Autobiografia 35

Un relat de: llamp!

Neixo a Vic a la primavera de l'any 1973. Visc a Centelles (Osona) des de la meva infància. Sóc fill d'industrial tèxtil català, ara jubilat i mestressa de casa d'origen andalús. Tinc una germana més gran que jo, ajuntada, i, tinc una neboda. Per tant, sóc txarnego, que és una forma vulgar de dir que ets meitat fill de Catalunya, meitat d'Espanya. És que hi ha algú perfecte?!?!?!

He estudiat Batxillerat i FP2 Administratiu.

He estudiat a Londres, he viatjat al BeNeLuX i també a Berlin (on hi tinc família). Crec que viatjar és una bona escola.

Entre els 18 i els 35 anys (17 anys, la meitat de la meva vida) he treballat per unes 23 ?!?! empreses distintes, sense trobar mai l'estabilitat desitjada. Bo i sabent que, entre feines i feines, he malgastat moltes temporades a l'atur i he arribat a fer 4 cursos de formació ocupacional subvencionats per la Generalitat. De què serveixen?

Durant el 'servei militar' vaig rebre fort. Ho recordo com l'experiència més negativa mai viscuda per mi i indesitjable per tothom.

No és estrany doncs, que la meva Salut Mental hagi quedat tocada. Als 21 anys vaig ser diagnosticat amb esquizofrènia paranoide crònica, una malaltia mental molt complexa i sense curació. La meva família em recolza molt.

Col·laboro des del 1998 amb l'AFMMO (Associació de Familiars de Malalts Mentals d'Osona), el secretari de la qual és el meu pare. Per a ells he creat: bases de dades, formularis d'etiquetes, circulars, cartes, etc. Tot sigui per a una causa comuna: Millorar la qualitat de vida dels malalts i les seves famílies, ja de per sí, molt desafavorides.

Em vaig casar l'any 2004, quan vaig marxar a viure al Penedès amb la meva dona, que vaig conèixer en un xat l'any 2001, quan tot això d'Internet estava molt verd.

Des de del 2007 torno a viure a Centelles, el poble que estimo i torno a vincular-me a l'AFMMO.

Als 35 anys se'm va concedir la 'Invalidesa Absoluta', ara sóc pensionista, ja tocava!

Vaig descobrir la música amb U2 i "With or without you" ("Amb o sense tu"), pels volts del 1986 quan un amor platònic em va fer apartar de la realitat. Escolto música comercial, crec que és un gran invent: música pop (p.ex: Michael Jackson), rock (p.ex: REM) i disco (p.ex: Madonna). Sóc fan declarat de "Sau", "els Pets", "Gossos"," Lax'n'busto", etc. A més, sóc seguidor de la corrent minimalista (Wim Mertens, quin pianista!) i quan era un adolescent vaig descobrir la New Age i Olé!

He fet ràdio: programes musicals (a l' extingida Ràdio Centelles) i el programa Radio Nicòsia, fet per malalts mentals, a l'emissora Canal Blau de Vilanova i la Geltrú.

El dibuix, sobretot amb tinta xina, llapis i carbonet a banda d'altres tècniques, m'apassionava de nen.

He guanyat un premi literari, el concurs "Drogues, joves i salut mental" amb dos poemes, tot celebrant el dia mundial de la Salut Mental del 2007, celebrat a Vic.

Tinc moltes coses a dir i a poetitzar. M'encanta la poesia, per sobre de les demés disciplines literàries. No només escriure'n si no també llegir-ne. A R.C. tenim excel·lents autors.

Tinc apunts autobiogràfics guardats a través dels anys, que algun dia m'agradaria publicar com a Memòries.

Actualment em distrec navegant per Internet, potser massa. També curso el 3r Nivell d'Anglès a l'EOI (Escola Oficial d'Idiomes).

Em considero ecologista i d'esquerres. Crec en la sostenibilitat. G_R_E_E_N_P_E_A_C_E diu: "Pensa globalment, actua localment" i "Thank God someone's making waves!", que significa literalment: "Gràcies a Déu que algú fa onades!".

Si em voleu afegir al messenger o em teniu que dir alguna cosa us deixo el meu correu-e: llampec.

No dubteu a escriure'm o a plantejar nous reptes en poesia, qui sap? Potser fem amistat i un cercle d'amics. No ens aniria gens malament.

**********


De moment, faig cas d'algunes frases il·lustres, citacions o màximes com aquestes:

- "Qui calla és amo del seu silenci, qui parla és esclau de les seves paraules".
(Doctor Soler, llicenciat en Filosofia, 1963-)

- "M'encanten els meus errors, no vull rebutjar el plaer d'equivocar-me".
(Grouxo Marx, actor nord-americà, 1890-1977)

- "Només sé que no sé res".
(Sòcrates, filòsof grec, 470-399 aC.)

- "T'estimo sense saber com, ni quan ni on, t'estimo directament sense problemes ni orgull. Així t'estimo perquè no sé estimar d'una altra manera".
(Pablo Neruda, poeta xilè, 1904-1973)

- "Poesia? Què és poesia? Ai, amor! Poesia ets tu...".
(Gustavo Adolfo Bécquer, poeta del Romanticisme, 1836-1870)

- "Lluitar per la pau és com follar per la virginitat".
(Estela, amiga d'un amic)

- "Moltes paraules mai indiquen molta saviesa".
(Tales de Milet, filòsof grec, 640-543 aC.)

- "Que qui sóc jo? Ah, si vostè m'ho pogués dir, li estaria molt agraït."
(Schopenhauer, filòsof alemany, 1788-1860)

- "Busqueu la bellesa... és l'única cosa que mereix la pena en aquest fastigós món".
(Ramón Trecet, Diálogos 3 - Radio 3 - RNE)

**********


* Oscar Wilde (poeta i dramaturg irlandès, 1854-1900) opinava sobre:

* Vida: "Allò que és menys freqüent en aquest món és viure. La majoria de la gent existeix, això és tot".

* Treball: "El treball és el refugi dels que no tenen res per fer".

* Literatura: "No existeixen més que dues regles per escriure: tenir quelcom a dir i dir-ho".

* Art: "Cap gran artista veu les coses com són en realitat; si ho fes, deixaria de ser artista".

**********


Altres cites interessants:

- Vida: "Si no vius com penses acabaràs pensant com vius!".

- Amor: "Estima'm quan menys ho mereixi... perquè serà quan més ho necessiti!!!".

- Errament: "L'única persona que no s'equivoca és la que mai fa res".

- Passat i Futur (en present i gerundi): "La vida només s'entén mirant enrere... però s'ha de viure mirant endavant!".

- Violència: "Aquell que utilitzi la violència com a resposta és que no ha entès la pregunta!".

**********


Un palíndrom:

- "Poc a poc i cop a cop".

**********


Embarbussaments:

- Música: "A mi si que re m'hi fa que faci sol".

- Salvador Dalí: "Una gallina xica, pica, camatorta i ballarica va tenir sis polls xics, pics, camatorts i ballarics. Si la gallina no hagués sigut xica, pica, camatorta i ballarica, els sis polls no haguessin sigut xics, pics, i ballarics".

- Dormir: "Tinc tanta sang que a les cinc tinc son".

- La collita:
"Quan m'ajupia codonys collia
Quan m'aixecava, codonys agafava
De genollons, collia, collia
De genollons, collia, codonys".


- Capital Catalana: "Barcelona és bona si la bossa sona. Però tant si sona com si no sona, Barcelona és bona".

- Pluja: "Ploure? Prou que plou, però pel que plou, plou poc".

- Un de conegut: "El Panxo va dir al Pinxo vols que et punxi amb un punxó?
El Pinxo va dir al Panxo punxem però a la panxa no".


- Déu: "En cap cap hi cap que Déu en deu deu".

**********


FI


Comentaris

  • jeje, no sé si tinc una mica de culpa...[Ofensiu]
    angie | 24-02-2009

    però has penjat la biografia com a relat, després del meu comentari... potser és casual, potser no, tan se val, el cas és que la vida de cadascú és un relat inimitable, apte per intrigar, agradar, odiar, apenar, copiar,...
    Potser no serà la darrera bio que es penja aquí.
    Una abraçada "elèctrica", jeje

    angie

  • Val, molt bé, ja et conec una mica més[Ofensiu]
    Màndalf | 24-02-2009

    Algun dia m'hauré de posar a fer la meva, tant de bo pugui ser tant sincer com tu.
    Sembla que te'n vas sortint dels problemes que la vida t'ha anat posant; és una tramposa, tots ho sabem. Segueix sent valent, és el que cal, i estic segur que tu t'ho manegaràs millor que molts teòricament més sans.

    Frases fetes:
    M'agrada la del Grouxo, està clar. En canvi la del Sócrates, crec que la va dir per quedar bé, en el fons no s'ho creia. Que com ho sé? No sé, només sé que ho sé.
    I la darrera del Trecet no la coneixia, està molt bé.

    Molt bé el recull d'embarbussaments del final, que no ens falti sentit de l'humor, és una bona prendre's les coses. I sentit de l'amor també en tens, oi?

    I ara faré cas del Tales, així que mutis i a la gàbia.

  • Molt curiós[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-02-2009

    i divertit, això de penjar la teva bografia com un relat independent. Però tenint en compte que així la podem llegir millor, ho trobo un encert, i molt distret, amb tots els colors i canvis de lletra que hi poses.
    Una abraçada ben forta llamp de llamp!

    Ferran

  • Dani![Ofensiu]
    F. Arnau | 21-02-2009 | Valoració: 10

    Has tingut molt bona idea en posar la teua biografia com a relat. Una biografia que sempre que l'he llegida m'ha semblat amena i sincera, sobretot després de conèixer-te en les trobades en que hem coincidit. Veig que has tornat a penjar poemes, i a participar als Reptes i al Fòrum.
    Així m'agrada Dani...

    Una forta abraçada!

    Francesc

    PS Ojalà pugués fer com dius al teu poema Status quo inacabat, i enviar-los a tots a pastar fang...