Bon vi i cafè carregat.

Un relat de: Lavínia

Com el vi de raïm
trepitjat amb els peus
i tancat el temps just
dins el cup;
així fou la nostra relació.

Sense plors ni recances,
ens beguérem el temps
i ens van fer "adéu"
amb regust de bon vi.

Caiguts, ara, a la xarxa
invisible
d'una aranya casual
ens hem retrobat.

Davant una tassa de cafè.
curt i dens
les teves paraules
eren prodigis de sofrença.

Un comiat breu clogué
l'encontre.
Em besares la galta
i després la mà.

Fou llavors que el
regust dolç
condensà nostres
antigues vivències

Finíssimament
(ho juro)
vaig besar les teves
galtes humides

I, tèbiament,
els teus llavis ressecs.
Així ens tornàrem a dir
"adéu"
sense mirar-nos després.

A fora una tarda
assolellada
em mullà el rostre
amb rajos de salobre.



Comentaris

  • Molt bo[Ofensiu]
    M.Victòria Lovaina Ruiz | 30-01-2005 | Valoració: 10

    Crec que un poema ple d'imatges molt seductores i de sensacions que t'arriben a la pell d'una manera molt delicada.

  • m'ha emocionat[Ofensiu]
    Shu Hua | 28-01-2005 | Valoració: 10

    Ja d'entrada, el record del gust del bon vi i el bon cafè m'han vingut al paladar. Ara, el record d'aquesta poesia em vindrà a la memòria. Preciós.
    Començo tard la teva setmana, però jo sempre comento.
    Un petó
    Glòria

  • molt be[Ofensiu]
    AINOA | 28-01-2005 | Valoració: 9

    Te que ser molt dur, di adeu dues vegades.
    Per tu es conseguit fer-ho amb una paraules molt escaients.
    M'agradat molt el teu estil, per enfocar-hu.

  • m'ha agradat[Ofensiu]
    neret | 27-01-2005

    encara que he de dir que de poesia no en tinc ni idea, o sigui q només puc opina de la sensació que em deixa la poesia i des d'aquest punt de vista... m'ha agradat. Expliques una història aportant-li un munt de matisos gràcies a les metàfores que em semblen molt ben trobades.

  • Una poesia com un bon vi[Ofensiu]
    Rafael Soteras i Roca | 26-01-2005 | Valoració: 9

    Em semblen perfectes les imatges, que a més tenen un vibració certa com si fos un tros de vida. L'has encertat molt bé en aquest cas

  • Breu relació,[Ofensiu]
    brideshead | 25-01-2005 | Valoració: 10

    però intensa. Breu poema, però intens. Breus paraules per a descriure la infinitat sublim d'un record d'amor. Magistral, Lavínia!
    Com a mínim, el llegiré deu vegades més. Felicitats!
    I gràcies, també, per la teva generositat...
    Un petó!

  • Imatges pel Coment[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 25-01-2005 | Valoració: 10

    Imatges i sabors tan difícils de recrear i tan perturbadores que ens mostren allò que perdem i el que ens cal. Felicitats!

  • Petrificat[Ofensiu]
    OhCapità | 24-01-2005 | Valoració: 10

    i dolçament alliberat de la cèrrega feixuga del dia a dia. Gràcies.

    Com diu el meu Amic Capdelín, ets la Pintora de la Poesía. Els vostres poemes són relats de la imatge d'un quadre.M'adono, llegint-vos, un cop més que n'he d'aprendre molt i molt.

    Una reverència.

  • poetessa?... PINTORA?!!![Ofensiu]
    Capdelin | 24-01-2005 | Valoració: 10

    ja t´he dit altres vegades (crec?!) que ets la PINTORA de la POESIA... el teu poema és un quadre... mentre llegeixes, et vas imaginant l´escena, el paisatge, els colors... amb pinzellades mestres, per no distreure l´instant, el nucli, l´essència... tu, ell, el mar, el vi, el cafè, el bes... tots queden protagonistes principals, ningú fa ombra a ningú... i la tela... es cobreix d´or en la subhasta poètica...
    fenomenal... artista! amb aquests pinzells màgics que tens... aviat no necessitaràs paraules...
    petons i una abraçada, després del cafetó...

  • vi i cafe[Ofensiu]
    Ainoa | 24-01-2005

    Magrada la poesia, molt, però sempre he estat incapaç de escriure'n. Trobo que t'en surts bastant bé, i tractes temes varis fent ús d'ella. Et felicito, jo sóc incapaç.

  • un dolç record...[Ofensiu]
    ROSASP | 23-01-2005 | Valoració: 10

    És preciós; transmet molta serenitat i l'enyor és dolç i sense mal regust de boca.
    Els moments especials que convius amb una persona, no s'acaben d'esborrar mai. Amb la retrobada reviuen intensament però amb calma i el comiat deixa aquella sensació que fa sospirar produndament.
    A fora la tarda assolellada amb raigs de salobre, recorda que tot va endevant i que els records i les vivències viuràn en un raconet del teu cor.
    Una descripció fantàstica i serena, felicitats!
    Una abraçada molt forta, bonica!

  • Què bonic![Ofensiu]
    BARBABLAVA | 23-01-2005 | Valoració: 10

    M'ha agradat, i m'ha recordat un altre poema teu que ja et vaig comentar al seu dia, per la serenor que impregna els dos poemes. A l'altre parlaves dels records bells que et van quedar, ara parles dels records que es fan realitat per uns instants i que tornen a desaparèixer, quedant novament, bells i intactes a la memòria. Tot i el salobre de les teves llàgrimes...

  • Un bell poema[Ofensiu]
    brumari | 22-01-2005 | Valoració: 10

    El record, la retrobada, el nou comiat... Tot amb imatges suggerents i mesurades.

    Al final, la tarda assolellada, encara que "amb rajos de salobre", és la garantia de que la vida segueix.

    Un bell poema.

    Brumari

Valoració mitja: 9.75