Batecs

Un relat de: AVERROIS

L'any 2.030 ja no hi havia més petroli, els hidrocarburs s'havien acabat. Per tot el món feien prospeccions per veure si en podien trobar. En una prospecció de L'Africa a una profunditat de 600 metres van ensopegar amb alguna cosa. Els tubs van sortir disparats per la pressió i un líquid obscur va enlairar-se per caure com gotes de pluja sobre els treballadors que estaven al voltant. Al tocar-lo van notar que no era petroli, esparverats van veure que era sang.
La Terra és moria, per fi havien trobat el seu cor.

Comentaris

  • Remou la consciència[Ofensiu]
    Frèdia | 21-11-2006

    Hi ha una dita popular -sempre l'he sentida en castellà- que diu: "Lo bueno si breve, dos veces bueno". Aquesta dita li escau perfectament al teu relat. No necessites massa paraules per remoure la consciència, i això és tot un encert. Et felicito!

  • Melcior | 16-11-2006 | Valoració: 10

    que amb aquest relat ,has fotut el dit ben bé a la
    nafra.
    Endavant i força.

  • Unaquimera | 29-10-2006

    Un cop fort, directe a ... al cor, és clar.
    Un relat breu, però colpidor.
    Demostres que no cal grans parrafades per destacar el fet, no per conegut menys esfereïdor.
    De vegades, la brevetat fa destacar la gravetat, com en aquest cas.

    Què més es pot dir al respecte que no hagi estat dit ja? El que fa falta és escoltar-ho, i actuar. I no esperar més...

    Aprofito per enviar-te una abraçada donada de tot cor, espero que t'arribi en perfectes condicions,
    Unaquimera

  • otamda | 15-10-2006

    És molt bonica aquesta idea de que la terra no és un simple planeta, sinó un ésser viu. L'organisme més complex de l'univers que coneixem, i del cual podem considerar-nos-en cel·lules.

  • Maria Pilar Palau Bertran | 15-10-2006 | Valoració: 10

    Apreciat amic, gràcies pel teu comentari, ho saps fer curt, precís i concret.
    M'ha agradat molt el que m'has dit: "el llibre millor de l'any" ... quin honor! Tant de bo que sigui veritat.
    El llibre ja el tinc acabat, estic esperant per enviar-li al corrector i després a la impremta.
    No et comento res en concret però t'ho comento tot en general, ets un gran escriptor, tot ho saps fer, la prosa i la poesia (la poesia superior).
    Averrois una abraçada molt forta de la teva amiga Maria Pilar.

l´Autor

Foto de perfil de AVERROIS

AVERROIS

405 Relats

932 Comentaris

370424 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Vaig néixer a Manresa un fred Gener de fa uns quants anys i com va escriure el poeta:

Tots els records plegats
són una gota d'aigua
dins una mar immensa.
I el violí que no se sent
deu plorar alguna mort
que jo no sé.

Què la vida us sigui lleu!