Busque paraules escaients... (O més d'anar per casa: SÉ QUE)

Un relat de: rnbonet

BUSQUE PARAULES ESCAIENTS PER COPSAR LA TEUA ABSÈNCIA
(O més d'anar per casa... "SÉ QUE...")

Perquè callaré de nou cada matí,
avui em qüestionaré la llum de l'alba.

Sé que després de la pluja
ens vindrà el gris de cada tarda.
Sé que fugiràs amb tremolors de marbre
i d'inquietud dispersa.
Sé que tots dos tindrem espai
dintre l'ull de la famosa agulla.
Sé que serem només un solc
al llaurat bancal d'aquesta mar ben nostra.
Sé que la lluna ens teixirà teranyines elegants
amb la fidelitat i parsimònia d'una aranya.
Sé que netejaré de rovell els forellats
de la memòria, on degotegen
silencis embolcallats en draps
de paraula en cendra viva.

Ja ho va dir un amic meu,
amic de l'ànima:
"Sempre ens mancaran veus de poetes
perquè la vida no siga tan exacta".


Comentaris

  • quin títol més llarg no? :)[Ofensiu]
    Nurithy | 17-12-2007 | Valoració: 9

    a vegades la vida pot semblar rutinària, però, el teu poema no m'ho sembla pas. :) m'ha agradat molt com està estructurat.

  • no sé què dir[Ofensiu]
    Shu Hua | 26-03-2005 | Valoració: 8

    les paraules són maques i el ritme, àgil, però no sé si m'ha agradat o no, crec que no l'he entès massa. Diuen que parla d'amistat, potser sí, pel darrer vers. Però això que no s'entengui li dóna un alè misteriós que queda bé.
    Jo no faig crítiques gaire bones, només dic el que m'ha fet pensar.
    Glòria

  • Interessant[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 16-03-2005 | Valoració: 9

    Interessant aproximació de l'amistad, amb paraules trendres, dolces i molt evocadores.

    El mar es colpidor i inspirador per tú, apareix en gaire bé tot el que he llegit teu. Es un recurs literari, ho sé, però en aquest cas crec que evoca molt records i tendresa.

    Molt bonic. Com veus intento comentar-te les poesies, però resulto patètica, sobre tot tenint en compte els comentaris de la Llibre. Em sap greu. Ja aprendré!

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-03-2005

    COMENT

    I jo sé com de difícil se'm fa, això de comentar poemes!

    Has entrat amb una sentència aclaparadora: "Perquè callaré de nou cada matí, / avui em qüestionaré la llum de l'alba". I és que sovint ens preguntem molts perquès, però també tan sovint com ho fem, silenciem després les nostres pors.

    M'ha agradat com has defugit les imatges seqüencials. Vull dir que després dels primers versos ("Sé que després de la pluja / ens vindrà el gris de cada tarda") el més senzill haguera estat acollir-se a la típica enumeració: la pluja, el sol, la nit, les estrelles... Però tu t'escapes d'allò que hom espera, i ens mostres altres imatges. Potser per això, perquè no són tan esperades, arriben amb més facilitat.

    I les paraules d'aquest amic teu, molt apropiades: "Sempre ens mancaran veus de poetes / perquè la vida no siga tan exacta".

    Que no callin, doncs, les veus dels poetes.

    Salut!

    LLIBRE

  • Rnbonet has fet [Ofensiu]
    Lavínia | 08-03-2005 | Valoració: 10

    un veritable poema. Ho sé, també. Com sé que quan netegis els "forellats de la memòria", aquests paradisos perduts que tots tenim et podran aflorir en forma de poesia, ja que
    el domini de la llengua que tu tens, t'ho facilita.

    Li dius al teu amic poeta que mentre hi siguis tu "la vida no serà tan exacta"

    Molts petons, amic meu!!

  • per fer la vida menys exacta...[Ofensiu]
    ROSASP | 08-03-2005 | Valoració: 10

    Ay! la poesia, és quelcom difícil de descriure.
    Està entre el cel i la terra, entre els sons i els silencis, en l'embolcall del nostre cor.
    I som només un fil de llum, un solc fi en la mar, però això ja és molt.
    Aquesta teranyina que ens teixirà la lluna ens donarà la màgia de comprendre el significat de moltes coses, l'essència dels instants minúsculs que res semblen tenir d'especial.
    Si jo també penso com aquest bon amic teu, sempre mancarà la veu del poeta per fer la vida menys exacta.
    Que no mori mai l'encís de les paraules que esclaten com somnis!
    Molt bé xicot, arribes fins a la profunditat dels pensaments eteris!
    Com m'ha fet sospirar el missatge dels darrers versos, el meu cor està empeltat de poesia, que hi vols fer!
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.2

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357178 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!