AQUEST ANY, SÍ!

Un relat de: E. VILADOMS
Va parar la taula amb les tovalles blanques de fil, la vaixella i la coberteria bones i va posar-hi, també, un centre que havia fet amb grèvol i espelmes. Com que no estava segura de què el company de pis del seu fill ho fos també de llit, va afegir una cadira de més per si de cas.
Aquest any no li tornaria a passar, s'havia preparat amb temps i ja ho tenia tot a punt. Al setembre es va inscriure en un curs intensiu de navegació per internet del casal d'avis. Va contractar una tarifa que oferia telèfon fix, mòbil i ADSL d'alta velocitat a bon preu. Es va comprar un parell de portàtils amb la pantalla més gran del mercat i definició full HD.
Cap a les tres, va obrir el facebook a l'ordinador que havia col·locat com a cap de taula. Buscà el perfil d'en Jaume, el fill que tenia una beca d'investigació a Berkeley i que, igual que el Nadal passat, no havia pogut viatjar per passar les festes a casa. Inicià la vídeo-trucada, tenint en compte que allà eren les sis del matí i encara anava amb pijama, se'l veia força despert. Després, obrí l'aparell que tenia just davant del seu seient i trucà l'Albert. Acabava de ser pare i amb la criatura tan petita no gosava viatjar des de Frankfurt, la saludà somrient i brandant la cullera plena de galets farcits. Havia estat una bona idea enviar-los l'escudella i el capó envasats al buit per mitjà d'aquella empresa de missatgeria. Va llogar la que tenia els millors comentaris en els fòrums consultats. Tant els seus fills com, sobretot, les seves parelles ho van trobar tot boníssim.
A l'hora dels torrons, amb un portàtil per banda i la copa enlairada, es va fer una selfie amb el Smartphone i s'afanyà a penjar-la al compte d'Instagram acabat d'estrenar. Aquest any, sí! Havia aconseguit reunir tota la família al voltant de la taula per Nadal.

Comentaris

  • PUBLICAT[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 04-11-2016 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=1474

    No tanquem fins passats Reis.

    Gràcies,

    tribuna@guimera.info

  • Invitació "Comuniquem-nos!"[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda

    Com a finalista del VI Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio
    ens complau convidar-te a la II Trobada ARC de Literatura en Català
    i a l'acte de lliurament de premis i presentació del llibre "Comuniquem-nos",
    on es faran públics els premis principals del concurs.

    Invitació

    Associació de Relataires en Català (ARC)

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 08-10-2016 | Valoració: 10

    El publicarem al NADAL DE CONTE

    Si vols afegir una imatge fes-ho en un arxiu separat, un arxiu per al text, i un per la imatge.

    Gràcies.

    tribuna@guimera.info

  • Deliciós[Ofensiu]
    Victre | 20-09-2016

    Felicitats pel relat!
    Una delícia!.
    Molts sentiments en poques paraules.
    S'ha d'assborir lentament per a anar descobrint les diferents emocions!
    Com amb la sopa de galets.

    Víctor.

  • una solució pràctica[Ofensiu]
    aurora giménez padilla | 10-09-2016 | Valoració: 10

    És un relat preciós.
    Aurora G.P.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Comuniquem-nos!” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COMUNIQUEM-NOS!, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Comuniquem-nos!” que s’editarà a finals de 2016 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • El futur[Ofensiu]
    qwark | 12-02-2016

    El transhumanisme ens aboca a un futur on els humans, gràcies a la tecnologia, interactuarem més enllà de les possibilitats del nostre cos. La distància i el temps ja han deixat de ser fronteres insalvables per a la comunicació.

    El teu relat esborra, de manera molt irònica, aquestes fronteres una mica més. I és provocador perquè ho planteja en un àmbit especialment proper (i per tant sagrat, de les essències humanes), com és la relació familiar.

  • Tristesa[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 08-02-2016 | Valoració: 10

    Un bon relat, àgil, molt ben escrit i ple de detalls, les estovalles, el parament de taula, etc, que fan fàcil entrar-hi. No comparteixo, però, els comentaris que parlen "en positiu" , a mi em fa molta tristesa, a la fi les cadires són buides.

    Una abraçada!
    Antònia

  • Realitat i ficció[Ofensiu]
    Vicent Terol | 25-01-2016

    Qui ens diu que això que contes al relat no ha ocorregut ja? Ens estranyaria?

    Siga com siga, estem davant una història irònicament divertida. Bon text, que es llegeix amb facilitat i amb un somriure.

  • Ben positiu, sí.[Ofensiu]
    Endevina'm | 25-01-2016

    Bé, tu has trobat la part positiva del món en xarxa, perquè no tot ha de ser negatiu, com descric en el meu relat, per exemple.

    És un relat ben actual i amb una protagonista ben moderna, malgrat l'edat que se li suposa i per tant, una mica fora del mercat de les comunicacions, però quan l'amor als fills es mostra, no hi ha coneixement que se'ns resisteixi.

    Molt ben trobat Viladoms!!

    Fd'AG

  • Positiu[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-01-2016 | Valoració: 10

    Aquest relat té un to positiu de quelcom que molta gent té com a negatiu. Heus aquí la volta de tot! Depèn de com es mirin les coses es poden veure amb una mirada positiva o negativa. Felicitats, Enriqueta. Ah, si que escric relats; aquest any no n'escric pel concurs (cosa que no descarto fer), però estic ocupat en altres tasques literàries. De totes maneres, procuro penjar un relat o poesía un cop al mes i comentar sempre que puc, fet que m'encanta. Una abraçada.

    Aleix

  • molt bo![Ofensiu]

    Divertit, ben escrit i original com sempre. Enhorabona, Enriqueta!

  • I a l'altre costat de la pantalla?[Ofensiu]
    Ossian | 19-01-2016 | Valoració: 9

    Què passa amb el company de pis? És o no és parella del fill? Li agraden els galets? Com m'agradaria de llegir la segona part d'aquest conte! I la tercera! I la...

  • Com sempre[Ofensiu]
    Guiomar | 18-01-2016

    Boníssim Enriqueta, com sempre! Quina capacitat de síntesi! Totes les noves tecnologies al servei de les emocions. Felicitats!

  • Caram quins avenços...[Ofensiu]

    Caram quins avenços que tenim! Abans la família s’havia de veure en persona... avui en dia ja no fa falta.
    M’agrada com escrius, m’agrada la fluïdesa de les teves paraules.
    —Joan—

  • Com si...[Ofensiu]
    Materile | 14-01-2016 | Valoració: 10

    Molt bé, Enriqueta!!!
    M'ha agradat, un relat molt ben pensat amb tots aquests artefactes per apropar-se el dia de Nadal, galets inclosos.
    Ja ho saps: molt ben trenat i original!
    Materile

  • La tecnologia ens obre unes portes[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-01-2016 | Valoració: 10

    que mai no haguéssim pogut imaginar fa uns quants anys. Cada dia ens sorprèn la facilitat amb la que ens comuniquem amb les persones de la família que són lluny i que no tenen ocasió de poder-nos visitar sovint. El que més alegra és poder contactar amb els fills que no viuen en la nostra ciutat i, de vegades, ni tan sols al nostre país.
    Has escrit un relat molt imaginatiu. La preparació de la festa de Nadal que tothom pot compartir és una mostra d'enginy, i la forma d'escriure ens apropa a una persona que domina i estima les lletres.

    Bon any!

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 13-01-2016 | Valoració: 10

    Un relat que per desgracia podria ser veritat. Molt bonic si senyora.
    Montse

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

80498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.