AQUESTS PESCADORS...

Un relat de: josep casanovas olmos

-Què? Piquen?
-Gens... Avui no pica ni un.
-Serà qüestió de paciència... Vostès, els pescadors de canya, són una raça molt especial. Jo seria incapaç de passar-me les hores mortes esperant que un pobre peix mossegués l'ham. Es necessiten ganes per a estar perdent el temps d'aquesta manera. Miri... quan vull peix fresc me'n vaig al mercat i el compro. No m'agrada gens la pesca. És l'esport més avorrit que he vist mai de la vida. Per cert, no sé perquè li diuen esport; està assegut aguantant una canya i pensant en les musaranyes... Quin esport! Si almenys els pesquessin a mà… El que no entenc és com hi ha tanta afició. No sé quina mena de verí els ha entrat a vostès, però mira que arriben a haver pescadors... Collons! I sempre son els mateixos! I tots amb una fe... Em fa l'afecta que hi ha més pescadors que peixos; fixi's el que li dic!
-No em digui res més... Seria tan amable d'aguantar-me la canya un moment? Necessito anar al servei… Ja m'entén.
-I si em piquen què faig?
-No res. Només ha de fer anar el rodet.
-Està bé... Trigarà molt?
-El temps necessari.
-A on va?
-A buscar un lavabo.
-No trigui gaire que a mi això de la pesca no em fa cap gràcia… Per cert… Quanta estona duu pescant?
-Tres mesos seguits. Apa, Adéu!
-Escolti! Escolti! Torni! Tres mesos diu?... No se'n vagi.
-Adéu estaquirot!
-I què cony faig jo aquí ara?... Tornarà oi? ... La mare que el va parir!

Comentaris

  • Bé...[Ofensiu]
    Narcis08 | 21-08-2008 | Valoració: 9

    pel sentit de l'absurd, que convé cultivar amb adob i carinyo!!

  • M'he fet un altre fart de riure[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-08-2008 | Valoració: 10

    Si continuo així se'm desconjuntarà la mandíbula. M'encanta el teu sentit de l'humor i la teva manera d'escriure. Apa, felicitats i continua.

  • M'he fet un altre fart de riure[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-08-2008 | Valoració: 10

    Si continuo així se'm desconjuntarà la mandíbula. M'encanta el teu sentit de l'humor i la teva manera d'escriure. Apa, felicitats i continua.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

36944 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.