Atac histèric sense pre-avís

Un relat de: KARMA

Era una tranquila tarda de divendres a la feina, pensant, mentre rebia i passava trucades, mentre rebia i passava visites, mentre atenia clients descontents, mentre atenia proveïdors atabalats, mentre intentava fer part de la meva feina al despatx...pensava en el cap de setmana que en un parell d'hores arribava. Estressada ment la meva a la hora punta, hora de plegar de traballar, presentar-se a casa per rebre el tècnic del gas, passar per l'esteticient, anar a comprar, recollir la carn encomanada i arribar a casa a tot drap altre vegada per no retrassar la classe de Tai chi dels divendres tarda. 'Hola! ja soc aki!' se sent al menjador, una veu esbufegant, carregada de bosses, sense donar a l'abast intentant tancar la porta amb el peu mentre ell s'espera a la cuina, tranquilament menjant un làctic. 'Nena! ja era hora! però que no t'en dones compte? tornarem a fer tard!!! gggrrr!! no m'agrada fer tard!!!'. Ells se'l mira, deixa les bosses amb una tranquilitat amenaçadora, mira el rellotge, falten deu minuts i en necessitem 15. Ell renega mentre tranquilament es menja el làctic, ella es va encenent...a poc a poc...mentre guarda la compra...esperant un cop de mà per part de l'ànsies que l'està fent perdre la paciència...continúa desembossant la compra...fins que finalment diu: 'un 'hola' quan he entrat ha faltat, no veus com vinc d'estressada? m'ho agafo en calma? o es que potser el problema és que no ajudes en res??? llest! que només saps culpar la resta de tots els teus mals!! podríes obrir una mica els ulls per veure que la gent no fa les coses per irritar-te a tu!!! sinó per necessitat...potser?' ell calla, agafa les claus, surt al carrer i puja al cotxe. Ella se'l mira i amb una parsimònia amenaçant, agafa la maleta, surt al carrer, i puja al cotxe. No han recorregut 500m quan ella li demana a ell que pari, que vol baixar, que n'està farta de ser la criada de ningú, sense respectes ni reconeixements, sense detalls ni comprensió emotiva. 'Que paris el cotxe!!!! he dit!!!! que ganes de tai chi ni una! que jo em quedo aqui!!' ell segueix, ni cas. Passats 10km arriben al destí, ella adverteix que ja pot girar cúa, o que no l'esperi baixar del cotxe. Ell, frustrat, culpa a la dona de tots els seus mals, dona a entendre la poc agraïda que es ella, 'que no veus que si vinc es per tu?' 'com dius? que què? encara t'hauré de donar les gràcies!! no em facis riure home!!' silenciosament ella es va encenent, els ulls li couen. Ell ha donat mitja volta i torna cap a casa, renegant. Ella explota en un atac histèric, obre la porta amb el cotxe en marxa, no pot mes!!!! intenta evitar blasfemiar-lo, i per aquesta raó intenta fugir, de totes totes, fica el primer peu a terra però els 40km/h del vehicle fan que aquest inevitablement l'arrosegui cap a fora. Sense perill de caiguda, ell l'agafa, cridant la seva bogería, ella està arribant al límit, la llàgrima li cau a gota viva, rabiosa, amb els ulls encesos, amb una força descontrolada li aparta els braços, vol surtir, no el vol veure, no el vol veure!!!!! fins que el cor li fa un batec arrítmic, la respiració se li torna aguda i la ment li decau en picat. Esperarà arribar a casa per separar-se de la seva presència. Prendrà una dutxa emocional sota l'aigua i calmarà la seva sed de cridar els seus valors reprimits per una societat fredament masclista. Dilluns comença una nova setmana, i no sap si el primer bon dia serà amb cara de resignació.

Comentaris

  • A ells ja els hi està bé. [Ofensiu]
    Cursiva | 12-11-2005

    però tots els homes haurien de viure sols una temporada. Molts d'ells s'adonen de tot un cop ja no hi ets.
    Et recomano el relat de Gemma34 "T'enyoro" m'he recordat d'ell quan et llegia. T'agradara.

    No deixis d'escriure.

  • Relat molt ben portat...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 20-06-2005

    ...molt ben estructurat, amb un retrat dels personatges excel·lent. Com la vida mateixa, vaja, quan se n'ha anat l'encís i no se sap perquè, de vegades, oi que no?. Et felicito de tot cor. A més, crec que incideix en la visió de la realitat que cal explicar.
    Molt bé, KARMA.

  • El teu es un crit[Ofensiu]
    fill de les ombres | 08-02-2005 | Valoració: 9

    un crit que ressona en el silenci d'una societat massa ensimismada.
    comparteixo el teu punt de vista i m'agrada veure que les dones s'adonen que aquell amb qui sovint comparteixen la vida no les valora com es mereixen. masses vegades he vist dones abaixar el cap, callar i obeir...
    sense caure en la demagogia, m'agrada el teu text, dóna empenta a un sentiment que porteu a dins. no desisteixis de treure'l
    segueix escrivint!

l´Autor

KARMA

1 Relats

3 Comentaris

1807 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor