Bellesa etèria

Un relat de: Xantalam

Una dolça calidesa m'embolcalla
endinsada al llit, acotxada per plomes
La llum d'un dia novell s'esmicola
per les escletxes del finestral clos
El brunzit somort d'un cotxe que matina
esquinça l'aire gèlid del carrer, encara despoblat

Dormisquejo, suro
entre l'estat de vigília i son.
Sento ara la teva veu esmortida
paraules domèstiques, quotidianes
envoltades de riures infantils, diàfans

Vull capturar l'instant fugisser
la bellesa etèria de la felicitat.
Just quan crec que l'he atrapat
s'esmuny com un peix
entre les meves mans

Comentaris

  • Ara sí.... ha costat[Ofensiu]
    llamp! | 26-06-2008 | Valoració: 10

    Ara sí.... ha costat

  • Em deixava la valoració (n+)[Ofensiu]
    llamp! | 26-06-2008

    Em deixava la valoració (n+)

  • Bonic poema[Ofensiu]
    llamp! | 26-06-2008

    "Vull capturar l'instant fugisser
    la bellesa etèria de la felicitat."

    Sí, crec que la bellesa és etèria i té molt a veure amb la felicitat. També és cert que tot sovint la felicitat i la bellesa són fugisseres. Quan ens assembla que la tenim, ja no hi és, però hem gaudit de percebre-la.

    Bonic poema, gens trafegós.

    Novament, records del llampec!

  • Ens movem[Ofensiu]
    joanalvol | 23-06-2008

    entre l'intel·lecte i el cor, la raó i l'ànima, i allò que sentim no ho podem fixar en cap lloc ja que la ment se sent apressada, inquieta. La bellesa etèria d'un moment, que podria estendre's, roman com un punt estàtic, sense dimensió, a l'aguait d'un nou impuls de l'amor amb l'intent de fer eterna cada partícula de felicitat que tan aviat ve, com s'esvaeix.

    M'agrada com expresses, en els versos, la delicadesa
    Joanalvol

  • Bon retrat de la realitat![Ofensiu]
    llacuna | 18-06-2008 | Valoració: 9

    En general em puc imaginar tot el que expliques als teus textos, me'n puc fer una imatge! Crec que ho descrius molt acuradament!
    Enhorabona!

    Llacuna

  • Breu elegància[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-06-2008 | Valoració: 10

    Vinc fins el teu espai i començo pel final, pel darrer poema publicat, que m'ha agradat especialment per un parell de raons: perquè expressa i commou, que ja de per sí són arguments més que suficients, i també perquè em permet sentir-te propera, a partir de la coincidència.
    A què em refereixo? A una certa sincronia entre la teva i la meva mirada: Abracadabra!. Així, puc sentir que et conec una mica més... Per cert, va ser un plaer saludar-te personalment a Premià!

    Tornaré a llegir-te, segur: la sensibilitat que manifesten els versos afavoreix l'apropament.

    T'envio una abraçada dolça i càlida,
    Unaquimera

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140823 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic