Bohèmia

Un relat de: Judith Malina

Mentre sortia de casa , no sabia ni què feia. Sabia on anava i què pretenia , però , de fet , no tenia molt clar per què ho estava fent , és a dir , què era el que m'empenyia a fer-ho. Volia veure aquella imatge , volia sentir el que era , i ho volia ja.
Intentava no fer soroll , però entre ampolles buides de vodka i whisky , enmig de la foscor , i amb el cap donant-me voltes , no sabia ben bé per on em movia. L'habitació estava desendreçada , el paquet de Marlboro buit sobre la tauleta de nit , dos llibrets de paper de fumar i una bosseta on feia unes hores encara hi havia una bona herba...
Pam! , vaig tombar dos gots de cop. Vaig esperar un instant. A casa no es movia res. Podia continuar.
Havia tingut una idea genial. I necessitava anar-m'en , amb la poca roba neta que havia trobat , un llapis i un paper , cap a un lloc màgic on pogués escriure el que se m'acabava d'acudir.
No vaig pagar ni el tren ni el metro. Vaig colar-me darrere d'una dona gran , una padrina molt eixerida que s'havia llevat d'hora per anar a veure el seu gendre a l'hospital , pobre , que estava operat d'apendicitis i la seva dona no es podia quedar amb ell perquè havia de fitxar a la fàbrica a les sis del matí...
Em va acompanyar tot el trajecte. No vaig entendre gaire el que m'havia dit , però vaig imaginar que havia notat que no estava per escoltar-me les seves històries , jo. Tenia la meva pròpia història dins el cap i no podia permetre'm escoltar-ne d'altres que em desconcentréssin.
Per fi vaig arribar... i em vaig asseure tranquil·lament sota l'arbre. Vaig deixar passar uns minuts abans de començar , mentre contemplava els primers raigs de sol , que espiaven entre les fulles dels arbres , tímids , darrere de la línia de l'horitzó. I , de cop , una mena de vent suau em va empényer el braç cap al llapis i vaig començar a escriure , amb una cal·ligrafia força inintel·ligible...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Judith Malina

Judith Malina

6 Relats

10 Comentaris

6240 Lectures

Valoració de l'autor: 8.86

Biografia:
LA TRISTA VIDA D'UNA DONA...

El primer que aprèn
és que no és un home
i tard o d'hora
el ser dona
es torna una càrrega...