ARRELS HUMANES (ARC a la Ràdio - Desembre - Groc - Ciència Ficció)

Un relat de: Galzeran (homefosc)
Després de les grans guerres econòmiques mundials i els seus devastadors efectes sobre la població, que ha minvat fins a uns dos mil milions d’habitants i deixant en el planeta grans extensions deshabitades, ara rebem una visita increïble, i fantàstica, de l’espai exterior. Curiosa coincidència, ja que són comprensius amb els nostres problemes, i no mostren cap tipus de bel•ligerància. El primer dels aparells que han aterrat hem tingut la sort que fos pels voltants de Montserrat. La grandària de la nau és formidable, supera amb escreix els dos estadis. El disseny trenca totes les fantasies imaginades pels humans. Saber què o qui viatja dins, aviat deixarà de ser una incògnita. Com ens afectarà a la nostra societat, és un altre tema a tenir en compte.

En desxifrar aquell escrit, Rhot‘d’Lletram, l’arqueòleg estudiós dels desapareguts “homo sapiens”, se sent estremir tot l’exosquelet. És sabut i acceptat que es varen compartir molts cicles vitals a la Terra amb aquells altres humans, i ja fa uns trenta mil cicles de la seva extinció. Són molts els vincles biològics amb els qui són considerats una raça germana menys evolucionada.

El document ve acompanyat d’una imatge que ell reconeix; una nau de la vella tecnologia dels primers dies del domini estel•lar. Sap que aquest text pot dur a creure o explicar una possible implicació dels avantpassats en fets que podrien ser titllats d’etnocidi. Involuntari potser. També dóna a interpretació que no som nadius d’aquest món, que varem arribar en aquelles naus que venien de l’espai exterior, segons l’escrit.

La nota, i la imatge que l’acompanya, li obre molts interrogants no desitjats al científic estudiós. Sap que els camins de l’evolució no són sempre rectes. Però ignora que les arrels biològiques compartides amb aquells éssers inferiors, són les que li dicten destruir la prova, accidentalment.

Comentaris

  • Magnífic[Ofensiu]
    allan lee | 11-10-2014

    rellegit de nou, i magnífic novament. Una abraçada

    a

  • Molt bé[Ofensiu]
    lliridelavall | 28-12-2013

    Un relat molt bon relatat.

    Bones festes

    Lliri de la Vall

  • Profètic?[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 21-12-2013 | Valoració: 10

    Potser algun dia caurà un meteorit amb deixalles d'ADN amb parentiu humà i ens hàgem de replantejar la història de l'evolució humana i trobar-li un punt de partença en l'espai sideral. Sense anar més lluny, algunes religions com la Cienciologia prediquen que provenim de naus espacials que va dipositar humans al planeta terra.
    Un text molt divertit i ben pinzellat com un quadre ben elaborat.

    Una abraçada, Ferran!

  • Profètic?[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 21-12-2013 | Valoració: 10

    Potser algun dia caurà un meteorit amb deixalles d'ADN amb parentiu humà i ens hàgem de replantejar la història de l'evolució humana i trobar-li un punt de partença en l'espai sideral. Sense anar més lluny, algunes religions com la Cienciologia prediquen que provenim de naus espacials que va dipositar humans al planeta terra.
    Un text molt divertit i ben pinzellat com un quadre ben elaborat.

    Una abraçada, Ferran!

  • Reflexiu[Ofensiu]
    EliesVF | 20-12-2013

    Un bon relat, home fosc.
    Fa reflexionar sobre els nostres orígens donant-li la volta com un mitjó. M'agrada l'enfocament que hi dónes i el seu tractament.
    Una abraçada!

    Elies

  • Qui sap...[Ofensiu]
    AVERROIS | 19-12-2013 | Valoració: 10

    ...si realment dintre de molts anys ens veuran d'aquesta manera. O potser tan sols serem un homínit més en l'escala de restes arqueológiques d'algún museu de ves a saber a on o de quin món.
    Que tinguis bones festes i una bona entrada d'any.
    Una abraçada.

  • Ferran [Ofensiu]
    Jon | 18-12-2013

    M’he descuidat d’agrair-te el comentari i de dir-te que ja he començat un projecte... és per això que vaig pensar de fer el relat, per saber l’opinió dels lectors.

    Ciao

    Cesc

  • Evolució contínua...[Ofensiu]
    Jon | 18-12-2013 | Valoració: 10

    M’agrada la idea que ens pugui passar el mateix que els altres homínids anteriors a nosaltres. Fet i debatut hem de continuar evolucionant, ara que la qüestió seria: cap a on ens portarà aquesta evolució o suposada evolució? A vegades em plantejo si realment estem evolucionant a més o anem en decadència. Només cal pensar en el fet que cada vegada som menys conscients del perill, quelcom que els animals porten molt assumit: la por... ens autodestruirem buscant respostes?

