Cames de llimona

Un relat de: Aleix de Ferrater


Hi ha dues cames de llimona
que pedalegen al costat del port;
les meves mans s’acceleren.
Sobre el moll la torre del rellotge
marca puntual tres quarts d’una;
una hora molt perillosa,
fantàstica per a deixar-se anar.
Esclaten les aromes,
triomfa la paella del dijous.
Els dits són els protagonistes.
Tanco els ulls i estenc
les estovalles d’emergència.

Comentaris

  • Desprén[Ofensiu]
    allan lee | 09-12-2011

    tanta frescor aquest poema. Mira que l'he llegit vegades- per pur plaer- i creia te'l havia comentat. Ho faig ara per dir-te: Xapó, xicot!

    També, donar-te les gràcies més expressives per llegir-te tot allò tan llarg de la casa que tinc penjat. Sé que és trist i potser difícil, no sé. Allò del gat em va passar, i escriure-ho em va lliurar una mica de l'opresió que sentia. Els teus comentaris em van fer molt contenta.

    I coneixer-te en persona! Saps quan dius, amb aquell t'hi avindràs? Doncs tal qual. Un plaer coneixer-vos, a tu i a la teva parella. Una abraçada per tots dos. I, no deixis d'escriure, per nosaltres!

    Silvia

  • .....[Ofensiu]
    Naiade | 28-11-2011 | Valoració: 10

    Entre aromes de mar i llimona, tot fent gana per la paella aprofito per dir-te que em va agradar conèixer-vos a tu i a la teva parella en persona, al Vapor Vell. La persona que et vaig dir de la ONCE és la Mª Rosa Munt.
    Una abraçada

  • Sensual[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 20-11-2011 | Valoració: 9

    És un poema molt sensual. Em refereixo a que desperta els sentits, de fet, he pogut notar les aromes... La senzillesa és de vegades la porta oberta a la complexitat i als matisos.

    Magnífic, Aleix, i gràcies pels comentaris tan positius de 'Tardor a Mataró'.

    Que tinguis bona lletra!

  • Gràcies[Ofensiu]
    llamp! | 29-10-2011


    Gràcies pel teu darrer comentari, Aleix. Veig que també escrius poesia i que, l'alternes amb relats. Has guanyat premis importants, veig a la teva biografia. I ets periodista malgrat no puguis exercir degut al problema en la visió que tens. Per tant, ets una persona amb criteri alhora de valorar la meva poesia.

    He passejat pel teu racó, no he llegit els relats, que em sembla una tasca molt feixuga. Però he llegit els teus poemes. Veig que et centres molt en BCN i el port i el mar. A veure si t'agrada aquest meu poema dedicat a BCN: A Barcelona, de bracet amb la Ramona (Factoria llamp!).

    Una salutació ben cordial!


    Força poesia!



    Espurnejant!




    llamp!

  • Títol ben original[Ofensiu]
    joanalvol | 29-05-2011 | Valoració: 10

    Aquest relat, i no sé ben bé perquè, m’ha recordat el rellotge de la torre del moll dels pescadors. M’ha seduït la flaira de llimona, de peix fregit, sensacions i aromes que romanen en algun lloc de la consciència i el record desvetlla.
    Gràcies Aleix
    Joanalvol

  • Brisa marina[Ofensiu]
    Naiade | 12-03-2011 | Valoració: 10


    Un bon poema que desperta els sentits, alenada d’aire fresc que eixample els pulmons i desperta la gana. Ben portat.

    Una abraçada

  • gràcies aleix [Ofensiu]
    joandemataro | 11-03-2011 | Valoració: 10

    per compartir els teus relats i pel teu contacte tan amable i proper
    el teu poema desperta els sentits, que són molts i que donen lloc a sensacions agradables
    una salutació ben cordial des de mataró
    joan

  • Sensacions i imatges[Ofensiu]
    Unaquimera | 11-03-2011 | Valoració: 10

    Només llegir el títol, ja he quedat atrapada... i després, en obrir el text, m’he sentit immersa en un bany de sensacions i envoltada per tot d’imatges provinents de cadascun dels sentits que els teus versos anaven despertant...

    Tot i que el poema avança a cop de pedal, has sabut capturar el moment a la perfecció, i l’hora queda encerclada amb mots originals que ballen, al seu voltant, rollana de paraules encertades.

    T’ofereixo un altre moment, màgic com aquest, amb l’encant que tenen les coses petites, al meu entendre: Abracadabra!

    I t’envio una abraçada una mica màgica,
    Unaquimera

  • Amb poquesl paraules...[Ofensiu]
    Trossets del que penso | 10-03-2011 | Valoració: 10

    Has sabut embadalir el meu interès per la teva lectura.
    Genial i fresc.
    No cal escriure molt per dir tant.
    Gràcies pel teu comentari a Tasta'm.
    Trossets del que penso.
    Marta Aubà

  • Tot i que és...[Ofensiu]
    onatge | 07-03-2011 | Valoració: 10

    Tot i que és de nit, m'has fet entrar gana... Paella, llimona, l'olor del mar i dues cames una al costat de l'altra...

    Des del far salut.
    onatge

  • Sensacions i batecs[Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-03-2011

    Aquest poema m’incita a tancar els ulls, a escoltar, a alçar el cap per captar flaires...
    Sensacions i sentits a flor de pell.
    Senzillament preciós!

    Una abraçada,
    Núria

  • Llimones i paella...[Ofensiu]
    Epicuri | 04-03-2011

    Cames ajudeu-me!
    no es per viure
    que tenim el cos?

    També... hi han les paraules!

  • ostres, quants premis!![Ofensiu]
    teresa serramia | 04-03-2011

    Que suggerent el teu poema...Misteriós, sorprenent...Vet aquí perquè gunyes tant...
    gràcies pel teu generós comentari....

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191093 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).