Apocalipsi

Un relat de: Xantalam
No beguis aquesta aigua,
no mengis el fruit de la terra,
no respiris aquest aire...

El primer avís va ser
un sabor metàl·lic a la boca,
claus rovellats a la llengua erma.
Després va arribar el sagnat
per les genives, també pel nas;
s’escampava la sang per la pell
bavallosa i infèrtil.
El perill, el gran perill ja no era
invisible, ni era sord;
emmudia, però, davant l’esgarip
enfebrat; interminables nàusees
vomitant les entranyes.

No beguis aquesta aigua,
no mengis el fruit de la terra,
no respiris aquest aire...

Comentaris

  • Empar, disculpa'm...[Ofensiu]
    F. Arnau | 28-02-2012

    ... però no sé com se'm va passar aquest poema teu, que he llegit ara i que em sembla molt bo. Serà que a cada vegada volem abarcar més, i les nostres possibilitats són limitades i, a més amés, van minvant amb el temps...
    Ja veig que tu segueixes fent uns magnífics poemes... I, per cert:
    Quan penses publicar un llibre?
    Crec que la plataforma verkami, és una bona opció, sempre que no tingues uns altres mitjans...
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • Empar, disculpa'm...[Ofensiu]
    F. Arnau | 28-02-2012

    ... però no sé com se'm va passar aquest poema teu, que he llegit ara i que em sembla molt bo. Serà que a cada vegada volem abarcar més, i les nostres possibilitats són limitades i, a més amés, van minvant amb el temps...
    Ja veig que tu segueixes fent uns magnífics poemes... I, per cert:
    Quan penses publicar un llibre?
    Crec que la plataforma verkami, és una bona opció, sempre que no tingues uns altres mitjans...
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • APOCALIPTIC [Ofensiu]
    lluis perealbert | 10-07-2011

    La terra endebades ens torna lo que li donem, o mes vent dit...... lo que li fem .
    jo vull respirar sota l'aigua
    jo vull néixer d'aquest fruit
    jo vull corre volant ..............

    Salutacions.

  • I si més no : Felicitats!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 09-07-2011

    Perquè el poema s'ho val...
    perquè també denuncies!!
    M'ha emocionat
    saber que tu també has estat seleccionada.
    Per molts anys mestra!!!
    Una abraçada ben literària.

    T'espero, quan vulguis
    dins el meu espai a rc... ja ho saps, aprecio el teu fer poètic.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Apocalíptic[Ofensiu]
    panxample | 11-04-2011 | Valoració: 10

    Però real, tan real que em recorda la petitesa que som. Insignificança davant la força de la natura i el perill dels nostres propis errors, ens aboquen a un paisatge apocalíptic.
    Avant


    .

  • Beuré la teva poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 26-03-2011 | Valoració: 10

    Aquesta aigua em sembla que no la beuré, però la teva poesia un càntir ple, ben ple i ben fresc. És un poema dur, però és poesia, reflexió, un crit a la lluita per la sinceritat, contra la hipocresia, un crit a la veritat, per dura que sigui. Que m'ha agradat molt vaja. Una abraçada.
    Aleix

  • Recordatori[Ofensiu]

    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

  • Tothom...[Ofensiu]
    AVERROIS | 21-03-2011 | Valoració: 10

    ...té por de que pugi passar alguna cosa com la que descrius, però el gran problema és que nosaltres, sinó ens posem les piles no podrem fer-hi res.
    Una abraçada.

  • Just el dia que comença la primavera[Ofensiu]
    Frèdia | 21-03-2011

    I que es desperta la natura adormida, aquest "Apocalipsi" ens recorda que vivim en un equilibri fràgil i que la tragèdia es pot desfermar en qualsevol moment, sigui l'home lluitant contra l'home o les forces tel·lúrics reclamant iradament pel mal tracte que els humans hem infligit al planeta. Un poema esplèndid, Empar! Una abraçada.

  • PODRIA ser aquest un poema[Ofensiu]
    joandemataro | 21-03-2011 | Valoració: 10

    pensant en desgràcies com les que han passat al Japó... Escrit amb versos contundents i colpidors. Un plaer llegir-te, com sempre..

    Salutacions cordials des de mataró
    una abraçada primaveral
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140558 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic