Blancaneus (regal per la Tiamat).

Un relat de: Shu Hua

Aquest és el meu regal per la Tiamat. Un relat que forma part de la meva novel.la curta. Té sentit per sí sol, però us en faig cinc cèntims. És l'hora d'anar a dormir. Ha sigut un dia llarg i una mica anguniós: a la filla li ha vingut la regla. La mare, ara que ja està calmada, li vol explicar de què va amb un exemple. Tria el conte que tantes vegades li ha explicat abans, però en fa una versió diferent. La Blancaneus. I no m'he inventat res, és una teoria que he recollit del llibre: "Luna Roja", de Miranda Gray.
La filla ja és al llit i la mare,asseguda al seu costat, comença:

Si n'era una vegada una reina que tingué un desig: engendrar una filla de pell blanca com la lluna, de cabells negres com la nit i de llavis vermells com la sang. Llàstima que tot just tingués el temps necessari per coneixèr-la ja que, un cop nascuda la nena, sa mare se'n va anar. Arribada Blancaneus a l'edat adolescent, la segona dona de son pare la volgué matar fent-la menjar una poma enverinada, una poma vermella. No es morí, per això, sinó que s'adormí d'un son que no despertà sinó en fer cap un príncep desitjable que la besà en els llavis.

-Molt ressumit, però és el conte, sí.
-Ja veig que no t'agrada tant, explicat així, però és que ara te'n vull fer una altra versió.
-Dispara!

Antigament hi havia uns colors per designar la menstruació, saps quin són? Doncs els tres que la reina va triar per sa filla: blanc, negre i vermell. Simbol.litzen la fase pre-ovulatòria, post-ovulatòria i el sagnat en si. Aquesta versió del conte diu que la marastra no mata la Blancaneus, sinó que li ensenya com va, això de la menstruació. Amb la poma vermella, a qui mata és a la nena, que es desperta en joveneta cíclica. Inclòs ajunten la mare i la marastra en una sola dona, diuen que la mare és la dona menstrual, que es mor i reneix en la marastra o dona menopàusica.

-Quina mania de dir que es mor i reneix i es torna a morir! No poden dir que canvia i prou?
-Dona, pensa que això és una llegenda que ha perdurat durant molts mil.lenis, ve de quan la terra era un matriarcat.
-De debò?
-I tant! És una història que ha esdevingut conte, amagant-ne la simbologia menstrual, per causa del poder que aporta.
-L'energia menstrual? La regla? Poder? Mira, mama, deixeu-m'ho corre, que avui estàs cansada, val?
-Nena, que no m'ho invento, que aquestes coses hi ha gent que les ha estudiades. Escolta'm.
-Va, dispara.

El cicle menstrual aporta a la dona unes energies diferents segons la fase en què es trobi. Si la dona les sap entendre i aprofitar, tindrà molta més salut i saviesa. A partir d'ara, si t'hi fixes bé, potser te n'adonaràs que estàs més cansada quan tens la regla o t'ha de venir.

-Mira aquesta! Perquè em trobo malament!
-No és necesari, senyoreta.
-Ah, no? - respongué amb sarcasme-. I per què em fa mal la panxa, eh?
-Una mica de dolor és normal, però no tots els dies ni a tot hora. Creu-me.
-Val, val, si tu ho dius...

I que tens més ganes d'estar sola i pensar, o meditar. Pots somiar més o tenir premonicions, i estaràs més receptiva que mai. Quan acabis el sagnat, a poc a poc aniràs recuperant forces i et sentiràs més bé que mai, amb més ganes de fer coses i plans i de moure't, fins que arribi l'ovul.lació, que serà el moment culminant d'aquest frenesí.

