Atzar

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

A l'atzar escric set números: 7, 13, 6, 27, 11, 18 i 2.

Agafo el diccionari, obro una pàgina a l'atzar i escric la paraula que fa set: cornamenta.

Repeteixo l'acció sis vegades més, agafant en cada ocasió la paraula que correspon a la numeració del principi.

D'aquesta manera he recollit les paraules:
- cornamenta
- malaltia
- belluguejar
- ostatge
- llamàntol
- grafit
- velam

Tot seguit, amb aquestes paraules escric aquest relat:

Majestàtic, el galeó partia amb tot el seu velam desplegat, amb rumb desconegut.

Com un llamàntol que ha estat tombat panxa enlaire i no es pot regirar, l'ostatge, presoner d'una terrible malaltia, sentia amb neguit el belluguejar de la tripulació damunt la coberta.

Les ones rompien violentament contra el vaixell i esquitxaven d'escuma blanca la cornamenta del mascaró de proa.

Arribat aquest moment, en Marc agafa un full de paper, afila el llapis de grafit i comença a dibuixar l'escena.

Comentaris

  • molt bonic[Ofensiu]
    lluna_1 | 23-06-2006

    m'ha agradat el que has escrit.

    Ja que fa poc vaig fer un treball sobre poesia, m'agradaria dir a tots aquells que els ha agradat aquesta tècnica, que en el llibre "lliçons de poesia per a nens i nenes inquiets" de Lluis Garcia Montero ens parla de l'atzar com a tècnica per fer poesia.
    També té relació amb altres tècniques que ens presenta Gianni Rodari en el seu llibre més important "Gramàtica de la fantasia, introducció a l'art d'inventar històries".

  • Molt original!![Ofensiu]
    Queca | 28-06-2004

    Hola!! Quina idea més bona!!
    L'he trobat molt original, amb molta imaginació i una bona base!!
    Felicitats per aquestes idees!!

  • Aqui comença l'història[Ofensiu]

    Evidentment "Atzar" és només un assaig experimental i divertit, sense cap més pretensió.

    De fet, si en tingués ganes, que no en tinc, el final del relat podria ser el començament d'una nova història: un dibuixant de còmics que ha d'il·lustrar un guió sobre un ostagte que va en un vaixell, etc.

    Però la vida està plena de històries inacabades.
    Millor dit, la mateixa vida és sempre una història inacabada. I quan acaba, acaba malament.

    I tanmateix, la vida segueix ...

  • Aqui comença l'història[Ofensiu]

    Evidentment "Atzar" és només un assaig experimental i divertit, sense cap més pretensió.

    De fet, si en tingués ganes, que no en tinc, el final del relat podria ser el començament d'una nova història: un dibuixant de còmics que ha d'il·lustrar un guió sobre un ostagte que va en un vaixell, etc.

    Però la vida està plena de històries inacabades.
    Millor dit, la mateixa vida és sempre una història inacabada. I quan acaba, acaba malament.

    I tanmateix, la vida segueix ...

  • el mètode és bo , però on duu ?[Ofensiu]
    Isabel Muntaner | 25-06-2004 | Valoració: 8

    Vinc d' acord que el mètode és bo : l'atzar juga sempre la seua partida . I cal deixar jugar . Atzar és el nom de la flor que hi havia impresa en els daus; els daus , les cartes , el tarot són formes d' arribar a l' inconscient - diguem-ho així- , però què pintava Marc ? per què pintava ? qui era el presoner ? on va aquesta nau que duu una cornamenta com a mascaró de proa ? Quina mar és aquesta ? quin temps ? pirates morescos ? qui més mira l'escena ?

    L' escena és lleugera i aèria . Molt suggerent .

    El que en diem atzar té una raons profundes .

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

192714 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla