Arraulida

Un relat de: Xantalam

*

Hem carregat els morts a les espatlles
de l'oblit, entre revolts i mortalla;
els hem ofegat en el pou de l'ànima
però suren vius en les parpelles,
en cloure-les, en el dentell dels somnis,
quan badalla d'improvís i cisella
un pensament atònit. També en l'odi
que només senten els soldats de plom,
mentre esbudellen ninots i batalles.
Hem sobreviscut, sí, però les lleganyes
de tants anys ens enlloten la mirada.
Volem en catifes de primavera
i ens desfem en mots i en sentències
amanyagant les pors sota l'estora
-massa embalum per una vida curta-
Ara plora arraulida l'esperança,
veu passar al seu amant de bracet
d'una altra dona, i ni l'ha mirada.




Comentaris

  • Tinc bon record d'aquell repte....[Ofensiu]
    llamp! | 08-05-2009 | Valoració: 10


    I suposo que tu també. Veig que el punt de vista de la foto que hi poses és diferent a la que estava penjada. No hi fa res, el teu poema és bàrbar i sublim. Un pèl pessimista. Però no hi fa res, jo en tinc de pessimistes i de pèssims també.

    Gràcies una vegada més per animar-me a seguir escrivint. També m'agrada comentar, és palpable.

    El meu "Ànima de bronze" no hagués tingut l'èxit de comentaris ni de lectures si no hagués estat penjat com ho està, a primera plana. Però això ho sap tothom, així és que no amago la meva satisfacció personal. Segueixo sense guanyar el RPV, que se'm nega un i altre cop, malgrat tinc una colla d'amics que de tant en tant em voten i no guanyo, crec haver trobat un ritme per a composar lletres que no l'abandonaré perquè m'hi sento còmode.

    Sense res més a afegir, et saludo cordialment.

    I dona una palmadeta a l'espatlla d'en Ferran i molts records al vailet!!!

    llamp!

  • de la mar vestits de sal[Ofensiu]
    lluis perealbert | 25-04-2009

    Gracies pel corrector, ja ho faig. Ei, tu també ets egarenca ?. salutacions.


    " bonne découverte amie relataire "

  • commoure[Ofensiu]
    Fidel | 20-04-2009

    Aquest és un poema molt bonic. Aculls bells mots per, i això és el que trascendeix, dir aspectes profunds, que commouen. Hi veig emoció i això és el que a mi m'agradaria que em diguessin, com a poeta.

    Sóc nouaquí i he llegit 2 o 3 coses teves. Per la resta també val.
    Si us plau, continua escrivint. Salut !. Fidel

  • Un tiny clàssic...[Ofensiu]
    rnbonet | 15-04-2009

    ...plana sobre tot el poema, amb precioses imatges coloristes al temps que serioses.
    Segueix amb els poemes, xicona! Salut i rebolica!

  • Ja el vaig llegir...[Ofensiu]
    F. Arnau | 15-04-2009

    ... quan el presentares al Repte Poètic, encara que fora de concurs, i com en cada ocasió la teua Poesia em va trasbalsar. Has construït unes imatges molt líriques sobre l'esperança que plora arraulida, mentre que el seu amant passa del braç d'una altra dona (potser de la Guerra) i ni se la mira. Tota aquesta història en uns versos en els que dominen els decasíl·labs, que en la nostra llengua li donen tot un embalum de clàssic i de lapidari.
    Endavant Empar!
    Segueix premiant-nos i sorprenent-nos amb els teus magnífics poemes...
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140344 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic