Aquest moment present

Un relat de: aleshores
Mai tornaràs a veure aquest cel.
Serà semblant i fins i tot millor,
Però no aquest.

I de forma inversemblant,
creuràs,per exemple
aquesta bonica plaça,
en diagonal, com un autòmat,
sense gairebé apreciar-la,
tot i ser ben present.

Aquest senzill moment present,
que és ben viu, passarà i l’enyoraràs
tot i que diguis, egoista,
que no és el més feliç de tots.

I tot allò que no faràs
I que no hagis ja fet és mort.

Comentaris

  • Salut per a tots els moments[Ofensiu]
    Montseblanc | 27-12-2019

    Una vegada, tindria jo vint o vint-i-un anys em vaig veure en la disjuntiva d’escollir entre dos vestits a una botiga, no hi havia gaire diners en aquella època i no em volia equivocar amb la decisió. Un era vermell i a la vegada força discret, i l’altre era blanc, escotat, amb unes esferes negres. A mi m’agradava el segon, però era molt cridaner. Li vaig explicar a una cosina més gran que jo i em va dir “escull el que t’agradi més, MAI SERÀS JOVE COM ARA”. Han passat més de trenta anys i ho recordo perfectament. La meva cosina va morir de càncer fa temps, però les seves paraules m’han vingut al cap quan he llegit la primera frase del teu bell poema, “mai tornaràs a veure aquest cel”. I és cert, vivim en un present que és com una cinta d’equipatges d’un aeroport, al principi de la qual entra el Futur que quan arriba al nostre davant es fa Present per un instant després marxar com el Passat. Mai res serà com ara, aquest instant precís. Podrà ser millor, pitjor, diferent o molt semblant... Però com ara, no. Visquem l’instant, no tenim res més que això.
    Exacte, “la bohèmia del cos i l’ànima”.
    Moltes gràcies pel teu comentari.
    Molt bon any 2020.

  • Present[Ofensiu]
    SrGarcia | 14-05-2019

    És el que més m'agrada dels versos que has pujat avui.

    És cert que no hi ha altre moment que el present, però tenim memòria; el record sempre ens juga males passades.

    No sé si seria millor viure en un instant etern; francament, no ho sé. L'enyor i l'esperança sempre faran que el moment present quedi devaluat.

    M'agraden l'expressió i el contingut. Bona poesia.