Bessons, no iguals!

Un relat de: FolletTrapella

- Mira, són ben bé iguals! -va dir una senyora quan els va veure.
L'Anna i el Pau se la van mirar, van girar-se l'un cap a l'altre i van fer cara de 'aquesta senyora no té ulls a la cara!'. I, amb un somriure, s'hi van acostar.
- Tinc dues mans -va dir l'Anna.
- I jo també -va dir el Pau. - I dos peus -va afegir, assenyalant-se'ls.
- I jo també -va fer l'Anna. - I dos ulls, i dues orelles i una boca i un nas!
- I jo també -va seguir el Pau. - Però l'Anna és una miqueta més alta.
- Sí -, va fer l'Anna. - I el Pau una mica més ros.
El Pau va acostar el seu cap al de l'Anna per que la senyora pogués veure que tenien el cabell diferent.
- A l'Anna li agrada jugar amb nines -va dir.
- I al Pau amb cotxes -va continuar l'Anna.
- A tots dos ens agrada anar a l'escola, al zoo i a la platja -van dir alhora.
Van mirar-se i van continuar dient:
- Però a cap dels dos ens agrada que ens renyin o que diguin que som iguals.
Van girar-se i van deixar la pobra senyora bocabadada, pensant que mai més no tornaria a fer un comentari com aquell.
I és que l'Anna i el Pau són bessons i ja estan cansats de que tothom es pensi que són com una personeta dividida en dos trossos. Hi ha qui pensa que amb un sol regal per a tots dos el dia del seu aniversari ja en tenen prou. Hi ha també qui pensa que sempre han de fer les coses de la mateixa manera. Fins i tot hi ha qui pensa que han de ser igual d'alts i han de pesar el mateix i se sorprenen quan no és així.
De vegades sembla que algunes persones vulguin jugar a 'Busca les vuit diferències' quan
els veuen. I sort que tenen que són nen i nena. Imagineu-vos com seria si fossin dues nenes o dos nens!

Comentaris

  • transparència.[Ofensiu]
    manel | 29-11-2007


    hola,
    acabo de llegir el teu repte del port vell i m'ha agradat. Et diré més, és el que m'ha agradat més de tots, i com que no et coneixia t'he vingut a llegir alguns textos.
    M'agrada la teva prosa transparent. Aconsegueixes que el lector es fiqui dins l'història sense adonar-se'n que està llegint, i això no és gens fàcil.
    De vegades pot semblar que no estigui treballada, però és tot el contrari, aquesta aparent senzillesa està meditada i buscada, evitant el llenguatge carragós, les floritures.(bé, ara parlo per mi, tampoc sé com escrius).

    per cert, en un text anterior, "Adéu", dius que fas referència a una pel.lícula. Tom? Vera? no la veig.

    salut!
    manel

l´Autor

Foto de perfil de FolletTrapella

FolletTrapella

17 Relats

21 Comentaris

17058 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Mai no deixis de somniar, perquè somniar és el principi d'un somni fet realitat.