Camins que s'uneixen XVIII

Un relat de: martaplanet

En Sacta observava com les flames acabaven de cremar la roba que hi havia llençat.
-No sé perquè fas això. - va xiuxiuejar la Ray darrere seu.
-No vull que cada vegada que duguis aquesta roba em recordis que has mort a algú.
-Això és precisament el que no entenc, tu has mort a molta gent.
-Mai t'has queixat d'això.
-No em molesta. - la Ray va creuar els braços davant el pit. - I no entenc perquè t'ha de molestar a tu.
-Coneixia a en Mac. - es va girar per mirar-la als ulls. - I tu també, era el teu millor amic, no?
Ella va encongir les espatlles.
-Matar o morir. - va dir simplement.
-Ja. - va agafar una galleda d'aigua i va llençar-la contra el foc per apagar-lo de cop.
La Ray va mig aclucar els ulls.
-No em retrauràs el que he fet, no?
-M'agradaria fer-ho, el problema és que tinc totes les de perdre.
Ella va assentir lleument. En Sacta va deixar anar un sospir i després va fer un mig somriure.
-Almenys no he d'anar a venjar la teva mort.
-I no ho hauràs de fer mai.
-D'això no en pots estar segura.
-Sacta, escolta'm, mai hauràs de venjar la meva mort, mai, em sents? Ni tan sols quan algú m'hagi matat.
-No tinc dret a venjar-te?
-No.
-Puc saber per què?
-No.
Ell va creuar els braços davant el pit i la va mirar interrogatiu.
-Per què, Ray?
-Perquè m'ho mereixeria.
-No diguis bestieses!
La Ray amb dues passes ràpides es va plantar davant en Sacta i va acostar la seva cara a la d'ell.
-He traït al meu pare, he mort al meu millor amic i m'he enamorat de l'home que havia de matar. Ara digues que no m'ho mereixeria.
-Et creus massa important. Saps quantes coses he fet jo?
Ella es va apartar de sobte.
-No comencis amb les teves guerres.
-No m'ho pots negar, Ray, en una sola guerra he mort el doble que tu.
-No és el mateix, no els coneixies.
-Cert, però en aquest cas potser estem igualats.
La Ray es va passar la mà pels cabells i va deixar anar un sospir.
-Sacta, estava pensant...
-Si?
-Els remordiments m'estan matant per dins.
-T'entenc.
-Com ho atures, tu?
-Visc amb això des de fa molt temps, amor, va ser el motiu principal de marxar.
-No puc fer-hi res?
En Sacta la va abraçar.
-Ho sento. - li va xiuxiuejar a l'orella. - Ho sento molt.

..........................................................

-Sacta. - la Ray va recolzar el cap en l'espatlla d'ell.
-Digues.
-Demà marxaré.
En Sacta no va semblar sorprès per la notícia.
-A on? - va preguntar a poc a poc, encara que ja tenia una idea aproximada del lloc.
-A veure al meu pare.
-Saps que et matarà, oi?
-No n'estic segura.
Ell va observar-la de reüll i va passar-li el braç per sobre les espatlles.
-Jo sí que n'estic. - va deixar anar un sospir. - Però digui el que digui hi aniràs igualment.
-Exacte.
-Vindré amb tu.
-No pots.
-Vindré amb tu. - va repetir.
-No, Sacta, sense tu encara tinc una oportunitat de que m'escolti. - va parlar ella suplicant. - En canvi, amb tu, només hi haurà sang i guerra.
-Doncs només tens dues opcions: quedar-te o anar-hi amb mi. - va respondre ell tallant.
La Ray va deixar anar un sospir exasperat.
-Deixa que ho pensi, d'acord?

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101141 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.