    Una abraçada i bona sort amb els ARC a la ràdio. A sí... I molt bones festes amb la gent que t’estimes!

    Salut.

    Cesc

  • Cada vegada tinc més clar[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 17-12-2013

    que alguns no són d'aquest món.

    Ben portat, ben narrat, interessant. En volem més!

  • Mescla[Ofensiu]
    allan lee | 15-12-2013

    en essència això diu la teoria Margulys actual: hem sobreviscut per la unió de ADNs de bèsties molt diferents entre sí; no per mutacions aleatóries, el "taló d'aquiles" del Darwinisme. La posada en escena molt potent i la história ben reblada. També em passa en aquest relat, com a algun altre que participa aquest mes, que se'm fa curt; la idea és molt bona i hi ha molt suc per treure. Petons

    s

  • Oportú.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 11-12-2013

    Oportú, aquest relat, ara que a Atapuerca s’ha trobat ADN d’una nova espècie humana (i ja en van quatre, si no vaig errat), ens dones a conèixer la que substituirà l’actual Homo Sapiens en un futur. Que conviurà amb els Sapiens com ho van fer els Neandertals molts anys enrere. Però no serà una espècia autòctona, pel que es veu. Un argument molt ben trobat i amb connotacions ètico-filosòfiques de magnitud. Per a desenvolupar en un relat més llarg. Enhorabona.

  • Molt bé, Home Fosc![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 11-12-2013

    Ara mateix acabo de llegir el teu relat "Sota el pomer, vora el mar" i m'ha semblat molt amè i interessant. Sí que hi he trobat alguns punts en comú amb "METÀL·LICA", és ben curiós com arriben a atreure els temes relacionats amb la ment. M'ha agradat, d'entre d'altres molt aconseguides, aquesta reflexió del protagonista "pirat": "Marxar d'aquella realitat que no m'agradava era una utopia gairebé infantil que em venia molt de gust" Et felicito pel premi, realment molt merescut perquè has sabut crear un ambient íntim a través del diàleg dels protagonistes, una introspecció preciosa alhora que has anat per feina pel tema que t'ocupava que era el de crear un relat de ciència-ficció.
    Anant ara al relat "Arrels humanes" veig que hi estàs molt posat amb aquest gènere que a mi sempre m'ha resultat tan difícil. Penso que t'agrada molt i que demostres, un cop més, que hi tens la mà trencada. La meva enhorabona, Ferran!
    Una abraçada i segueix tan creatiu que és molt d'agrair.

  • Rot de LLetres.[Ofensiu]
    Annalls | 10-12-2013 | Valoració: 10

    Sincerament? L'he llegit perquè es teu i darrerament publiques poc. Estic fins la boina del pobres extraterrestres. M'encanta el nom del descendent de terrícoles i no terrestres , i com en un comentari volent o no li diuen "Thor" (potser és un heroi i no ho se).
    El relat bé , clar...
    El més passat terror i ara això.
    Que tal El Nadal com a conte de ciència ficció? Tots ens ho volem creure i tenim esperances posades en quelcom més. De fet la natura és segur que ens supera i té intel·ligència, consciencia? Pffft, que complicat però hi ha d'haver una força superior intel·ligent i conscient .
    Ui m'estic passant , un comentari metafísic i havia de ser de ciència-ficció.
    Per cert estic esperant que la ciència provi l'existència del que dic.


  • La història escrita pels vencedors[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 09-12-2013

    Un autèntic relat de ciència ficció, però que podria ser ben real. Com n'aprenc, llegint-te! Gràcies!

  • Qui perd els orígens...[Ofensiu]
    Roger Vilaplana | 09-12-2013

    Ep! Ben jugat! Un bon recurs!
    Podríem dir que el protagonista "acaba perdent els papers"...
    Tohr, el defensor de la Humanitat, perd el seu martell ;-)
    Gràcies pel teu comentari!
    Molta sort per a tu també!

  • Menspreu[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-12-2013 | Valoració: 10

    Anul·lar proves de l'existència d'uns éssers inferiors, quin menspreu més ben aconseguit! Podríem arribar fins aquest extrem? Oi tant que sí! Un relat que fa pensar molt Ferran. Una abraçada.

    Aleix

  • Destruir proves...[Ofensiu]

    Destruir proves. Quantes no n’hauran desaparegut de manera accidental i com no de voluntàries... En què estarem pensant?
    —Joan—

  • Bon relat![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 09-12-2013 | Valoració: 10

    Un relat molt interessant que transmet moltíssim amb poques paraules. La humanitat extingida? Una nova raça d'aliens semblants a nosaltres? Accident o a propòsit? Et desitjo molt bona sort en la convocatòria home fosc, a pesar que crec que no la necessitaràs ^_^
    Edgar

  • Hi ha molt per excavar[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 09-12-2013 | Valoració: 10

    M'ha encantat! I com diuen els arqueòlegs, encara hi ha molt per excavar! Felicitats!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

263853 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A