Autobiografia d'un gos, III

Un relat de: Dorian

III

Era un nen gras -fort hagués dit la seva mare-, vestit ridículament, amb uns pantalonets curts de color verd que deixaven veure les seves cames com petits troncs, un gorret a ratlles vermelles, una camisa del mateix color tensada per el greix i un anorac blau amb dibuixets . La seva cara desbordava...obesitat -la seva mare hagués preferit felicitat- Jo em trobava a l'acabament del bosc, visible taca blanca i peluda entre el verd dels matolls. El nen, que reia i reia i em senyalava amb el seu dit inflat, mirava a la conductora del vehicle: la seva mare. La senyora, amb un somriure de pur èxtasi contemplava al seu àngel sobrealimentat disposada a complaure'l un cop més. Era una dona altiva -excepte amb el seu petit Cal·lígula-, amb dos grans arracades blanques que penjaven de les orelles com boles de neu, un nas romà immens i un rostre estranyament artificial. Amb les mans al volant del cotxe -que vaig descobrir a posteriori que s'anomenava tot terreny (tot i que només era emprat, en la majoria d'ocasions, per a portar a l'angelet a l'escola i a fer compres i que, per tant, impedia que demostres ser un tot terreny)- assentia al seu fill. Jo en aquells moments em trobava en un estat d'estupor, la carretera semblava tenir un efecte hipnòtic amb mi i no em vaig adonar bé del que realment va succeir i, d'altra banda, per rés del món hauria tornat a endinsar-me en aquell bosc horrible. Així, aquell nan gegant, després de riure per haver-me descobert allà, tant feble, com un peluix, havia inquirit a la seva marona per dur-me amb ells al seu palau. Ella, com no podia ser d'altre forma, va aturar d'immediat el vehicle i es va aplanar als desitjos del seu petit dèspota. Aquest ja s'apropava a mi i jo, que fins ara no havia estat gaire conscient d'aquell fenomen apropant-se'm -qui sap si potser m'hauria aventurat a creuar la carretera- i en un horrorós moment em vaig veure entre la terrible abraçada d'aquell cadell humà, que m'estrenyia, m'estirava dels cabells i em deia coses tot rient "Que bufó el pobre gosset!! Mare, mare!! Mira!! Es meu!! Meu!!" Ja em trobava a l'interior del vehicle i mirava, entre els corpulents bracets que em fèiem de presó, amb ulls plorosos, a la conductora que ni tant sols va dirigir la seva vista cap amí, essent els seus ulls únicament pendents de la carassa vermellenca que fruïa amb la seva nova joguina. Oh lector!! Novament l'Home, que en la meva establia creia un company, es tornava en Dimoni als meus ulls! Durant tot el trajecte al palau el nen em duia en braços i m'acariciava de forma absolutament desagradable, gairebé estirant-me dels cabells -es una costum humana acariciar als animals com a signe d'afecte, creient que aquest sempre estan entusiasmats de rebre la suau mà: doncs bé lector, proba a acariciar al forner, a la fruitera, a la peixatera o al teu veí, no renego d'una mà tendre i amiga, però si d'una mà indiferent o de la mà d'aquell nen- No vaig gosar grunyir i, per sorpresa meva, per el meu estat de desgast físic, vaig acabar dormint-me al vell mig d'aquella tortura. No recordo el temps que romanguí adormit, en la dolça inconsciència, però sí recordo el despertar. Per desgracia meva i com esdevindria norma, els meus despertars no estaven destinats a produir-me plaer per un temps. Era a un terra pelut -una catifa-, certament còmode, i al cel, com si fos una presencia -en realitat era al pis superior- escoltava aquella rialla, aquell riure infantil del dia anterior, entre el xipolleig de l'aigua. Donant unes passes sobre la suau catifa que m'acariciava podia contemplar aquell salo immens, ple d'objectes estranys per a mi que després foren anomenats: un gran sofà de tres peces front una immensa televisió, a banda i banda prestatgeries plenes de llibres gruixuts i, darrere de la tele unes finestres que donaven al gran jardí particular dels meus captors. Les rialles del monstre disminuïen -potser la seva mare l'ensabonava- i jo mirava amb ulls plorosos la gespa del jardí: la meva llibertat. A totes aquestes noves impressions s'hi va afegir la meva primera relació animal fora de l'establia d'Estevet. Un figura negre va aparèixer a una banda de la catifa i, contemplant-me amb un somriure d'altivesa -que posteriorment identificaria amb la mare del nas gran- des dels seus ulls grocs em va dir "Així que el greixos príncep s'ha encapritxat de tu..." Fins ara la seva posició, amb les cames del davant estirades i les posteriors flexionades i la cua envoltant-lo, l'hi conferien als meus ulls una qualitat d'estàtua així que em va sorprendre quan va començar a caminar per la catifa, creuant-la en la meva direcció i ensumant amb un deix de fastig "Estàs certament en un estat lamentable, gosset" Vaig aventurar la pregunta sobre a Què i a Qui estava parlant. "Oh! Entenc! No ets un rodamón... T'han tret de casa o quelcom per l'estil: Soc el que ells en diuen un gat. Segons ells, també, ara mateix tindries que desitjar mossegar-me com a enemics mortals que som però es una mera faula." Després de mirar-me, caragolejant al meu voltant sense fer soroll, amb pas delicat, digué "Et compadeixo" A la meva pregunta del perquè de la seva compassió va respondre, aturant-se i tornant a adoptar la posició d'estàtua "Jo estic protegit de l'influencia del nen, no soc un capritx d'ell, sinó de la seva mare, i ella..." Va romandre en silenci, mirant-me amb aquells ulls que no parpellejaven i finalment va dir "Ella...es més delicada amb les seves joguines..." En poca estona vaig entendre el veritable significat d'aquelles paraules: el nen, encara en la banyera -plena de joguines de tota mena- va ordenar a la seva mare que em portes davant la seva presencia, i que, estant tant "brutot el gosset", el més correcte era introduir-me a l'aigua amb ell. Recordo poques experiències tant desagradables. La mare, seguint ordres del seu príncep em va dur al pis de dalt, al bany, i em va deixar en braços del capritxos dimoni. Primer em va submergir amb força, creient-me ja que no respiraria més i irritat per el sabó als ulls que no em deixaven veure, em va treure de cop. En cap moment la mare va insinuar la poca higiènica pràctica del seu fill i la crueltat i es limitava a contemplar amb un somriure. El nen em refregava amb les seves manotes, amb una esponja, i quan em considerava prou net em ficava -inclòs el cap- a l'aigua. Després d'una estona va semblar avorrir-se de mi dient "El gosset no riu" i em va llençar amb violència a fora i va tornar a les seves joguines de plàstic. La mare, amb indiferència i probablement perquè no taques la casa, em va assecar amb una tovallola i em va tornar a deixar al saló on el gat negre dormia fet una bola. En deixar-me, l'orella de l'animal es va moure, va obrir un ull i, veient el meu estat de terror em semblà que es va compadir. Les seves paraules ho confirmaren "Escolta...ara sortirà de la banyera i qui sap si tornarà a voler jugar amb tu...-en aquest punt va estirar tot el seu cos- Maleït nen... M'has donat llàstima, segueix-me" Atemorit el vaig seguir fora de la catifa fins al que era la cuina i va indicar una porta, amb una petita trapa a la part inferior. "Marxa, ella em deixa lliure...Ella em tracta bé, però el nen...per sort no gossa apropar-se a amí..." El soroll de la grotesca i irritant rialleta va tornar. "Corre!! Fuig!!" Novament, vaig fugir. En girar-me, abans de que la trapa baixes, vaig divisar la figura de l'estàtua negre que es llepava.

Comentaris

  • faules[Ofensiu]
    Onofre | 27-01-2016 | Valoració: 10

    Per cert, sabieu que s'acaben de publicar per primer cop la re-interpretació de les faules de Fedre rimades en català?
    ISBN 978-84-94483-92-9
    a
    www.arolaeditors. com

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

138926 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest