Aquells que aguaiten

Un relat de: Francesc Barrio Julio
Obre els ulls espantat. L’acarona la més absoluta foscor. Parpelleja varies vegades. Un dens mantell tenebrós l’estreny en una abraçada invisible. Res. Tot. Solitud. El silenci trencat per la seves inspiracions forçades.

Un procés fugaç però etern. Se li estarrufa el borrissol del clatell. El cor se li accelera, un formigueig li recorre les articulacions. Nota com que li falta l’aire.

Dempeus, es troba al mig d’enlloc. Pressenteix la proximitat d’allò que es troba a prop. El cap li dona voltes, trontolla tot ell. Estira els braços esperant descobrir quelcom familiar. Sent la suor freda. Batecs desbocats, el cor a punt d’explotar, la seva respiració cada vegada més ràpida, més intensa. Se li escapa el jo, difuminant-se a la foscor que l’envolta.

Exaltada, la seva ment es perd ,provant de fugir de la closca que la reté, cercant un destí més segur. Li cal cridar, necessita deixar anar un xiscle desesperat, mut. De cop i volta, recorda.

S’enllità.

Un passeig nocturn.

Sonàmbul.

De ben segur s’ha de trobar al mig del menjador. Una passa tímida l’apropa al contacte esponjós d’un sofà. Es tranquil•litza, s’orienta, es situa. S’apropa a una paret i acciona un interruptor. Tot al seu lloc. I la llum desfà tota la foscor. La de la cambra i la del seu cap.

I, precisament, just al mateix moment en que es fa la llum, tots els éssers que viuen a les ombres, aquells que aguaiten des de la foscor, es retiren, famèlics, decebuts, per tornar als seus caus.

Comentaris

  • Tens raó[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-11-2013

    Tens raó, no hi ha roig-sang, sinó negre-foscor en el teu relat. L'angoixa de trobar-se desorientat i a les fosques. I la llum que foragita els monstres.
    M'ha agradat especialment el final.

  • Gràcies a tots[Ofensiu]

    Moltes gràcies a tots per la benvinguda i els comentaris. Així dona gust d'escriure!

    Efectivament, Edgar, estic amb vosaltres a Tuiterats.

    Una abraçada a tots. Ens llegim

  • Molt aconseguit[Ofensiu]
    Naiade | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Un relat trepidant , molt ben portat. Crea un clímax de por incontrolable, incita a llegir-lo d’una tirada, deixant-te amb la inquietud d’aquets éssers que surten quan la foscor impera.
    Pel que veig ets nou a relats. Doncs benvingut i endavant.
    Una abraçada

  • les pors[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 19-11-2013

    sempre habiten entre nosaltres, el terror més primari i potser infantil, viu a les tenebres del nostre inconscient.
    Molt bon relat Francesc!

    I benvingut a relats, una nova porta per a la teva expressió literària.

    Molta sort en el concurs, i esmola l'eina que el mes vinent toca ciència ficció!

  • Benvingut a relats en català Francesc![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Em sembla que participes amb nosaltres a Tuiterats Ultradimensionals, oi? ;) Un relat que m'ha agradat molt la veritat, l'estil, la manera com ho expliques i el final m'ha deixat de pedra! Moltes felicitats! Una abraçada,
    Edgar ^_^

  • Hi són... hi són...[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Benvolgut, Francesc, benvingut a Relats en Català!

    Els éssers que aguaiten, tots ho sabem, hi són, esperant el seu moment, oportú i incert...

    En aquest cas ha anat de ben poc, uf!

    Ho sento (una mica, només una mica) per ells. La vida (aquesta i aquella) sovint és molt dura...

    Molta sort, Francesc.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Francesc Barrio Julio

Francesc Barrio Julio

2 Relats

12 Comentaris

1950 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Últims relats de l'autor