-D'aixòs, quan creixis una mica més, en tornarem a parlar, d'aquest moment.
-Què vols dir?
-Quan tinguis nòvio i s'apropi el dia de l'ovulació, em sembla que tu mateixa ho entendràs.
-Tinc ganes de tenir nòvio.
-Cada cosa al seu temps, senyoreta, cada cosa al seu temps.
-I si li dic al Tomeu?
-A mi no em sembla pas malament, però espera't una mica, val?
-Fins la setmana que ve?
-Com a mínim. Però vull que em prometis una cosa.
-Ai, ai, ai!
-Que no, dona. Veuràs: quan tinguis nòvio, o abans o quan sigui, vull que em tinguis confiança, d'acord?
-Mama, que et poses tendra.
-No és això. Em refereixo a...
-... a fer l'amor.
-Nena!
-Mama, que tinc tretze anys!
-Bé, doncs sí. Jo no et renyaré mai ni et diré que deixis de fer res, però vull que m'ho diguis, val?
-Val. Escolta, mama, diu la Bet que la primera vegada que les noies fan l'amor es queden embarassades.
-Bestieses! No té per què. I menys a tu perquè, molt abans de la primera vegada que facis l'amor, jo t'hauré explicat tot el que et cal saber per evitar-ho.
-Guai.

Ai! Això m'està resultant més difícil que no em pensava! Però bé li haig de dir, no? Si no és que vulgui ser àvia abans d'hora. Això del dia de l'ovulació, ja ho notarà, ja, es posarà com una moto, el que és jo... ai! I aquí, més sola que la una, amb un marit en paradero desconocido i vaig i acomiado l'Eduard, com si anés sobrada! El meu primer nòvio... Umm! Recordo que a l'endemà m'havia de venir la regla, data segura, segons ma cosina, per fer l'amor sense problemes. I amb ganes, que també és una ocasió en què les hormones van descontrolades! Tot això, millor no li explico, ja ho descubrirà ella.

Passat aquest dia clímax...

-Què bé que parles, mama.
-Gràcies.

... començarà una etapa més reposada, no estaràs tan nerviosa i tindràs més temps per rumiar i dur a la fi el que t'has proposat. Fins que tornis a sagnar i comenci el cicle un altre cop.

-I tot això ho explica al conte de la Blancaneus, aquella dels set nans?
-En la versió original, sí.
-Ho dius pel vermell?
-Sempre, en aquests contes, la noieta serà adol.lescent i tindrà alguna cosa vermella. Fixa-t'hi.
-La Caputxeta Vermella?
- Per exemple.
-Umm! Interessant. No és tan rotllo com em pensava.
-Me n'alegro.

Comentaris

  • Blancaneus[Ofensiu]
    George Brown | 01-06-2005

    Carai, carai... no puc imaginar que em passarà pel cap cada cop que mengi una poma vermella...

    Bonica rondalla, o millor dit, diàleg mare-filla, tan de bo fos tan simple aquest tipus de comunicació, i tan de bo les filles (i fills) fossin tan receptius, tan de bo.

    Mai havia pensat en el conte de la Blancaneus d'aquest manera i de cap altre conte... suposo que com tinc la ment força simple, per mi sempre havien estat contes infantil i així m'agradaven... però ara hi pensaré.

    m'ha agradat molt el llenguatge que has utilitzat per explicar la menstruació, i amb la naturalitat que ho has fet, felicitats.

    una abraçada,
    Jordi.

  • El més bo[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 24-04-2005 | Valoració: 10

    Torno a repetir per enèsima vegada que ets una rondellaire però amb sentit de l'humor, lúdic, didàctic i amb tendresa.

    Les simbologies dels contes són molt importants i tu les uses sovint en els teus relats amb un àmbit didàctic.

    Els contes medievals tenien segons qui els difonia i a qui anaven dirigits una funció de difusió d'ideologia, publicitaris o de protesta i crítica social als estaments.

    D'un mateix conte hi ha tantes versions com necessitats i funcions un li vol trobar.

    El clergat solia usar-los per difondre ideologies cristianes i sobre tot moralitzants. Els estaments per difondre el ordre establert. Per altra banda servien per tots plegats per com a gazeta... les noticies de les vuit a traves del conte tal o pasqual. I sobre tot els contes tradicionals populars, orals... que eren crítics amb els estaments i avisaven dels malpasos del poderosos. Per exemple una de les versions més contundents de la capuxeta es la popular... la que esta fent saber a les jovenetes que el Senyor de les terres té el dret a pernada de totes les joves abans de casar-se de la seva contrada que li siguin vassalls. I que si hom vol escapar del llop... cal tenir en compte el que la llei li permet al poderós.

    Que m'ha agradat molt, que de nou uses molt bé els registres lingüístics i fas un excel.lent anàlisi de les rondalles medievals...




  • psicoanalis[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 21-10-2004 | Valoració: 10

    M'agrada veure en aquesta web referencies als contes populars, els seus simbolismes, els signes, i els significats. Certament el conte és una analisis o mes aviat dit una psicoanalisis del conte de la blancaneus.
    així mateis el conte dels tres porquets es la narració d'un sol porquet en l'etapa evolutiva d'infant, adolescent i adult, que es quan pensa, i vol construir la casa amb pedra.
    Us recomano el llibre El psicoanalisis de los cuentos de hadas. No té desperdici.
    Gracie shuhua per encetar aquest tema. Una abraçada.

  • kin sermó més instructiu, tu[Ofensiu]
    FRAN's | 09-10-2004 | Valoració: 9

    he trobat molt curiósa aquesta nova versió (bé, nova per mi) del clàssic conte de blancaneus. és, també, curiós que no sé en quin llibre vaig llegir (em sembla que el del codi da Vinci) que el conte de la blancaneus tenia un rerefons que representava el poder de la religió cristiana sobre el poble o alguna cosa per l'estil...


    bé, espero que el regal sigui del gust de la regalada (que segur que ho serà).


    FRAN's

  • això sí que és una sorpresa![Ofensiu]
    Tiamat | 09-10-2004

    i jo que vaig aprendre què era la regla amb un llibret que regalaven els d'Ausonia pels instituts..
    jo havia llegit que el conte de la caputxeta vermella era perquè els nens aprenguessin a sentir respecte cap a les persones grans, i creia que la blancaneus tenia alguna cosa a veure amb la poma prohibida del paradís, però m'has fet canviar de parer!

    Una abraçada

    Tiamat


    (Capjo, tu no em coneixes, jo a tu tampoc, però ara t'aniré a llegir alguna cosa)

  • La Blancanues de la Shusua[Ofensiu]
    Capjo | 09-10-2004 | Valoració: 6

    Felicitats Shusua pel conte i (Felicitats Tiamat
    a qui no tinc el plaer de coneixer, encara)
    Tal com anava llegint el conte Shusua pensava amb tu, en el dia encara llunyà en que en la realitat hauràs de tenir aquesta conversa o una de molt similar amb la teva filla.
    A tu t'ha passat el mateix quan l'escribies?
    Però encara falten molts anys. Aprofital's.
    Petonets!!
    Capjo

  • La Blancanues de la Shusua[Ofensiu]
    Capjo | 09-10-2004 | Valoració: 6

    Felicitats Shusua pel conte i (Felicitats Tiamat
    a qui no tinc el plaer de coneixer, encara)
    Tal com anava llegint el conte Shusua pensava amb tu, en el dia encara llunyà en que en la realitat hauràs de tenir aquesta conversa o una de molt similar amb la teva filla.
    A tu t'ha passat el mateix quan l'escribies?
    Però encara falten molts anys. Aprofital's.
    Petonets!!
    Capjo

  • JAJAJAJA[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 09-10-2004 | Valoració: 10

    No l'ha vist encara la Tiamat? Segur que li encanta aquesta versió original de la Blancaneus. Això em suggereix... que potser algun dia podria escriure la versió original del Pinotxo, jejeje
    Pel que fa a l'obsequi, he de reconèixer que m'has vençut. A mi, amb la meva tan... "original" manera de fer regals, no se'm va acudir altra cosa que regalar-li'n un que ja tenia escrit. Vinga, shuhua, una abraçada i fins aviat (espero!)

    Vicenç

  • jejejej! [Ofensiu]
    AnNna | 09-10-2004 | Valoració: 8

    eStà bë! caNvia Na miKa, pRo bueNU!! peToNs!

Valoració mitja: 8.43

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

403 Comentaris

104852 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.