BONS TEMPS I UN BON AMIC

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
El meu amic com moltes vegades ha vingut a visitar-me. Amb el seu basto el seu abric i bufanda. Hem comenta que fa molt fred. El meu amic te 94 anys complerts i te el cor jove i el pensament jove. Sols s’entristeix quan recorda la seva parella difunta ja fa uns anys.

Als seus 94 anys complerts escriu llibres i vivències amb un ordinador d’última generació. Es meravella de com les paraules li flueixen i si s’equivoca amb un plis plas esta corregit. Els seus ullets brillen d’entusiasme i recorda la seva joventut amb la maquina convencional
Olivetti em diu . No vol morir perquè te tres llibres començats i els vol acabar

Com m’agraden les seves visites el seu entusiasme la seva saviesa dels anys i els seus consells. Ell com que ho sap sovint el veig entrar.

Avui m’ha comentat que de jove va practicar l’esqui, llavors si que era verge em diu la muntanya. Puc veure’l tal com explica amb els esquis a l’esquena, prenen el tren a Barcelona. El puc veure’l dormint en un refugi de muntanya i toca’n la guitarra a la vora del foc.

Eren temps bons aquells em diu i el jovent teníem alegria i esperança, no com ara que veig als meus fills i nets que sembla que sempre estiguin amargats. Teníem poc però teníem conformitat i esperança en el futur, encara que malauradament la guerra es la va espatllar.

Com sempre al cap d’una estona ha agafat el seu basto , s´ha cordat l´abric , s’ha despedit i al ser a la porta amb un somriure m’ha dit.

Recorda aquells si que eren bons temps, no ara que sembla que sempre us falti quelcom, i era així perquè nosaltres ho volíem.

I al saludar-lo he pensat que el dia que faltin les seves visites a mi em faltarà també quelcom.



Comentaris

  • Un bon amic[Ofensiu]
    Materile | 07-02-2015 | Valoració: 10

    He sentit a dir sovint, els pares als fills: buscat un bon amic/una bona amiga. És segur que aquest amic de 94 anys, amb el seu bastó, abric i bufanda, és un bon amic.
    El teu relat és molt sensible i expressa molt bé la importància d'un bon amic en la joventut, no importa l'edat.
    Gràcies pel teu relat. Una abraçada,
    Materile

  • Hola Montserrat[Ofensiu]
    allan lee | 06-02-2015

    Moltes gràcies per visitar-me.
    M'ha agradat molt aquesta visita i l'atmósfera amical que descrius.
    Una abraçada

    a

  • Bona trobada[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-02-2015 | Valoració: 10

    Riquesa humana. VISCA !

  • Un tresor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-02-2015 | Valoració: 10

    Bona visita i plena de riquesa humana.

  • Un tresor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-02-2015 | Valoració: 10

    Bona visita i plena de riquesa humana.

  • Un tresor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-02-2015 | Valoració: 10

    Bona visita i plena de riquesa humana.

  • Quin gran amic![Ofensiu]
    Somiadora sense somnis | 06-02-2015 | Valoració: 10

    El millor dels amics has trobat, algú que té tota l'experìència de la vida, que pot regalar-te meravelloses anècdotes i fascinants punts de vista, i l'afecte més tendre en cada moment. Molt bonic!

  • Jovent idèntic[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-02-2015 | Valoració: 10

    No sé si és el mateix del protagonista, però jo veig als joves molt i molt semblants entre ells. Semblen tots parits per la mateixa mare; parlen igual que l'Iniesta, sempre de bestieses i semblen adolescents permanents, castellanoparlants (si més no a l'àrea de Barcelona) i en grup. No veig que els hi agradi ser ells sinó assemblar-se als altres i fer tots el mateix. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323791 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.