Apunts de quan la mare era fadrina Capitol segon

Un relat de: Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

Dies 9 10 i 11 d'octubre de 1928

La Senyora… posa morros i fa la malalta perquè li sóc dit que el Toni havia sigut lleal amb ella i no tenia pas res a retreure-li. M'ha respost que li diria el que,ella, voldria; i que s'havia casat, amb ell, per contentar al seu pare. A més d'això s'ha fet la victima i m'ha entrat dintre una ràbia fora mida. M' he hagut d'aixecar del llit, unes quantes vegades, durant la nit. Plany el Toni. Sempre és la mateixa comèdia. No sé com no està empeguïda. Senyor !
Com ell m'agradaria el pare fos aquí i ho vés.

Nota

No se a quina senyora es referia la mare; però posaria messions que es referia a la muller del seu germà

Dia 12

La tia de Joan Segui. Es a dir la seva tia Antonina ha vengut a saludar-nos amb el seu marit.

Nota

Joan Segui (1902-1937) era el primer marit d'una germana de la mare
Se'l coneixia pel malnom de "Joan Randeta"

Dia 13

Dies 14, 16 i 17

Salvador ha partit urgent a Mallorca. El seu pare està greu.

Dies 18 i 19

La tia Pupuda surt cap Espanya (sic)

Nota

Es tracta d'una tia de la cunyada de la mare que de malnom es deia " Pupuda"

Dia 1 de novembre

Hem anat a vespres i he escrit al pare i a la Maria

Dia 10

Salvador arribava de Mallorca i prop de les vuit tenim un telegrama de l'oncle Miquel.

Nota: L'oncle Miquel havia sigut casat amb una germana de l' avia.

Dia 11

Carta rebuda del pare.

Dia 12

Antoni partit a esperar-los. Arriben a les vuit i mija del vespre.

Nota
Antoni. Aquí és tracta de l'oncle Antoni, el germà de la mare.

Dia 13

Escrit al pare i a la Maria.

Dia 16 i 17

Hem estat a "Saint Remi" on hem tengut mal de canyó.

Dia 6 de desembre

Eixida cap a Espanya (sic pel que fa al nom del païs de destinada). El Toni ens acompanya amb la familia a Paris (Estació d'Austerlitz) on feïem el comiat cap a Montluçon amb el tren que hem d'arribar a primera hora del mati següent.

Nota

Aquest viatge de França a Espanya o més concretament a Mallorca el relatàrem en un altre conte.

Dia 10 d'abril del 1929

He escrit al Toni

Dia 12

Monsieur et Madame Alberti, de Chalons sur marne, han arribat a Mallorca i ens han remés un paquet. Hem rebut carta del Joanet aixi com de la tia Magdalena i del Daniel.

Nota
Monsieur et Madame Alberti eren uns mallorquins del poble dels avis que havien emigrat a França. Ell és deia Bernat i ella Maria i el cognom d'ella era Vicens. Per cert que el 1º d'abril (2006) passat es morir,als 89 anys, la seva única filla.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Joan  Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

222 Relats

334 Comentaris

198861 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig neixer a França on els meus pares havien emigrat i quan tenia tretze anys venguérem a Mallorca d'on procedeix tota la meva nissaga.
A l'hora d'ara ja he passat la setentena d'anys. Per sang, adopció i sobretot convicció em consider mallorqui de socarrel i pet tant de llengua i cultura catalana i ho defensaré sempre. Ho he defensat al setmanari "Sóller" on ja col-laborava de petit visquent el seu fundador JOAN MARQUÉS ARBONA !Pinoi" - d'això han passat ja cinquanta anys. (Ho recordo per si acàs hi ha qui no ho sap o intencionadament ho hagués oblidat) També aquesta ha sigut la meva positura a la "VEU DE SÓLLER) i ja no diguem al quinzenal "L'ESTEL DE MALLORCA" que dirigeix i edita un entusiaste patriota del catalanisme que fuma en pipa com el santjoaner i ex-conserje de nit de l'hotel " Bahía Grande" nomenat Mateu Joan i Florit.
Ah que quedi clar que no sóc ni anti francés ni anti espanyol però sí anti centralista i anti jacobi.