AQUELLA SEDUCCIÓ...

Un relat de: brins
No puc recordar l’argument de cap d’aquelles pel.lícules, però tinc molt present tota la seducció que em provocaven. Les veia asseguda al costat d’il•lusionats espectadors que durant unes hores també volien viure fora d’aquest món.
Cada diumenge a la tarda tancava portes i finestes per anar al vell cinema que hi havia molt a prop de casa; hi tenia una cita gairebé obligatòria, perquè gaudia d’ entrades gratuïtes a canvi d’un cartell publicitari al “Plats i Olles” de la mare. Després de posar-me el vestit de “mudar”, enfilava per camins que m’eren coneguts, tan sols havia de travessar un carrer amb plataners que vessaven verd a cada fulla i una plaça amb un brollador al mig; no necessitava res més per ser feliç, el visionat d’imatges projectades que m’esperava dins l’ ambient de penombra del cinema m’emplenava de cascavells. Dissortadament però, aquella màgia es fongué com gel sota el sol, gairebé tots els cinemes de barri desaparegueren a poc a poc per estretor econòmica; la fetilleria del cel.luloide fou substituïda per rendibles blocs de ciment.
I tot recordant l’encant que em generaven aquelles pel•lícules, m’adono que ja s’esvaí; les que ara veig compten amb bons guions, espectaculars colors i moderns efectes especials, però hi trobo a faltar aquell univers de festa d'abans.
Ara, per poder veure-les, només haig de prémer un botó...

Comentaris

  • Hola Brins[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-06-2019

    Ja em llegiràs, quan pugues i tingues temps els dos últims poemes: Esplendor de la tardor i Hèlixs. Bé, que t'invite a que gaudeixques aquests poemes..
    Gràcies i bona nit...
    Perla de vellut

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-06-2019

    Hola Brins, gràcies per la informació sobre aquest detall d'eliminar algun relat que estiga pendent de validar. M'ha funcionat conrrectament i he pugut eliminar un que volia fer-ne amb una foto i sols m'havia eixit el número de HTML. Ho interaré altra volta i a vore si a poc a poc ho puc fer.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Hola brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-06-2019

    Vull fer-te una pregunta, sobre un poema que tinc editat, però vull desborrar-lo de la situació de pendent de validar. Com podria fer-lo? doncs no sé exactament com...!
    Ja em diràs, si ho saps. Gràcies.
    Una abraçada en la distància.
    Perla de vellut

  • Tardes de cinema[Ofensiu]
    leonardo | 02-06-2019 | Valoració: 10

    Com m'has portat a les nostres tardes de l'infantessa al nostre cine Pereyra a veure'n una de romans!!

  • La memòria juga al set i mig[Ofensiu]
    kefas | 28-05-2019


    La memòria esborra el tedi i la foscor d’un temps antic en el que la foscor d’una sala ens feia veure més lluminosa la llum que buscàvem perquè no la teníem.

    Ara que la llum encegadora ens envolta, enyorem aquella petita foscor que feia ressaltar la petita llum de la pantalla. Què hi diria Freud?

  • Per alguna cosa serà[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-05-2019 | Valoració: 10

    No sé ben bé perquè, però tin sempre una curiositat especial pels indrets on abans hi havia cinemes. Recordo aprop de cal meu pare els cinemes Jaume I i Mahó, el Spring al carrer Major de Gràcia, i el'Ideal, el Triunfo i el Pere IV al Poblenou. Són indrets amb una màgia especial. Per alguna cosa romanen tan presents dins el record, per la màgia que desprenien i per la il·lusió que ens van transmetre. Una forta abraçada, Pilar.

    Aleix

  • Precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-05-2019 | Valoració: 10

    Uns records que semblen els meus, antigues peliculesbpero esperades amb d’elit. Gracies per comentar el meu relat

  • Fora d'aquest món[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 20-05-2019

    Viure fora d'aquest món per unes hores!
    Els teus records d'aquest mes m'han fet pensar en una pel·lícula d'en Woody Allen que em va agradar especialment i que també tracta de la màgia i el poder de seducció de la gran pantalla: La rosa púrpura del Cairo, l'has vist?
    Ha estat un plaer això d'anar-nos llegint i comentant. Fins al poper curs relataire, Brins!

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-05-2019

    Gràcies Brins, per la teua amabilidad de visitar la meua pàgina i per les teues paraules per a mi, sobre el meu poema "Alada obscuritat".
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • Olor a entapissat...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 18-05-2019 | Valoració: 10

    Oooohhhh! m'has fet recordar el temps de la meva minyonia quan anava a la sala de cine del poble. A l'entrada hi havia un taulell on venien llaminadures i paperines de rosetes. La sala feia olor a entapissat vell i la cridoria dels púbers se sentia per tota la platea. El teu relat té el mèrit de acaronar-nos la fibra, de retratar una època molt feliç que ja mai més tornarà. Enhorabona, Nil.

  • Passat[Ofensiu]
    Montseblanc | 17-05-2019

    Són dos quarts de nou del matí. Plou al meu carrer. Les fulles dels lledoners, acabades de brotar, llueixen com maragdes, mentre als peus dels arbres passa algú de tant en tant, amb el paraigües obert, desconeixedor del tresor que hi ha tres metros més amunt del seu cap. Arrenco la meva mirada de la finestra, em tombo cap a la pantalla de l’ordinador i començo a llegir el teu relat. Un viatge al passat, a la nostàlgia, al record d’aquells cinemes d’abans i també de les persones que érem en aquell moment, quan no teníem tant com ara però el que teníem ho gaudíem molt més. Petits cinemes escenaris de tardes compartides amb tota la família, o de la primera sortida sense els pares, potser del primer petó en la penombra. Recordo que el del meu poble tenia aquelles cadires de fusta de l’envelat, que et deixaven el cul ratllat una bona estona. Gràcies per aquest retall de passat fet present en aquest matí propici a la melangia.

  • Cinemes antigues...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-05-2019 | Valoració: 10

    Quant anyorança sobre els cinemes antigues, que recordem quan erem jovens.
    Molt ben relatat tota l'acció i amb molt de colorit, recordant els cines d'estiu. Hui en dia amb un botó veiem tantíssimes pel.licules.
    La seducció ens acapara a tots.
    Felicitat, Brins i bona nit.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Vivim de records...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 09-05-2019 | Valoració: 10

    Vivim de records. Els vells cines de barri amb el seu programa doble... Fa anys, molts anys que no m’acosto a un cine, però m’has fet reviure aquelles vegades —poques—, que de tant en tant, en la meva infantesa, amb els pares i germans hi havíem anat. Era una festa!
    —Joan

Valoració mitja: 10