Arribo tard

Un relat de: Joan G. Pons

Aquest Relat és un cant dolç a la puntualitat.

- Perdò, Joan, has dit "putua-litat" ?
- No... Puntualitat. P-u-n-t-u-a-l-i-t-a-t.

Un cop més, el meu amic el Follet, encetava la xerrameca.

- Joan, la puntualitat no existeix.
- No existeix, si ho lligues a la lògica matemàtica.
- Ja hi som ! Què vols dir ?
Puntualitat no vol dir coincidir amb una hora determinada. Vol dir arribar a l'hora.
- Jo sempre arribo tard...
- Per arribar, cal regalar...
- Què ?
- Temps.
- Però si no tenim temps. I ara tu suggereixes regalar temps !
- Per arribar a l'hora, cal arribar abans.
- Jo arribo després.
- Això no és puntualitat.
- Llavors, per arribar puntualment, cal arribar abans.
- Sí. I si no t'agrada lo del regal... ho canvio per "una bona gestió del temps".
- La gent espera...
- I en aquesta espera també hi ha un regal de temps. Moltes vegades regal neguitós, nerviós. Perquè és un robatori de temps més que un regal de temps.
- Funciona aixì i molta gent ho accepta.
- I segur que també acceptaria les trobades, sense espera, puntuals.
- Sona bonic, però costa...
- Per mi la puntualitat facilita una sana relació humana.
- Potser sí.
- El temps, en certa manera, no és teu ni meu. Hi ha un temps. I cada persona el gestiona. Quan concretes el temps a un temps determinat i hi ha un altre persona o més, implicades, arribar a l'hora és un acte conscient de respecte inter-personal.
- A vegades, sorgeix un factor imprevist... que et fa arribar tard.
- D'acord. Però, hi han menys factors imprevistos, i més una deixadesa vers l'hora pactada. Perquè determinar una hora és un acord, que demana la coherència de la puntualitat.

El Follet ja no hi era. I jo segueixo oferint i rebent regals de puntualitat. I estic content i satisfet.

Comentaris

  • una resposta[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-04-2008

    M'agrada la teva resposta.... de marxo i deixo a la no puntual, plantat...

  • Estic d'acord...[Ofensiu]
    joanalvol | 21-04-2008 | Valoració: 10

    ...que la no puntualitat és una manca de respecte, si és contínua i no justificada. Però no tant per la qüestió de temps, car jo puc marxar i deixar al no puntual plantat.

    Planteges qüestions d'ètica i comportament i això és bo.

    Salutacions
    Joanalvol

  • Estic d'acord...[Ofensiu]
    joanalvol | 21-04-2008 | Valoració: 10

    ...que la no puntualitat és una manca de respecte, si és contínua i no justificada. Però no tant per la qüestió de temps, car jo puc marxar i deixar al no puntual plantat.

    Planteges qüestions d'ètica i comportament i això és bo.

    Salutacions
    Joanalvol

  • opcionar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-04-2008

    Si ets puntual i ho valores, no hauries de cedir...encara que també és una opció el canvi.

    A mi m'agrada molt conjugar i practicar el verb OPCIONAR.

    Gràcies "deomises".

  • Jo també solc ser puntual[Ofensiu]
    deòmises | 21-04-2008 | Valoració: 10

    sense follet, però. Fa dies que em va abaondonar...

    Encara que també m'han abandonat els que em regalaven temps. Potser per això cada cop m'afilio al Club dels Despuntuals (ja sé no és correcte, que seria impuntuals, però...podem oferir regal de paraules noves quan no podem regalar temps?)

    Gràcies, d.

Valoració mitja: 10