoll. Ara me n'adone que quan volia escriure "gatejava" , he posat "festejava".. Mea culpa!

  • M'ha corprés el teu poema[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 20-12-2004 | Valoració: 9

    Gràcies rnbonet per la teva dedicatoria. Si descrius molt bé com les paraules eren enmudides pels despotes i feixistes d'aquell instant. Malgrat tot, hi havia moltes veus que reclamàven poder cantar i parlar amb llibertat.
    Ben cert és que a instants era desesperant. A moments no veies que la lluita avancés a la velocitat que alguns creiem necessari. Acab aquesta parrafada, amb un dels teus versos que per a mi descriu plenament aquells instants.

    "És desesperant aquest silenci de pedra muda"
    Endavant company
    que encara queda molt per fer.
    Una aferrada pel coll
    Josep

  • ai m'has emocionat[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 19-12-2004

    Si, jo tenia 18 anys i eren temps de silencis, encara faltava molt per trencar-los, però ja s'alçaven veus que no caigueren en el buit, potser no vàrem cridar prou fort, com diu en Lluís Llach "No era aixó companys, no era aixó perquè moriren tantes flors" .... la lluita continua, mai mos hem d'aturar de cridar ....

    Salut i una aferrada molt forta

    Conxa

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357148 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!